Vyhledávání

Nové modely na stánku Audi na IAA ve Frankfurtu

Nové modely na stánku Audi ve Frankfurtu

• R8 Spyder 5.2 FSI quattro – dynamika s větrem ve vlasech
• S5 Sportback – sportovní elegance
• A4 3.0 TDI clean diesel quattro – vysoká účinnost a extrémní čistota
• A4 2.0 TFSI flexible fuel – jízda na bioetanol
• A3 a A3 Sportback 1.2 TFSI – účinný downsizing

V impozantní expozici značky Audi na 63. autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem naleznou návštěvníci mimo jiné pětici nových modelů, která rozšiřuje nabídku současných typů se čtyřmi kruhy ve znaku. Jejich společným rysem je kombinace pozoruhodné hospodárnosti, čistoty exhalací a dynamických výkonů.

V novém Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro si mohou řidiči vychutnávat závratnou dynamiku desetiválcového motoru i pod širým nebem. Supersportovní stroj je vybaven lehkou plátěnou střechou s elektrohydraulickým ovládáním a řada jeho karosářských panelů je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Střecha váží pouhých 30 kilogramů a plně automatické otevření nebo zavření trvá pouhých 19 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h.

Motor V10 poskytuje největší výkon 386 kW (525 k), s nímž otevřený dvoumístný vůz vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,1 s na cestě k největší rychlosti 313 km/h. Nový vrcholný model v nabídce značky Audi se vyznačuje lehkou konstrukcí karoserie ASF (Audi Space Frame), stálým pohonem všech kol quattro, předními světlomety LED a inovativním mikrofonem v bezpečnostním pásu, který se dodává na přání. Karoserie otevřené verze má navzdory dodatečným výztuhám jen o 6 kilogramů větší hmotnost než kupé Audi R8. Vozy vyráběné společností quattro GmbH v Neckarsulmu budou uvedeny na trh v prvním čtvrtletí 2010.

Pětidveřové kupé Audi S5 Sportback přebírá roli špičkového modelu nové řady Sportback. I v tomto případě je počáteční písmeno „S“ zárukou sportovních vlastností a vysoké účinnosti. Třílitrový motor V6 přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem nabízí největší výkon 245 kW (333 k), který přenáší na vozovku sedmistupňová převodovka S tronic a vyspělý pohon všech kol quattro. Ještě vyšší úroveň dynamiky lze dosáhnout s inovativním sportovním diferenciálem dodávaným na přání.

S5 Sportback dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,4 s a jeho největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Působivé zrychlení je doprovázeno sytým sonorním zvukem motoru. Zážitky ze strhující jízdy nekazí ani účty za palivo, neboť sportovní novinka spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 9,7 l/100 km. První vozy S5 Sportback se objeví u prodejců na jaře 2010.

Neuvěřitelnou kombinaci dynamiky, hospodárnosti a čistoty výfukových plynů předvádí nové Audi A4 3.0 TDI clean diesel quattro. Pohon obstarává třílitrový turbodiesel s nejúčinnější technikou čištění výfukových plynů na světě. Díky tomu tento model splňuje již dnes limity emisní normy Euro 6, která vstoupí v platnost až v roce 2014. Další zákaznickou výhodou je pozoruhodně nízká spotřeba paliva 6,7 l/100 km v kombinovaném cyklu EU. Řidič má přitom k dispozici motor s výkonem 176 kW (240 k) a mohutným točivým momentem 500 N.m, takže vůz vybavený šestistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro pokoří „stovku“ za 6,2 s (Avant: 6,3 s) a dosáhne elektronicky omezené největší rychlosti 250 km/h.

Zárukou čistého spalování je nejmodernější systém přímého vstřikování common rail, který vstřikuje palivo do válců pod tlakem až 2000 barů. Spalovací proces sledují inovativní čidla tlaku ve válcích a na minimalizaci vzniku škodlivin se podílí vysoce efektivní systém recirkulace výfukových plynů. Nový katalyzátor DeNOX přeměňuje ve výfukovém potrubí problematické oxidy dusíku na neškodné substance. Za tímto účelem se do proudu výfukových plynů vstřikuje kapalina AdBlue.

V modelové řadě A4 si mohou zákazníci nově zvolit ještě jeden mimořádně ekologický model. Audi A4 2.0 TFSI flexible fuel má pod kapotou osvědčený přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI vyladěný na výkon 132 kW (180 k), který byl přizpůsoben pro spalování etanolového paliva E85 (směs bioetanolu a bezolovnatého benzinu v poměru 85:15 %). K přednostem paliva E85 patří nižší provozní náklady a až o 75 % lepší ekologická bilance v oblasti emisí CO2.

Motor 2.0 TFSI flexible fuel sdílí se stejně výkonnou variantou na benzin ventilový rozvod Audi valvelift s variabilním zdvihem a systém Start-Stop. Vzhledem k chemickým vlastnostem E85 se musely změnit materiály v palivovém systému a u těsnění. Z nového materiálu se vyrábí rovněž sedla ventilů, protože etanol nemá tak dobré mazací schopnosti. Další změna se dotkla řídicí jednotky, která přizpůsobuje vstřikování a zapalování právě spalované směsi. Řidič tak může čerpat nejen E85, ale i běžný benzin, aniž by došlo k jakýmkoli změnám v provozních vlastnostech.

Vysoce moderní čtyřválec spotřebuje v kombinovaném režimu EU 9,0 litru paliva E85 na 100 kilometrů, resp. 6,4 litru bezolovnatého benzinu (pro Avant platí hodnoty o 0,2 litru vyšší). Nové modely přitom disponují sportovní dynamikou, která je pro vozy značky Audi příznačná. Sedan s předním pohonem a šestistupňovou mechanickou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje největší rychlosti 236 km/h (Avant: 8,1 s a 228 km/h).

Pouhých 5,5 l/100 km spotřebuje zcela nový čtyřválec TFSI v modelech Audi A3 a A3 Sportback 1.2 TFSI. Princip snižování zdvihového objemu v kombinaci s přeplňováním a přímým vstřikováním tak opět dokazuje svou účinnost. Nové přírůstky v nabídce značky Audi se přitom nemusí stydět ani za své výkonové parametry. Motor o hmotnosti pouhých 89,5 kg nabízí ze zdvihového objemu 1,2 litru působivých 77 kW (105 k) při 5000 min-1 a 175 N.m v rozpětí otáček 1500 až 3500 min-1. Díky tomu dosahuje třídveřové Audi A3 1.2 TFSI zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 s a největší rychlosti 190 km/h. V porovnání s dosavadním atmosféricky plněným čtyřválcem 1.6/75 kW (102 k) klesla spotřeba o více než jeden litr na sto kilometrů! Prodej nových hospodárných modelů s předním pohonem a šestistupňovou převodovkou bude zahájen v prvním čtvrtletí 2010.




AUDI je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už třináct let nepřetržitě rostou, v roce 2008 automobilka Audi prodala 1 003 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 4,1 % oproti předcházejícímu roku.

Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 14 let po sobě – vloni se pro vozy Audi v ČR rozhodlo 3784 zákazníků, což představuje nárůst 13,3 %. Audi je tak opět nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu