Vyhledávání

Ford Transit XXL – nejdelší Transit na světě!

 /Praha, 2007/ - Oddělení vývoje užitkových vozidel Ford of Europe, sídlící v britském Duntonu, oslavilo titul „Mezinárodní dodávka roku 2007“ vytvořením prototypu Transit XXL. Jedinečný vůz vznikl prodloužením Transitu Tourneo a se vší pravděpodobností se jedná o nejdelší Transit na světě.

Přestože je Transit XXL jedinečným projektem, široce využívá komponentů sériového Transitu. Je zkonstruován na základech dvou vozů Transit Tourneo, jejichž spojením vznikla mimořádná limuzína, schopná v maximálním pohodlí přepravit řidiče a jeho sedm pasažérů.

Na každého z nich čeká kůží čalouněné, v sedmi směrech nastavitelné sedadlo s vyhříváním, bederní opěrkou a loketními opěrami. Místa pro nohy i ramena je nadbytek. Vůz měří na délku 7,4 metrů, jeho rozvor činí 5,9 m. Pro srovnání: u standardního Transitu Tourneo je to 4,9 metrů, respektive 2,9 m.

Transit XXL se pyšní rovněž čtveřicí posuvných dveří. Před zvědavými zraky posádku chrání tmavá skla ve všech oknech. Interiér je kompletně čalouněný stejným materiálem jako v běžném Tourneu. Přepážka za poslední řadou sedadel odděluje prostor pro cestující od zavazadelníku, do nějž se přistupuje vyklápěcími zadními dveřmi.

Samozřejmostí je klimatizace s oddělenými zónami vpředu a vzadu. Tým z Duntonu plánuje vybavit vůz multimediálním systémem obsahujícím DVD přehrávač, herní konzoly a samostatné obrazovky pro jednotlivá sedadla.

Uvnitř je to pořád Transit

Transit XXL je poháněn standardním turbodieselem Duratorq TDCi 2,2 l o výkonu 97 kW (130 PS), pětistupňová převodovka však byla upravena s ohledem na co nejlepší zátah ve středních otáčkách. Vylepšen byl také brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech.

V zájmu co nejvyšší torzní tuhosti byla karoserie důkladně vyztužena jak pod podlahou, tak v oblasti střechy. Pohotovostní hmotnost automobilu činí 2500 kg. Díky zesílení podvozku (z modelu FT350 s pohonem předních kol) dosáhli konstruktéři celkové hmotnosti 3500 kg, takže Transit XXL bez problémů odveze jak všech osm lidí, tak jejich zavazadla.

Vůz disponuje řadou prvků z výbavy běžného Transitu: satelitní navigací, rozhraním Bluetooth, špičkovým audio systémem, vyhříváním čelního okna a - což je snad ze všeho nejdůležitější – parkovacími senzory.

„Náš tým věnoval stavbě Transitu XXL ohromné množství svého volného času a výsledek nám dělá opravdu radost,“ neskrývá nadšení šéfkonstruktér užitkových vozidel Barry Gale. „Ford má tradici ve výrobě nezvyklých prototypů, z nichž mnohé se staly legendami – Transit Supervan, náš World Rally Transit a naposledy Transit Connect X-Press s technikou Focusu RS,“ vysvětluje. „Tentokrát jsme se vydali jiným směrem. Chtěli jsme ukázat, že díky své kultivovanosti může být Transit i limuzínou. Jedna věc je jistá: vyvolává úžas všude, kde se objeví!“ 
  

Ford

 

Fotogalerie

Auto show Wien 2007 podruhé

foto Antonín a Pavel Malí

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu