Vyhledávání

Jak poznáte, že je nutné jet do autoservisu

Jak poznáte, že je nutné jet do autoservisu

Je mnoho signálů, které napovídají, že je nejvyšší čas pro návštěvu autoservisu. Které signály to jsou a jaké mohou mít následky?

I při sebelepší péči o auto vás čas od času může zaskočit nepříjemná závada. Může se navíc jednat o poruchu, jejíž zanedbání by se mohlo negativně podepsat také na dalších součástech vozu. Proto není vhodné odkládat návštěvu autoservisu.

 

Pištění při brzdění a snížený účinek brzd

Nezbytným předpokladem k bezpečné jízdě jsou dokonale funkční brzdy, které by navíc měly fungovat rovnoměrně, aby nedošlo k prodloužení brzdné dráhy, případně uvedení vozidla do smyku. Někdy je nutná výměna brzdových destiček i kotoučů, výměna brzdového obložení či brzdových čelistí. Na místě je také kontrola, případně oprava hydraulického rozvodu brzd. Velmi důležitá je také brzdová kapalina, jejímž znečištěním může být snížena funkčnost brzd, dokonce může dojít k jejich selhání. Na místě je proto pravidelná výměna brzdové kapaliny, většinou po dvou letech.

 

Bouchání nápravy

Takzvané bouchání nápravy je běžné zejména v případě, že je vozidlo opatřeno sportovními tlumiči a pružinami, které mají mnohem nižší schopnost pohlcovat otřesy. Ty se přenášejí nejen přímo do kabiny, ale také na čepy a celkové uložení nápravy. Výměnu vadných čepů není radno příliš dlouho odkládat, neboť špatným tlumením nárazů může dojít k poškození dalších částí.

 

Vibrace a vůle v řízení

K vibracím většinou dochází při vyšší rychlosti, příčinou bývá většinou špatná geometrie kol. Nikdy není od věci začít právě její kontrolou. Naproti tomu vibrace při nižší rychlosti a brzdění mohou být způsobeny slabými kotouči, které jsou vychýleny z osy.

 

Snížený výkon motoru

Mnohdy si sníženého výkonu řidič ani nevšimne, protože jeho pokles je většinou přece jenom pozvolný. Snížený výkon motoru jde navíc často ruku v ruce s vyšší spotřebou paliva.

Jestliže se do válce dostane méně paliva, může být následkem právě snížení poklesu výkonu. Na vině mohou být zanesené vstřikovače, zejména vlivem nekvalitního benzínu. Častý problém představuje také zanesený palivový filtr, případně příliš opotřebované palivové čerpadlo. Zapomenout nelze ani na ztrátu komprese, ke které dochází především u starších motorů.

 

Špatně sjeté pneumatiky

Nejčastěji způsobují nerovnoměrné sjetí pneumatik špatně seřízená geometrie náprav, ale také tlumiče řízení. K opotřebení vnitřních částí dezénu dochází nejčastěji vlivem záporného úhlu sbíhavosti kol. Nerovnoměrné opotřebení způsobují také špatná pouzdra nebo nadměrný náklad. Naproti tomu ke sjetí vnější části dezénu dochází vlivem agresivní jízdy v zatáčkách, ale i tentokrát může být na vině špatná sbíhavost kol.

 

Zdá se vám, že vaše vozidlo není zrovna v dobrém stavu? A nepozorujete na něm signály nějaké závaznější závady?

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share