Vyhledávání

Přítomnost společnosti Hyundai v Evropě má příznivý vliv na zdejší ekonomiku

Přítomnost společnosti Hyundai v Evropě má příznivý vliv na zdejší ekonomiku

Podle výroční zprávy poradenské společnosti London Economics má Hyundai Motor významný přínos pro evropské hospodářství. Zpráva odhalila významný přínos Hyundai Motor pro evropskou ekonomiku, ať už jde o rozvoj infrastruktury, snižování nezaměstnanosti či prodejní výkon značky a s tím související daňové odvody.

Publikace s názvem "Ekonomické a sociální výhody vyplývající z přítomnosti Hyundai v Evropě" například uvádí meziročně se zvyšující počet pracovních míst, které jsou spojeny s činností automobilky. Mezi roky 2013 a 2014 byl nárůst 20%. Ať už přímo ve výrobních závodech, nebo nepřímo u dodavatelů, Hyundai v roce 2014 vytvářel 155 000 pracovních míst, přičemž o rok dříve to bylo „jen“ 129 000.

Daňové odvody v jednotlivých evropských státech včetně cel, daní z příjmu a prodeje dosáhly v roce 2014 výše 870 milionů Eur. Hyundai postupně zvyšuje své vazby s evropskými dodavateli, zejména v regionech svých výrobních závodů v České republice a Turecku. V roce 2014 z celkového objemu zakázek v hodnotě 3,4 miliardy Eur bylo 74 % pořízeno v rámci Evropy, což představuje dvouprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Studie London Economics konstatuje, že celková výše přidané hodnoty napříč odvětvími výroby, dodávek, výzkumu a vývoje, prodeje a distribuce činila 2,4 miliardy Euro. Jen v České republice zaplatil Hyundai na daních za rok 2014 přes 1,6 miliardy korun, což je vůbec nejvíce ze všech automobilek, které v ČR působí.

Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, řekl: „Hyundai Motor investuje do Evropy s cílem vypracovat zde celý hodnotový řetězec od výzkumu a vývoje až po distribuci. To nám umožní vyvíjet stále lepší produkty a služby pro naše zákazníky. Strategie regionalizace znamená velký přínos pro ekonomiku, jak ukazuje nová zpráva London Economics. Evropa zůstává pro Hyundai klíčovým a strategickým regionem pro další rozvoj značky."

V roce 2015 Hyundai Motor prodal v Evropě 458 100 vozů, což představuje nárůst o 9,8 % oproti předchozímu roku. 90 % všech zde prodaných modelů bylo vyvinuto a vyrobeno v evropském regionu.

Český výrobní závod v Nošovicích má kapacitu 300 tis. vozů a 600 tis. převodovek ročně. Spolu s 200 tis. vozy z tureckého závodu má Hyundai Motor roční výrobní kapacitu půl milionu vozů určených zejména pro evropské zákazníky.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu