Vyhledávání

Přichází nový Hyundai i30

Přichází nový Hyundai i30

Nová generace Hyundai i30 ztělesňuje DNA společnosti Hyundai Motor a je základem nabídky značky v Evropě. Nová generace i30, jejíž prodej bude zahájen začátkem roku 2017, je odpovědí společnosti Hyundai Motor na změnu moderních hodnot a preferencí zákazníků v oblastech technických řešení, individuálního stylu a flexibility.

Nová generace i30 poskytuje nejvyšší úroveň užitných vlastností lidem svobodným, rodinám, mladým i starým. Je to prozíravá volba, která přináší užitek motoristům, hledajícím hospodárný a dynamický automobil s komplexní bezpečnostní výbavou a přitažlivým designem. Jedinečná a bezkonkurenční 5letá záruka, bez omezení ujetých kilometrů, poskytovaná na vozy Hyundai i30, vychází z jejich mimořádné kvality a spolehlivosti.

„Pečlivě jsme naslouchali potřebám zákazníků, abychom mohli vytvořit vůz pro každého. Nová generace i30 je vozem, který v Evropě ztělesňuje naši DNA: cenově dostupný, s přitažlivým designem, inovativní technikou a skvělými jízdními vlastnostmi,“ poznamenal Jochen Sengpiehl, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing. „Díky nejmodernějším informačním a zábavním systémů i prvkům z oblasti konektivity nabízíme všechno, co zákazníci v současné digitální době očekávají.“

Nová generace i30 demokratizuje vyspělou techniku nabídkou prvků z oblasti konektivity, mezi něž patří Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátové nabíjení pro ještě snadnější používání chytrého telefonu během jízdy. Nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti, jako jsou autonomní nouzové brzdění, chytrý adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, sledování pozornosti řidiče a sledování slepého úhlu, zvyšují úroveň bezpečnosti i jízdního komfortu, aby cestování v nové generaci modelu i30 bylo ještě příjemnější.

 

 

Design je pro zákazníky značky Hyundai v Evropě důvodem ke koupi číslo jedna. Nová generace i30 proto dále rozvíjí designérský styl značky Hyundai precizními a napnutými liniemi, ušlechtilými, rozmanitými povrchy i výrazným tvarováním karoserie, která se vyznačuje nadčasovým a suverénním vzhledem.

„Naši designéři jsou motivováni vášní a nadšením, jímž přinášejí majitelům vozů Hyundai důvod k sebevědomí a potěšení. Tohoto nového ducha můžete spatřit a pociťovat v nové generaci i30, která je hrdým vyjádřením našeho postoje,“ vysvětluje Peter Schreyer, prezident a šéfdesignér společnosti Hyundai Motor Group. „S novou generací i30 představujeme naši nově vyvinutou masku chladiče, kterou nazýváme kaskádovitá maska a která se stane novou identitou Hyundai.“

Vývojoví inženýři z technického centra Hyundai Motor Europe v Německu vylepšili jízdní dynamiku nové generace i30 v náročném testovacím programu po celé Evropě a na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Velmi tuhá a lehká karoserie s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí poskytuje základ pro dobrý jízdní komfort a ovladatelnost v kombinaci s řízením, jehož převod je o 10 % strmější. Díky nově vyvinutému podvozku si může řidič užívat dynamických jízdních vlastností bez kompromisů v oblasti komfortu.

Nabídka motorů zahrnuje přeplňované motory s nižším zdvihovým objemem, které se vyznačují vyšší hospodárností a pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory a jeden turbodiesel 1,6 litru ve třech výkonových stupních. Hodnoty emisí CO2 začínají již od 89 g/km (předběžná hodnota). Nová generace i30 je prvním vozem Hyundai, který může být vybaven novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 T-GDI o výkonu 140 k.

Rodina vozů

Nová generace i30 je víc než pouhým jedním modelem. Stane se rodinou jedinečných produktů, které bude spojovat nadčasový a vyvážený design v koherentní podobě pro každou karosářskou variantu. Rodina tak nabídne správný vůz pro každého – pro motoristy, hledající eleganci, i pro řidiče toužící po radosti z jízdy. Nová generace rodiny i30 bude zahrnovat také první vysokovýkonný model značky N, jehož výrobu Hyundai Motor zahájí v roce 2017.

 

 

Evropský úspěch: ztělesnění DNA společnosti Hyundai Motor pro Evropu

Třetí generace i30, navržená a vyvinutá v evropském technickém centru společnosti Hyundai Motor v Rüsselsheimu, vyráběná v závodě Nošovice v České republice a testovaná na Nürburgringu, využívá infrastrukturu, kterou společnost Hyundai Motor vybudovala v Evropě během uplynulých 25 let. Jejím cílem je navázat na úspěchy obou předchozích generací i30, jichž bylo od roku 2008 prodáno v Evropě více než 800 000 vozů.

„Nová generace i30 je nejdůležitějším vozem pro Hyundai v Evropě, který významným způsobem přispěje k realizaci našeho cíle stát se jedničkou mezi asijskými automobilovými značkami,“ říká Thomas Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „S novou generací i30 chceme pokračovat v našem úspěšném působení a dosáhnout dalšího organického růstu v nadcházejících letech.“

Novou generaci i30 bude vyrábět závod Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, který byl slavnostně otevřen v roce 2008 a ještě téhož roku zahájil výrobu první generace i30. Má roční kapacitu výroby více než 300 000 vozů a splňuje nejvyšší standardy kvality, které umožňují naplňovat očekávání evropských zákazníků. Díky tomu může Hyundai Motor poskytovat bezkonkurenční 5letou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů, umožňující bezstarostný provoz vozidla.

 

  1. Nový navazující a nadčasový design
     

Nová generace i30 rozvíjí designérský styl značky Hyundai nadčasovým a tvarově výrazným designem, který kombinuje precizní, napnuté linie a ušlechtilé, pronikavé povrchy. Kombinace vynikající funkčnosti, reprezentované prostorností, dobrým výhledem a komfortem, je doplněna citlivým a suverénním vyjádřením designu. Hyundai Motor představuje nový stylistický prvek na přídi: kaskádovitou masku chladiče, která se stane novým identifikačním prvkem rodiny budoucích modelů značky Hyundai.

Vnější design

Vzpřímená příď nové generace i30 je sebevědomá a expresivní. Zároveň dává vyniknout nové kaskádovité masce chladiče, která se směrem dolů výrazně zužuje, čímž napodobuje proud roztavené oceli. Sofistikovaný vzhled masky chladiče umocňují chromované bodové prvky, které doplňují saténově chromovaný rámeček standardní verze. V kombinaci se světlomety LED, se třemi projektory (tlumená i dálková světla) a vertikálně uspořádanými diodami LED pro denní svícení s funkcí ukazatelů směru, má nová generace i30 výrazný vzhled, který je umocněn mlhovými světlomety, integrovanými do otvorů pro přívod vzduchu do podběhů kol.

Vůz působí na silnici sportovně a stabilně díky svým harmonickým proporcím, krátkým převisům vpředu a vzadu, dlouhé kapotě a dozadu klesající linii střechy. Nová generace i30 má sofistikovanou elegantní charakterovou linii, která přirozeně probíhá od světlometů podél téměř horizontální spodní hrany bočních oken až k zadním svítilnám LED, obepínajících celou záď. Výsledkem je nadčasový vzhled. Nová generace i30 má ještě dynamičtější a kompaktnější vzhled, díky černému zadnímu spoileru, který navíc vylepšuje aerodynamiku. Aerodynamické vlastnosti se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30 vylepšuje celá řada speciálních opatření, včetně aktivní vzduchové klapky za maskou chladiče a otvorů na každé straně předního nárazníku, které vylepšují proudění vzduchu a snižují turbulence v podbězích kol.

Vůz vyčnívá z davu také svým svalnatým, širokým designem zádě s trojrozměrným vzhledem a charakteristickým uspořádáním svítilen s vysoko umístěnými optickými vložkami a mlhovými světlomety. Nová generace modelu Hyundai i30 je nabízena se 17“ koly z lehké slitiny v dvoubarevném designu s 10 paprsky, 16“ koly z lehké slitiny v dvoubarevném designu s 10 paprsky, popř. s 15“ koly z lehké slitiny nebo oceli.

Každý zákazník si může vybrat svou nejoblíbenější barvu karoserie z palety dvanácti barevných odstínů, zahrnujících tři perleťové laky: modrá Stargazing, šedá Micron, černá Phantom; a sedm metalických laků: hnědá Demitasse, měděná Intense, šedá Moon Rock, červená Fiery, stříbrná Platinum, modrá Ara a bílá Sand; plus dva nemetalické laky: červená Engine a bílá Polar.

Vnitřní design

Po nastoupení do nové generace modelu Hyundai i30 přivítá zákazníky čistý a intuitivní interiér s horizontálním uspořádáním, který zanechává dojem elegance a vytváří pocit prostornosti. Klidnou a sofistikovanou atmosféru završují chromované rámečky a velmi kvalitní materiály použité v interiéru. Do prostoru vyčnívající 8“ dotykový displej, na přání dodávaného navigačního systému na přístrojové desce, integruje veškeré funkce z oblasti navigace, médií a konektivity a díky své ergonomické poloze umožňuje řidiči nepřetržitě sledovat dění na vozovce. Nový multifunkční tříramenný volant umožňuje snadné a intuitivní ovládání všech funkcí prostřednictvím ergonomicky rozmístěných ovládacích prvků a s funkcí vyhřívání může poskytnout ještě vyšší úroveň komfortu. Ovládací prvky klimatizace a nastavení teploty jsou umístěny ve snadném dosahu na středové konzole a lze je snadno ovládat prostřednictvím otočných prvků, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče.

Nová generace i30 nabízí velkorysý prostor jak pro cestující, tak i zavazadla, a její sportovní vnější design neznamená žádný kompromis z hlediska nabídky místa v interiéru. Hyundai i30 poskytuje komfortní jízdu všem cestujícím díky největšímu vnitřnímu prostoru ve své třídě. Pocit prostornosti umocňuje na přání dodávané panoramatické skleněné střešní okno, které lze otevřít posunutím nebo vyklopením. Za jízdy je možné posunout středovou loketní opěrku dopředu, do nejpohodlnější polohy a po otevření horní části je k dispozici dodatečná odkládací schránka. Nová generace i30 nabízí velkorysý zavazadlový prostor o objemu až 395 litrů (VDA 211), resp. až 1301 litrů se sklopenými zadními sedadly. Praktičnost zvyšuje dvojitá podlaha a uzavíratelný otvor v prostřední části zadního opěradla, umožňující snadnou přepravu lyží, nebo jiných dlouhých předmětů. Zákazníci tak mohou přepravovat vše, co potřebují.

Co se interiéru týče, mají zákazníci na výběr tři různé barevné varianty: černý Oceanids se dvěma různými verzemi čalounění sedadel tkaninou, nebo se sedadly čalouněnými černou kůží; dále dvoubarevnou kombinaci odstínů šedá Slate a černá Oceanids, se sedadly čalouněnými tkaninou nebo kůží, s kosočtvercovým prošíváním; nebo v dvoubarevné kombinaci elegantních odstínů modrá Indigo a černá Oceanids, se sedadly čalouněnými kůží.

Sedadla vpředu mohou být vyhřívaná nebo odvětrávaná ve třech stupních a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče je vybaveno funkcí paměti pro uložení dvou různých nastavení polohy sedadla.

 

  1. Provozní vlastnosti

 

Výběr motorů

Pohon nové generace automobilů Hyundai i30 zajišťují přeplňované zážehové nebo vznětové motory s nižším zdvihovým objemem než doposud, které umožňují dynamický a zároveň hospodárný provoz. Na výběr jsou tři zážehové a jeden vznětový motor. Zákazníci si mohou zvolit nový přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI – novinka v nabídce značky Hyundai – o výkonu 140 k, přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 120 k nebo čtyřválec 1.4 MPI o výkonu 100 k. Vznětový čtyřválec 1,6 litru je nabízen ve třech výkonových variantách: 95, 110 a 136 k. Hodnoty emisí CO2 začínají již od 89 g CO2/km (předběžné hodnoty). Motory jsou kombinovány buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo s hospodárnou a pohotově reagující sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT.

 

 

Nový motor 1.4 T-GDI – lehký, hospodárný a poskytující radost z jízdy

Zážehový čtyřválec se zdvihovým objemem 1353 cm3, přeplňovaný turbodmychadlem, je výrazně lehčí než předchůdce, motor Gamma 1,4 litru. Základní hmotnost motoru byla snížena o 14 kg a může se také pochlubit vyšší hospodárností a výkonovými parametry, jejichž hodnoty činí 140 k a 242 N.m.

Nový motor je vybaven vysokotlakým turbodmychadlem s jedním kanálem pro přívod výfukových plynů, které je integrováno do sběrného potrubí, aby se zvýšila provozní účinnost. Nové umístění přepracovaného turbodmychadla zrychluje reakce motoru na pohyby pedálu plynu a zvyšuje hodnoty točivého momentu v nízkých otáčkách. V novém motoru je palivo vstřikování přímo do válců, což zlepšuje spalování, zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva.

Nový přeplňovaný zážehový motor 1.4 T-GDI je nabízen s převodovkou 6MT nebo 7DCT, která umožňuje zcela automatické řazení, nebo manuální režim.

1.0 T-GDI – tříválcová dynamika

Motor 1.0 T-GDI, vyvinutý Technickém centru Namyang v Koreji, ve spolupráci s evropským technickým centrem v Německu, poskytuje díky výkonu 120 k a točivému momentu 170 N.m dokonalou kombinaci dynamiky a hospodárnosti.

Turbodmychadlo s elektronicky ovládaným obtokovým ventilem zvyšuje hospodárnost snížením ztrát sání a zároveň zrychluje reakce motoru na pohyby pedálu plynu a zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách. Jednotka je vybavena šestiotvorovými vstřikovači paliva GDI, které pracují s nadprůměrným tlakem 200 barů. Tím je zajištěno čistší spalování a nižší spotřeba paliva i emise.

Pro zachování nejmenších možných rozměrů motoru je výfukové sběrné potrubí integrováno do hlavy válců, a může být proto efektivně ochlazováno okruhem kapalinového chlazení hlavy válců. Tato opatření přinesla rychlejší zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu, jakož i snížení spotřeby paliva a emisí v reálném provozu.

Motor 1.0 T-GDI je nabízen s převodovkou 6MT.

 

Turbodiesel 1,6 litru: jeden motor, tři výkony

Pro zákazníky, kteří upřednostňují vznětový motor, je nová generace modelu Hyundai i30 nabízena s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem ve třech výkonových stupních: „základní“ verze disponuje výkonem 95 k, „středně výkonná“ nabízí 110 k a „nejvýkonnější“ verze se svými 136 k a hodnotou maximálního točivého momentu 275 N.m poskytuje sportovní radost z jízdy. Obě výkonnější varianty lze objednat s převodovkou 6MT nebo 7DCT.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka

Společnost Hyundai Motor představila v roce 2015 svou první dvouspojkovou převodovku, která kombinuje výhody automatizované a mechanické převodovky. Převodovka 7DCT snižuje spotřebu paliva a emise až o 20 % v porovnání s konvenční šestistupňovou samočinnou převodovkou, zatímco zrychlení se podařilo zkrátit až o 10 %.

Převodovka 7DCT je vybavena dvěma suchými spojkami a důmyslnými ovládacími členy pro každou spojku. V soukolí převodovky je vždy zařazen sudý i lichý převodový stupeň, takže převodovka je vždy připravena zařadit další převodový stupeň přes přerušení toku hnací síly. Elektromotorem poháněný ovládací člen optimalizuje reakce převodovky, zatímco vnější tlumiče snižují za jízdy intenzitu hluku a vibrací.

Jízdní vlastnosti

Nová generace i30 byla vyvinuta a testována v Evropě, včetně zrychlených testů odolnosti a dynamických testů na nejnáročnějším závodním okruhu na světě, slavné Severní smyčce Nürburgringu. Kromě toho byla podrobena náročnému zkušebnímu provozu na veřejných silnicích po celé Evropě, od testování v nejchladnějších zimních podmínkách ve Švédsku přes jízdu s přívěsem v Alpách až po testování v horkém počasí na jihu Španělska. Díky tomu je připravena plnit i opravdu vysoká očekávání evropských zákazníků.

Vývojoví inženýři už při konstrukci a vývoji jasně definovali jízdní vlastnosti nové generace i30. Do vínku dostala precizní řízení s přirozenou charakteristikou a pocitem přímého spojení s vozovkou, agilní chování s pohotovými reakcemi a předvídatelnou ovladatelností, stejně jako dynamické jízdní vlastnosti bez kompromisů z hlediska komfortu s minimálními pohyby karoserie při dynamických změnách. V porovnání s předchůdcem má řízení o 10 % strmější převod a reakce vozidla jsou o 15 milisekund rychlejší.

 

Podvozek nové generace i30 byl kompletně přepracován, aby poskytoval ještě lepší dynamické jízdní vlastnosti s vysokou úrovní jízdního komfortu. K tomu přispívá standardní víceprvková zadní náprava pro všechny verze s dvojicí spodních ramen a tlumiči se sportovně laděnou charakteristikou.

Výkony brzdové soustavy optimalizují kotoučové brzdy vpředu s větším průměrem 288 mm, které umožňují řidiči využívat vyšší brzdou sílu, a to zejména v provozních podmínkách za vysokých teplot.

Odolná a lehká karoserie: 53 % vyspělých vysokopevnostních ocelí

Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů na celém světě, který si vyrábí vlastní ocel pro výrobu svých vozidel. To je velká výhoda, z níž těží i nová generace i30, která se může pochlubit odolnou a lehkou karoserií, která je základním východiskem pro vynikající dynamické provozní vlastnosti a ještě vyšší úroveň bezpečnosti cestujících.

Podíl vyspělých vysokopevnostních ocelí se téměř zdvojnásobil na 53 % při současném snížení hmotnosti skeletu karoserie o 28 kg a zvýšení tuhosti o 22 % v porovnání s předcházející generací. Délka strukturálních lepených spojů se zvětšila na 112 m, což má za následek zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti.

  1. Konektivita a bezpečnost

 

Nová generace i30 je prozíravou volbou, která přináší velký užitek, i díky chytrým prvkům z oblasti konektivity, které dnes většina zákazníků vyžaduje. Zákazníci mají na výběr standardní prémiový audiosystém s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD a integrovanou dynamickou zadní kamerou, systémem Bluetooth a funkcí My Music, nebo na přání dodávanou novou generaci navigačního systému s 8“ kapacitním dotykovým displejem. Pro řidiče, kteří si chtějí v nové generaci i30 propojit svůj chytrý telefon s 8“ displejem navigačního systému, jsou k dispozici systémy Apple CarPlay a Android Auto. Oba systémy umožňují uživatelům připojit si svá zařízení pro přehrávání hudby, telefonování, nebo využívání navigačních funkcí na displeji. Dokonalá konektivita umožňuje řidiči zůstat v kontaktu s okolním světem i během řízení a sledování dopravní situace. Nová generace i30 nabízí také přihrádku pro bezdrátové indukční nabíjení mobilních telefonů (standard Qi) a vstup USB umístěný v uzavřené středové konzole. Díky tomu budou mít cestující své telefony vždy nabité.

 

 

Nový navigační systém se dodává včetně sedmiletého předplatného na služby TomTom LIVE zdarma. TomTom LIVE nabízí aktualizované informace v reálném čase: o počasí, dopravě, měření rychlosti a internetovém vyhledávání speciálních cílů. Navigační systém je vybaven mapami ve formátu 3D a po připojení flash disku USB dokáže také zobrazovat uložené fotografie.

Nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti

Nová generace i30 je vybavena nejmodernějšími prvky z oblasti aktivní bezpečnosti, a splňuje tak nejvyšší evropské bezpečnostní standardy: autonomní nouzové brzdění s upozorňováním na nebezpečí čelní kolize, chytrý adaptivní tempomat, sledování slepého úhlu, upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, informování o omezení rychlosti a asistent dálkových světel. Novinkou v nabídce značky Hyundai je sledování pozornosti řidiče. Nová generace i30 díky tomu disponuje veškerými prvky v oblasti aktivní bezpečnosti, dostupnými pro vozidla Hyundai Motor a je modelem, který se může pochlubit nejvyspělejším souborem bezpečnostních prvků.

Autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking)

Hyundai i30 je vybaven systémem AEB, včetně upozorňování na nebezpečí čelní kolize FCWS (Front Collision Warning System). Tento vyspělý prvek aktivní bezpečnosti upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby zahájí autonomní brzdění. Systém AEB, používající přední radarové a kamerové senzory, pracuje třístupňově. Nejprve je řidič vizuálně a akusticky upozorněn, posléze ovládá brzdy v závislosti na míře rizika kolize a bezprostředně před kolizí použije maximální brzdnou sílu. Systém, pracující při rychlosti jízdy nad 10 km/h, je aktivován, pokud je před vozem zaznamenáno jiné vozidlo nebo chodec. V případě neodvratitelné kolize minimalizuje rozsah škod.

Sledování pozornosti řidiče DAA (Driver Attention Alert)

Novinkou ve vozidlech společnosti Hyundai Motor je také sledování pozornosti řidiče DAA (Driver Attention Alert). Tato funkce chránící řidiče, sleduje jeho chování za volantem, aby detekovala nebezpečné projevy únavy a zabránila případné nehodě. Systém analyzuje různé signály vozidla, jako je úhel natočení volantu, síla působící na volant, poloha vozidla v jízdním pruhu a doba jízdy. Řidič si navíc může nastavit citlivost systému. Pokud systém detekuje projevy klesající pozornosti, upozorní řidiče zvukovým signálem a zprávou na displeji panelu přístrojů.

 

Chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control)

SCC pomocí předních radarových senzorů umožňuje jízdu konstantní rychlostí a zároveň zachovává bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla bez nutnosti ovládat pedály plynu nebo brzdy. Systém se automaticky vypne, klesne-li rychlost jízdy pod 10 km/h.

Sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector)

Také funkce sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector) s asistentem pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) používá radarovou techniku, jejímž prostřednictvím sleduje situaci za vozidlem a po jeho stranách. Je-li detekováno jiné vozidlo, objeví se vizuální upozornění ve vnějších zpětných zrcátkách. Pokud pak řidič aktivuje ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také pro změnu jízdního pruhu, pokud je detekováno jiné vozidlo.

Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear-Cross Traffic Alert)

Systém RCTA používá senzory systému BSD a snižuje riziko kolize s přijíždějícími vozidly při couvání z úzkých prostorů, kdy je špatný výhled. Radar snímá oblast za vozidlem v rozsahu 180 stupňů a detekuje vozidla přijíždějící ze stran. RCTA v takovém případě vizuálně a akusticky upozorní řidiče.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System)

Systém LKAS upozorňuje řidiče na nebezpečné manévry při rychlosti jízdy nad 60 km/h na základě sledování polohy vozidla. Funkce LDWS aktivuje zvukové upozornění dřív, než vůz přejede bílou, šedou nebo modrou čáru na vozovce, resp. zvýšené bodové značení, vymezující jízdní pruhy. Naopak LKAS upozorní řidiče nejprve akusticky a vizuálně, a posléze uskuteční zásah do řízení, jímž vůz bezpečně vrátí do svého jízdního pruhu.

 

Informování o omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Information Function)

SLIF používá přední kameru a informace z navigačního systému k rozpoznávání dopravních značek a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti. Tato informace je zobrazována na displeji navigačního systému i na displeji TFT v panelu přístrojů.

 

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)

Je-li systém HBA aktivován v automatickém režimu, detekuje za tmy protijedoucí vozidla a vozidla jedoucí vpředu ve stejném jízdním pruhu. V případě potřeby přepíná na tlumená světla, čímž minimalizuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li detekována jiná vozidla, systém automaticky zapne opět dálková světla, aby byla řidiči zajištěna co možná nejlepší možná viditelnost.

Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti

Nová generace i30, s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí, profituje ze zvýšení tuhosti o 22 % a v případě nehody chrání cestující maximálním pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi prostoru pro cestující.

Díky vylepšené metodě tváření plechů za tepla včetně tvrzení, jsou boční vnější výztuhy nové generace i30 vyráběny jako jeden komponent. Dosud se jednalo o kombinaci pěti komponentů. Zcela nová technologie snižuje hmotnost o 4,1 kg a zvyšuje tuhost i pohlcování nárazové energie.

V interiéru nové generace i30 je rozmístěno sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče. Kromě šesti standardních airbagů (2 čelní airbagy, dva boční airbagy a dva okenní airbagy chránící cestující v první i druhé řadě) je kolenní airbag dalším bezpečnostním prvkem, který chrání řidiče v případě nárazu.

  1. Technické údaje

 

Následující technické údaje jsou předběžné a musí být potvrzeny v rámci homologace.

 

Karoserie

Pětimístný, pětidveřový hatchback. Na výběr jsou tři zážehové a jeden vznětový motor, uložené vpředu napříč a pohánějící přední kola, prostřednictvím šestistupňové mechanické nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky 7DCT – v závislosti na modelu a trhu.

Zážehové motory

1,4 MPi 100 k

Druh

KAPPA 1.4 MPI, DOHC 16V D-CVVT

Zdvihový objem

1368 cm3

Vrtání x zdvih

71,6 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,5

Výkon

100 k (73,3 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

134 N.m při 4000 min-1

1,0 T-GDi 120 k

Druh

KAPPA 1.0 T-GDI, DOHC 12V D-CVVT

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

71,0 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0

Výkon

120 k (88,3 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

171,1 N.m při 1500 až 4000 min-1

 

1,4 litru T-GDi 140 k

Druh

KAPPA 1.4 T-GDI, DOHC 16V D-CVVT

Zdvihový objem

1353 cm3

Vrtání x zdvih

71,6 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0

Výkon

140 k (103 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

242 N.m při 1500 min-1

 

Vznětové motory

1,6 litru 95 k

Druh

U 1.6 (LOW), DOHC 16V

Zdvihový objem

1582 cm3

Vrtání x zdvih

77,2 x 84,5 mm

Kompresní poměr

16,0

Výkon

95 k (70 kW) při 4000 min-1 (MT)

Točivý moment

280 N.m při 1500 až 2000 min-1 (95 k MT)

 

1,6 litru 110 k

Druh

U 1.6 (MID), DOHC 16V

Zdvihový objem

1582 cm3

Vrtání x zdvih

77,2 x 84,5 mm

Kompresní poměr

16,0

Výkon

110 k (81 kW) při 4000 min-1 (MT)

Točivý moment

280 N.m při 1500 až 2500 min-1 (110 k MT)

 

1,6 litru 136 k

Druh

U 1.6 (HIGH), DOHC 16V

Zdvihový objem

1582 cm3

Vrtání x zdvih

77,2 x 84,5 mm

Kompresní poměr

16,0

Výkon

136 k (100 kW) při 4000 min-1 (7DCT)

Točivý moment

280 N.m při 1500 až 3000 min-1 (136 k MT)

300 N.m při 1750 až 2500 min-1 (7DCT)

 

 

Převodovky

 

 

Zážehové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.4 MPi (100)

1.0 T-GDi (120)

1.4 T-GDi (140)

Mechanická

6

6

6

DCT

-

-

7

 

Vznětové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.6 CRDi (95)

1.6 CRDi (110)

1.6 CRDi (136)

Mechanická

6

6

6

DCT

-

7

7

 

Převodové poměry

 

 

Zážehové motory

1.4
(100)

6MT

1.0 (120)

1.4 (140)

6MT

6MT Eco

6MT Basic

6MT Eco

7DCT

1. stupeň

3,769

3,615

3,615

3,615

3,615

3,929

2. stupeň

2,045

1,955

1,955

1,962

1,962

2,318

3. stupeň

1,370

1,286

1,286

1,257

1,257

2,043

4. stupeň

1,036

0,971

0,971

0,951

0,951

1,070

5. stupeň

0,893

0,774

0,774

0,778

0,778

0,822

6. stupeň

0,774

0,639

0,639

0,633

0,633

0,884

7. stupeň

-

-

-

-

-

0,721

Zpětný chod

3,700

3,700

3,700

3,583

3,583

5,304

Stálý převod

4,400

4,267

4,059

4,188

3,941

4,294 (1,2,4,5)

3,174 (3,6,7,Z)

 

 

 

Vznětové motory

1.6 (95)

6MT

1.6 (110)

1.6 (136)

6MT

6MT Eco

7DCT

6MT

7DCT

1. stupeň

3,769

3,636

3,769

3,786

3,636

3,786

2. stupeň

2,040

1,962

2,040

2,261

1,962

2,261

3. stupeň

1,189

1,189

1,189

1,957

1,189

1,957

4. stupeň

0,844

0,844

0,804

1,023

0,844

1,023

5. stupeň

0,702

0,702

0,660

0,778

0,702

0,778

6. stupeň

0,596

0,596

0,549

0,837

0,596

0,837

7. stupeň

-

-

-

0,681

-

0,681

Zpětný chod

3,583

3,583

3,583

5,074

3,583

5,074

Stálý převod

3,250

3,471

3,250

4,176(1,2,4,5)

3,087(3,6,7,Z)

3,706

4,176(1,2,4,5)

3,087(3,6,7,Z)

 

 

 

 

Podvozek

Vpředu

Vzpěry McPherson

Vzadu

Víceprvkové zavěšení

 

Řízení

Druh

Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem MDPS (Motor driven Power Steering)

Převod řízení

13,4

Poloměr otáčení

5,3 metru

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,57

 

Brzdová soustava

Vpředu

kotoučové brzdy, 15“: standardně/16“: na přání

Vzadu

kotoučové brzdy, 14“: standardně (ruční parkovací brzda)/15“: na přání (EPB)

Hlavní brzdový válec

průměr 23,8

Rozměr posilovače

11“ (levostranné řízení, zážehové motory)

10“ (levostranné řízení, vznětové motory; pravostranné řízení, zážehové motory; pravostranné řízení, vznětové motory)

 

Kola a pneumatiky

Druh kola

Pneumatiky

6,0J x 15, ocel/lehká slitina

195/65 R 15

6,5J x 16, lehká slitina

205/55 R 16

7,0J x 17, lehká slitina

225/45 R 17

 

Rozměry (mm)

Exteriér

Celková délka

4340

Celková šířka

1795

Celková výška

1455 (1450 Eco)

Rozvor

2650

Převis vpředu

905

Převis vzadu

785

Světlá výška

140 (135 Eco)

 

 

Interiér

 

vpředu

vzadu

Výška stropu nad sedákem

994

977

Prostor pro nohy

1073

883

Šířka v úrovni ramen

1427

1406

 

 

Objemy (litry)

Palivová nádrž

50

Zavazadlový prostor

Minimální 395

Maximální 1301

 

 

 

Hmotnosti* (kg)

 

Zážehové motory

Vznětové motory

 

1.4 MPi (100)

6MT

1.0 T-GDi (120)

6MT

1.4 T-GDi (140)

1.6 CRDi (95)

1.6 CRDi

(110)

1.6 CRDi

(136)

6MT

7DCT

6MT

6MT

7DCT

6MT

7DCT

Provozní hmotnost

1169 – 1316

1194 – 1342

1204 – 1352

1240 – 1388

1263 – 1411

1263 – 1411

1293 - 1441

1263 – 1411

1293 - 1441

Celková hmotnost

1760

1800

1820

1850

1860

1860

1900

1860

1900

 

Provozní vlastnosti a spotřeba paliva*

Zážehové motory (mechanická/automatická převodovka)

Motor

1.4 MPI (100)

(6MT)

1.0 T-GDI (120)

(6MT / 6MT Eco)

1.4 T-GDI (140)

(6MT / 6MT Eco / 7DCT)

Největší rychlost (km/h)

183

190 / 187

210 / 208 / 205

0-100 km/h (sekundy)

12,7

11,1 / 11,3

8,9 / 9,1 / 9,2

Emise CO2 kombinované (g/km)

15“ kola: 126

16“ a 17“ kola: 130

15“ kola: 112 / 103

16“ a 17“ kola: 117 / 108

15“ kola: 119 / 109 / 121

16“ a 17“ kola: 123 / 114 / 125

 

Vznětové motory (mechanická/automatická převodovka)

Motor

U2 1.6 (95)

(6MT)

U2 1.6 (110)

(6MT / 6MT Eco / 7DCT)

U2 1.6 (136)

(6MT / 7DCT)

Největší rychlost (km/h)

186

190 / 188 / 190

200 / 200

0-100 km/h (sekundy)

12,2

11,0 / 10,7 /11,2

10,2 / 10,6

Emise CO2 kombinované (g/km)

15“ kola: 95

16“ a 17“ kola: 98

15“ kola: 96 / 89 / 105

16“ a 17“ kola: 99 / 95 / 109

15“ kola: 99 / 105

16“ a 17“ kola: 102 / 109

 

 

*Oficiální kombinovaný testovací cyklus

 

Veškeré hodnoty jsou předběžné a dosud nejsou homologovány, takže se mohou změnit.

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu