Vyhledávání

Audi představí ve Frankfurtu vysoce výkonné modely S6, S7 Sportback a S8

 
Světová premiéra pro modely Audi S na IAA 2011
 
·         Audi představí vysoce výkonné modely S6, S7 Sportback a S8
·         Nově vyvinutý motor V8 4,0 litru o výkonu až 382 kW (520 k)
·         Vynikající hospodárnost díky inovativním systémům, jako je odpojování válců
 
Praha, 31. srpna 2011 – Audi představí na IAA 2011 ve Frankfurtu poprvé své nové modely S. Tyto modely jsou charakterizovány kombinací suverénního výkonu a příkladně nízké spotřeby paliva. Strategie downsizingu motorů značky se čtyřmi kruhy snížila spotřebu paliva modelu S6 až o 25 procent při ještě sportovnějších jízdních výkonech.
 
Audi S6 a S6 Avant
 
Atletický charakter, nevtíravá zdrženlivost a bohatá výbava – v tomto stylu přináší Audi novou generaci modelů S6 a S6 Avant. Oba modely jsou sportovními vozy pro každodenní využití díky nekompromisní praktičnosti. Jejich nový motor, čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, kombinuje skvělé výkonové parametry s nízkou spotřebou paliva, která drží krok s dobou.
 
Poháněcí ústrojí
 
Modely S6 a S6 Avant používají nový motor 4.0 TFSI vyladěný na nejvyšší výkon 309 kW (420 k). Motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly poskytuje konstantní točivý moment 550 N.m v rozpětí otáček od 1400 do 5300 min-1. S6 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a S6 Avant za 4,9 sekundy. U obou modelů je elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h pouhou formalitou.
 
S osmiválcem 4.0 TFSI přináší značka Audi svou strategii downsizingu do segmentu vysoce výkonných vozů. V porovnání s motorem z předchozího modelu, atmosféricky plněným vidlicovým desetiválcem 5,2 litru, nabízí ještě sportovnější výkony a zároveň snižuje spotřebu paliva až o 25 %. Průměrná spotřeba paliva je pouhých 9,7 litru na 100 km u modelu S6 a 9,8 l/100 km u modelu S6 Avant. Tyto hodnoty jsou také výrazně lepší než u konkurence.
 
K těmto vynikajícím výsledkům přispívá celá řada pokrokových technologií včetně rekuperace kinetické energie, systému Start-Stop a nového systému odpojování válců. Deaktivací čtyř válců v motoru V8 při částečném zatížení se zapíná aktivní systém pro potlačování hluku ANC (Active Noise Cancellation). Čtyři mikrofony umístěné v čalounění stropu zaznamenávají hluk v interiéru, který je následně analyzován řídicí jednotkou. Pokud elektronika zaznamená rušivé zvuky, vyšle z reproduktorů audiosystému zvuk opačné fáze, který do značné míry vyruší původní nepříjemný zvuk.
 
Nezávisle na tom vytvářejí aktivní elektronicky řízená lůžka motoru cílené impulzy k zeslabování nízkofrekvenčních vibrací. K sonornímu zvuku a hladkému běhu motoru přispívají také klapky ve výfukové soustavě, regulátor zvuku, kryt motoru a nově vyvinutý dvouhmotový setrvačník s odstředivým kyvadlovým tlumičem torzních kmitů v sedmistupňové převodovce S tronic.
 
Modely S6 a S6 Avant zvětšují Náskok díky technice značky Audi i v oblasti přenosu hnací síly. Výkon motoru přenáší rychle řadicí sedmistupňová převodovka S tronic. Trvalý pohon všech kol quattro používá samosvorný mezinápravový diferenciál a aktivní přibrzďování jednotlivých kol. Na přání doplní Audi pohon quattro sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.
 
Podvozek
 
Oba nové modely S jsou sériově vybaveny sportovním adaptivním vzduchovým odpružením. Vzduchové odpružení s tuhou charakteristikou a variabilním tlumením snižuje světlou výšku o 10 mm a poskytuje velmi precizní ovladatelnost bez kompromisů v oblasti komfortu. Výkonné kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu mají matně černé třmeny opatřené logy S6. Audi nabízí na přání keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny.
 
Modely S6 a S6 Avant jezdí sériově na kolech z lehké slitiny v jedinečném designu s pěti paralelními paprsky. Kola rozměru 8,5J x 19 jsou obuta do pneumatik rozměru 255/40. Na přání je k dispozici sedm různých 19“ a 20“ kol, z nichž čtyři pochází od společnosti quattro GmbH. Mimořádně exkluzivní vzhled dodávají vozu 20“ kola s povrchovou úpravou v odstínu titanu, jejichž design připomíná rotor s pěti lopatkami.
 
Systém jízdní dynamiky Audi drive select je v obou nových modelech S součástí sériové výbavy. Audi drive select upravuje mimo jiné reakce motoru na pedál plynu, okamžiky řazení převodovky S tronic, účinek posilovače elektromechanického řízení a charakteristiku adaptivního vzduchového odpružení. Řidič si může nastavit činnost uvedených komponentů v pěti různých režimech. Do systému mohou být integrovány další dva prvky dodávané na přání, a to sportovní diferenciál a dynamické řízení, které mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy.
 
Karoserie a design
 
Karoserie se významně podílí na dynamice modelů Audi S6 a S6 Avant. Obě novinky jsou neobvykle lehké, protože mají karoserii vyrobenou přibližně z 20 % z hliníku. Audi S6 má provozní hmotnost jen 1895 kg, S6 Avant 1950 kg. Oba modely jsou mnohem lehčí než jejich přímí konkurenti.
 
Audi S6 je s délkou 4931 mm o 16 mm delší než A6. U modelu S6 Avant (4934 mm) činí rozdíl 8 mm. Maska chladiče Singleframe je ozdobena hliníkovými prvky a dvěma chromovanými horizontálními lištami. Další chromovaná lišta krášlí přední nárazník. Vnější zpětná zrcátka jsou opatřena kryty se vzhledem hliníku a boční prahy budí pozornost svými osobitými tvary.
 
Limuzína S6 má na víku zavazadlového prostoru spoiler, zatímco modely Avant dostaly střešní spoiler. U obou modelů je difuzor v zadním nárazníku platinově šedý a jeho vystupující hrana je opatřena povrchovou úpravou se vzhledem hliníku. Čtyři chromované koncovky výfuku mají eliptický tvar. Modely S se dodávají v osmi různých barvách karoserie včetně exkluzivních perleťových odstínů modrá Estoril a stříbrná Prism. Karoserie je ozdobena logy S6 a V8 T.
 
Interiér
 
Také interiér modelů S6 a S6 Avant se vyznačuje vytříbenou sportovní elegancí. Loga S6 jsou umístěna na klíčku, kůží obšitém sportovním volantu s barevným stehováním a hliníkovými pádly pro manuální řazení, jakož i na přístrojích. Řidiče vítají loga S6 rovněž na osvětlených lištách prahů dveří a na obou displejích (MMI a informační systém řidiče). Tlačítko start-stop je ozdobeno červeným kroužkem, páka voliče hliníkovou sponou. Opěrka nohy, pedály a funkční tlačítka ovládacího systému MMI se lesknou povrchovou úpravou v optice hliníku.
 
Ozdobné obložení se dodává ze čtyř různých materiálů. Sériová výbava zahrnuje matně broušený hliník, který může být alternativně nahrazen uhlíkovým kompozitem, jemně zrnitým jasanem v přírodním hnědém odstínu nebo vrstveným dubem Beaufort. Co se týče čalounění stropu, přístrojové desky, koberců a sedadel, mají zákazníci na výběr ze tří barev – černé, stříbrné Lunar a béžové Goa (pouze pro čalounění sedadel). Sériově dodávané čalounění sedadel kombinuje kůži Nappa Pearl a Alcantaru. Na přání jsou k dispozici kůže Milano a Valcona.
 
Výškově nastavitelná sportovní sedadla s elektricky nastavitelnými bederními opěrkami a reliéfními logy S jsou součástí sériové výbavy. Audi nabízí na přání dvě další verze sedadel: elektricky nastavitelná komfortní sedadla s pamětí a elektricky nastavitelná sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy. I ta jsou opatřena reliéfními logy S.
 
Výbava
 
Nové modely Audi S6 a S6 Avant se objeví u prodejců na jaře 2012 s dlouhým seznamem sériové výbavy, která zahrnuje světlomety xenon plus s variabilním osvětlením pro každé počasí, zadní světlomety LED, elektromechanickou parkovací brzdu a informační systém řidiče s barevným displejem. Součástí systému MMI radio plus je rozhraní Bluetooth. Audiosystém Audi disponuje deseti reproduktory.
 
Pro nové modely S jsou k dispozici také veškeré highendové prvky výbavy na přání dodávané pro modelovou řadu A6. Mezi ně patří světlomety LED, adaptivní světlomety, paket luxusního osvětlení, bezklíčový přístupový systém, head-up displej, parkovací systém plus s obvodovým kamerovým systémem 360°, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, na přání včetně automatického ovládání senzorem, a klimatizovaná luxusní sedadla s masážní funkcí.
 
Výbava na přání pro model S6 Avant, který nabízí zavazadlový prostor o objemu až 1680 litrů, zahrnuje rovněž panoramatické skleněné střešní okno.
 
Paleta nejmodernějších, vzájemně úzce propojených asistenčních systémů zahrnuje různé verze bezpečnostního systému Audi pre sense, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, systém sledování provozu ve slepém úhlu řidiče Audi side assist, aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, upozorňování na rychlostní limity a asistenta nočního vidění s upozorněním na rozpoznané chodce.
 
Na vrcholu nabídky informačních a zábavních systémů stojí zařízení MMI navigation plus, které je vybaveno pevným diskem o velké kapacitě, 8“ displejem a pokrokovým systémem zadávání MMI touch. Systém lze kombinovat s autotelefonem Bluetooth online, který přináší do vozu speciální internetové služby a poskytuje připojení WLAN pro mobilní zařízení. Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System s 15 reproduktory zaujme svým vynikajícím zvukem.
 
 
Audi S7 Sportback
 
Audi S7 Sportback používá stejný motor jako modely S6 a S6 Avant, tedy novou jednotku 4.0 TFSI s výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 550 N.m. Pětidveřové kupé zrychlí s motorem V8 Twin Turbo z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kultivovaný osmiválec, který při částečném zatížení používá technologii odpojování válců Audi „cylinder on demand“, spotřebuje v průměru pouhých 9,7 l/100 km.
 
Značný podíl na vynikající hospodárnosti má lehká karoserie. Hybridní konstrukce z hliníku a oceli je přibližně o 15 procent lehčí než srovnatelná celoocelová karoserie. Mezi lehké komponenty patří dlouhé zadní výklopné víko, které se sériově otvírá a zavírá elektricky. Pod víkem se nalézá zavazadlový prostor o objemu 535 litrů. Sklopením zadních sedadel se objem zvětší na 1390 litrů.
 
Poháněcí ústrojí a podvozek
 
Hnací síla je v modelu S7 Sportback přenášena prostřednictvím dynamické sedmistupňové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem a systémem podpory trakce založeným na přibrzďování jednotlivých kol. Na přání dodávaný sportovní diferenciál Audi rozděluje hnací sílu variabilně mezi zadní kola.
 
S7 Sportback je sériově vybaven sportovním adaptivním vzduchovým odpružením a systémem jízdní dynamiky Audi drive select. Devatenáctipalcová kola ukrývají velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu a vzadu. Jejich matně černé třmeny zdobí vpředu loga S7. Na přání se dodávají keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. Mezi další prvky z oblasti podvozku dodávané přání patří 19“ a 20“ kola a dynamické řízení, které mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy.
 
Karoserie a design
 
Design modelu Audi S7 Sportback je jednolitý. Dlouhá kapota motoru, dlouhý rozvor a krátké převisy vytvářejí dokonalé proporce. Nízká linie střechy s dynamickým napětím propůjčuje pětidveřovému modelu charakter kupé. Při dálničních rychlostech se ze zadního výklopného víka vysune zadní spoiler, jehož úkolem je zvýšit stabilitu jízdy.
 
Jemné a přesto přitažlivé detaily signalizují nejvyšší postavení modelu S7 Sportback o délce 4980 mm v rámci modelové řady A7 Sportback. Tyto detaily se nacházejí na masce chladiče Singleframe, předním nárazníku, vnějších zpětných zrcátkách, bočních prazích, zadním nárazníku, difuzoru a koncovkách výfuku. K dispozici je devět barev karoserie včetně exkluzivních perleťových odstínů modrá Estoril a stříbrná Prism. Karoserie je ozdobena logy S a V8 T.
 
Interiér
 
S7 Sportback ukazuje svůj sportovní charakter také v interiéru. To je patrné z celé řady detailů, jako jsou loga S na různých místech, červený kroužek na tlačítku start-stop, logo S7 na osvětlených lištách prahů dveří, hliníkový pás na páce voliče převodovky S tronic a hliníková pádla pro manuální řazení na volantu. Opěrka nohy a pedály jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli a funkční tkačítka ovládacího systému MMI mají povrchovou úpravu s optikou hliníku.
 
Zákazníci si mohou vybírat ozdobné obložení ze standardního hliníku, uhlíkového kompozitu, přírodního jemně zrnitého jasanu a vrstveného dubu Beaufort. Paleta odstínů pro čalounění stropu, přístrojovou desku, koberce a čalounění sedadel zahrnuje černou, stříbrnou Lunar a béžovou Goa (pouze pro čalounění sedadel). Sériově dodávaným čalouněním sedadel je kombinace kůže Nappa Pearl a Alcantary, zatímco kůže Milano a Valcona se dodávají na přání.
 
Audi montuje do modelů S7 Sportback sériově výškově nastavitelná sportovní sedadla S s elektricky nastavitelnými bederními opěrkami. Komfortní sedadla a normální sedadla se dodávají na přání. Opěradla sportovních sedadel S jsou ozdobena reliéfními logy S.
 
Výbava
 
Zahájení dodávek modelu S7 Sportback je plánováno na jaro 2012. Mezi významné prvky sériové výbavy patří světlomety xenon plus s denními světlomety LED, informační systém řidiče s barevným displejem a víceúčelový ovládací systém MMI radio plus včetně audiosystému. Obě informační rozhraní se snadno ovládají.
 
Model S7 Sportback může být na přání vybaven veškerou highendovou výbavou na přání, která je k dispozici pro ostatní modely této řady. To znamená, že jsou nabízeny i veškeré asistenční, informační a zábavní systémy včetně autotelefonu Bluetooth online, který připojuje posádku modelu S7 Sportback k internetu.
 
 
Audi S8
 
Velká luxusní limuzína Audi S8 s extrémním výkonem bude uvedena na trh na jaře 2012 jako nová hlava rodiny modelů Audi S. Nový motor 4.0 TFSI dosahuje v modelu S8 nejvyššího výkonu 382 kW (520 k) a v rozpětí otáček od 1700 do 5500 min-1 poskytuje nepřetržitě maximální točivý moment 650 N.m. Výsledkem jsou vynikající jízdní výkony: sprint z 0 na 100 km/h trvá pouhých 4,2 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
 
O to víc ohromující je spotřeba paliva motoru V8 Twin Turbo se sonorním zvukem a hladkým během, která v průměru činí pouhých 10,2 litru na 100 km, mnohem méně než u konkurence. Atmosféricky plněný motor V10 5,2 litru v předchozím modelu spotřeboval průměrně 13,2 litru na 100 km. Spotřeba paliva tak klesla o téměř 23 procent navzdory zvýšení výkonu o 51 kW (70 k).
 
Za špičkovými parametry nového Audi S8 stojí kombinace technologií z modulární platformy Audi pro snižování spotřeby paliva včetně rekuperace kinetické energie a systému Start-Stop. Zvlášť velkou roli hraje nově vyvinutá technologie vypínání válců „cylinder on demand“. Při částečném zatížení dochází k deaktivaci čtyř z osmi válců, čímž se výrazně sníží spotřeba paliva zejména při nízkých dálničních rychlostech. Případné rušivé zvuky a vibrace jsou potlačovány paketem akustických opatření včetně aktivního systému pro potlačování hluku ANC (Active Noise Cancellation).
 
Také osmistupňová převodovka tiptronic spojuje v modelu S8 sportovní charakter s hospodárností. Kdykoli je to možné, volí převodovka dlouhé převody snižující otáčky motoru, ale pokud si to řidič žádá, zařadí rychle a komfortně nižší převodový stupeň. Převodovka tiptronic předává hnací sílu pohonu všech kol quattro, který kombinuje samosvorný mezinápravový diferenciál se sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Během dynamické jízdy je převážná část hnací síly přenášena na vnější kolo, které velkou limuzínu doslova vtlačí do zatáčky.
 
Podvozek
 
Nové Audi A8 používá nejvyspělejší techniku také v oblasti podvozku. Příkladem je speciálně vyladěné adaptivní vzduchové odpružení s variabilním tlumením, které dokáže měnit světlou výšku mezi třemi úrovněmi a tím zajistit širokou škálu zážitků z jízdy. Zavěšení kol je dokonale sladěno s dynamickým řízením, které je dodáváno rovněž sériově a upravuje převod řízení a účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Přímé řízení provádí také jemné, téměř nepostřehnutelné zásahy do řízení za účelem zvýšení stability při průjezdu zatáčkou na limitu přilnavosti.
 
Systém jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje oba výše zmíněné systémy a dále řídicí jednotku motoru, osmistupňovou převodovku tiptronic a sportovní diferenciál. Řidič může určovat charakter činnosti těchto komponentů volbou jednoho z pěti nabízených režimů comfort, auto, dynamic, individual a efficiency.
 
Sériově dodávaná specifická kola S mají rozměr 9J x 20 a jsou obutá do pneumatik 265/40. Audi nabízí na přání pět dalších typů kol, z nichž čtyři mají průměr 21“. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 400 mm a vzadu 365 mm. Matně černé třmeny vpředu nesou loga S. Každý na přání nabízený brzdový kotouč z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny ušetří více než pět kilogramů hmotnosti. Brzdové třmeny jsou v tomto případě lakovány šedou Anthracite. Stabilizační systém ESP zahrnuje sportovní režim, v němž je výkon motoru určován výhradně polohou pedálu plynu.
 
Karoserie a design
 
Rozhodující předností modelu S8 je jeho relativně nízká hmotnost 1975 kilogramů. Karoserie ASF (Audi Space Frame) luxusní limuzíny je vyrobena téměř kompletně z hliníku. Pouze střešní sloupky B jsou zhotoveny z oceli nejvyššího stupně pevnosti. Karoserie váží pouhých 231 kilogramů, zatímco konvenční ocelová konstrukce by byla přibližně o 100 kilogramů těžší. Ultralehká konstrukce Audi přispěla ke snížení hmotnosti i v dalších oblastech, například v podvozku.
 
Jemné stylistické prvky dávají jasně najevo speciální postavení modelu S8 o délce 5,15 metru v rámci výrobní řady Audi. Maska chladiče Singleframe je lakována platinově šedým odstínem a osm dvojitých lišt v masce chladiče má chromovaný povrch. Ozdobná lišta se vzhledem hliníku dodává nárazníku ostřejší rysy a v bočních vstupech vzduchu jsou leskle černé lišty a žebra s hliníkovým vzhledem.
 
Ze strany přitahují pozornost ozdobné prvky na bočních prazích v barvě karoserie, hliníkové prvky na klikách dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem leštěného hliníku. Difuzor na zádi vozu zahrnuje lištu s dvouvrstvou povrchovou úpravou se vzhledem hliníku doplněnou harmonicky o platinově šedé díly. Výfuková soustava ústí do dvou chromovaných oválných dvojitých koncovek.
 
Na přídi, zádi a bocích se skví loga S8 nebo V8 T. Paleta barev zahrnuje 13 odstínů, z nichž dva – šedá Daytona a stříbrná Prism – jsou rezervovány pro S8.
 
Interiér
 
Interiér se vyznačuje dokonalým zpracováním vysoce kvalitních materiálů a drobných, avšak efektních detailů. Všestranně elektricky nastavitelná komfortní sportovní sedadla byla navržena exkluzivně pro S8. Na přání se dodávají v exkluzivním čalounění z prošívané kůže v odstínu stříbrná Lunar. Stehování a paspulky jsou provedeny v kontrastním odstínu šedá Steel, zatímco ozdobné obložení v horní části přístrojové desky a kolem páky voliče převodovky tiptronic je z materiálu Carbon Atlas.
 
Kůží obšitý multifunkční sportovní volant má barevně kontrastní stehování a emblém S8, který se nachází také na přístrojích. Jak je pro modely Audi S typické, mají přístroje šedé stupnice s bílými ručičkami. Tento design se opakuje i v klasických analogových hodinách. Dalšími prvky, které přitahují pozornost, jsou osvětlené lišty na prazích dveří s logem S. Displeje informačního systému řidiče a systému MMI zdraví řidiče speciálními uvítacími grafikami S8. Pádla pro manuální řazení na volantu a pedály mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku. Tlačítko pro spuštění motoru je orámováno červeným kroužkem.
 
S8 nabízí širokou škálu barev interiéru, vnitřního obložení a čalounění sedadel. Mezi ně patří mimořádně jemná kůže Valcona a sedadla s masážní funkcí a odvětráváním. Seznam sériové výbavy interiéru završuje kožený paket, měnič DVD, bezklíčový přístupový systém s víkem zavazadlového prostoru ovládaným senzorem a paket luxusního osvětlení. Audi S8 je také vybaveno inovativními světlomety LED a dvojitým prosklením.
 
 
 
Výbava
 
Nad rámec velkorysé sériové výbavy nabízí Audi pro nový model S8 veškeré highendové prvky výbavy na přání, které jsou k dispozici pro modelovou řadu A8. Zvlášť inovativní jsou asistenční systémy, které jsou vzájemně mezi sebou úzce propojeny, a to včetně navigačního systému.
 
Jejich základem je adaptivní tempomat s funkcí stop & go. Mezi další asistenční systémy patří systém sledování provozu ve slepém úhlu řidiče Audi side assist, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi lane assist, upozorňování na rychlostní limity a asistent nočního vidění s upozorňováním na detekované chodce.
 
Uvedené technologie doplňuje bezpečnostní systém Audi pre sense, který se dodává v několika verzích. Nová funkce sledování únavy řidiče doporučí řidiči přestávku na odpočinek, jakmile na základě sledování otáčení volantu a dalších parametrů zaznamená charakteristické projevy únavy řidiče.
 
V modelové řadě A8 je novinkou parkovací systém s obvodovým kamerovým systémem 360°. Čtyři malé kamery zaznamenávají obraz bezprostředního okolí limuzíny a elektronická řídicí jednotka spojuje tyto obrazy dohromady. Řidič si může nastavit různé pohledy promítané na displej MMI včetně virtuálního pohledu seshora. Systém zvyšuje bezpečnost při manévrování a při jízdě po úzkých příjezdových cestách. Speciální záběry umožňují řidiči nahlížet do nepřehledné křižovatky.
 
Sériově dodávaný systém MMI navigation plus představuje nejvyšší úroveň zábavního a informačního systému. Jeho součástí je pokrokový zadávací systém MMI touch, dále pevný disk s velkou kapacitou a 8“ displej s vysokým rozlišením. Highendový systém lze kombinovat s rovněž sériovým autotelefonem Bluetooth online, který přináší do vozu speciální internetové služby a poskytuje připojení WLAN pro mobilní zařízení.
 
Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System s celkovým výkonem zesilovačů 1400 W a 19 reproduktory zanechá skvělý dojem svým ohromujícím zvukem.
 

 

PR 

 
 
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu