Vyhledávání

Sportovně laděné Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro v Ženevě

Praha/Ženeva, 3. března 2008

Maximální výkony s minimální spotřebou

Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro

Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro

Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou už od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje tato zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů.



Řada vítězství Audi R10 TDI ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans nebo v okruhovém seriálu American Le Mans Series potvrzuje, že sportovní stroje a nafta už dnes patří k sobě. Nové Audi TT Coupé a Roadster s novým motorem 2.0 TDI je prvním sportovním Audi, které vedle očekávané mimořádné dynamiky jízdy, dokáže nabídnout také nízkou spotřebu paliva.



Motor se zdvihovým objemem 1968 cm3 je vybaven vstřikováním common-rail, které pracuje s osmiotvorovými vstřikovači a maximálním tlakem až 1800 bar.

Nová technika vstřikování paliva umožňuje proti předchozí generaci tohoto motoru až 5 vstřiků během jednoho pracovního cyklu, což významně snižuje hluk. Agregát je standardně vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelů, které dále snižují nežádoucí vibrace.



Komplexní modernizace motoru 2.0 TDI se odrazila zvýšením maximálních otáček až na 5000 min-1, ale zejména na optimalizované vnitřní termodynamice spalování, která umožňuje zpětným přiváděním spalin do válců významně snižovat emise oxidů dusíku. Výsledkem je skutečnost, že již dnes je motor

2.0 TDI schopen plnit připravovanou emisní normu Euro 5.



Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje nejvyšší výkon 125 kW při 4200 min-1 a maximální točivý moment 350 Nm mezi 1750 min-1 a 2500 min-1.



TT Coupé quattro s motorem 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosáhne na nejvyšší rychlost 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h jedinou desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.



Obě verze Audi TT jsou mimořádným příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy pouze 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na 1 km jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.



První vozy Audi TT TDI se na českém trhu objeví na podzim roku 2008.









Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi/Public Relations,
Radlická 740/113d, CZ – 158 00 Praha 5



Jan Klíma, AC&C Public Relations, s. r. o., tel. 220 513 680, fax 220 518 209, e‑mail: jan.klima@accpr.cz. Tiskové informace, ceníky a technická data v elektronické podobě najdete na www.audi.cz





Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už dvanáct let nepřetržitě rostou, v roce 2007 automobilka Audi prodala 964 151 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,5 % oproti předcházejícímu roku.



Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 13 let po sobě – vloni se pro vozy Audi v ČR rozhodlo 3340 zákazníků, což oproti 2804 vozům prodaným v roce 2006 představuje nárůst 19,1%. Audi je tak opět neúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.





PR


 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu