Vyhledávání

Meriva Concept: Dynamický design, inovativní systém FlexDoors

Meriva Concept: Dynamický design, inovativní systém FlexDoors
Meriva Concept: Dynamický design, inovativní systém FlexDoors
·         FlexDoors zaručuje více flexibility, komfortu a bezpečí
·         Design: Nová úroveň dynamiky a praktičnosti
 
Studie Opel Meriva Concept, která se ve světové premiéře představí příští týden na 78. Mezinárodním autosalonu v Ženevě (6. až 16.3 2008), ilustruje, jak lze nový designerský jazyk automobilky Opel adaptovat při vývoji výrazných a inovativních koncepcí v segmentu kompaktních monocabů.
 
Klíčem k mimořádně flexibilitě studie Meriva Concept je unikátní systém FlexDoors, který staví na vzadu uchycených zadních dveřích, jež se otevírají protisměrně vůči konvenčně provedeným předním dveřím. Protože B-sloupek zůstal z důvodu maximální pasivní bezpečnosti zachován, lze přední i zadní dveře studie Meriva Concept otvírat nezávisle na sobě. Vzadu zavěšené zadní dveře, které používají některé konkurenční značky, se totiž dají otvírat jen po otevření dveří předních, což výrazně omezuje jejich praktické využití.
 
Díky této koncepci interiér snadno přístupný a použitý systém přináší i další výhody z pohledu bezpečnosti při porovnání s konvenčními dveřmi. V prototypu Meriva Concept se inovativní systém FlexDoors kombinuje s variabilní konstrukcí sedadel FlexSpace, která si získala velkou popularitu v produkčních modelech Opel Meriva.
 
Systém FlexDoors zvyšuje také komfort a funkčnost - vzadu zavěšené zadní dveře umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu, tedy prostor těsně za B-sloupky karoserie, a vstupní profil dveří neomezují ani podběhy zadních kol, jako u konvenčně otvíraných dveří. Zvolená architektura umožnila designerům vytvořit mimořádně dynamickou a osobitou siluetu s klesající křivkou střechy za C-sloupky karoserie.
 
Obzvlášť nápaditá je „vlna“ okenní linie hned za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům výborný výhled, což ocení zejména vzadu sedící děti.
Karoserie má ostré boční linie, které byly charakteristické i u dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem studie Meriva Concept je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které s táhne střechou dozadu až nad hlavy vzadu sedících pasažérů. Subtilní A-sloupky karoserie a výrazně dopředu protažené čelní okno umocňují dobrý pocit z prostorného a vzdušeného interiéru a zaručují i dokonalý výhled z všech míst ve voze.
 
TZ
 

Fotogalerie

Rallye Monte Carlo 2008 objektivem Martina Viďourka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu