Vyhledávání

30. ročník Rallye de Tunisie přinesl Zapletalovi s Ouředníčkem 4. příčku v SP !!

Zapletal s Ouředníčkem zaznamenali úspěch v BMW X3 na horkém saharském písku


Nejúspěšnější česká posádka cross-country Rallye Miroslav Zapletal - Tomáš Ouředníček obsadila celkově 4. příčku v závodě FIA Světového poháru.


30. ročník Rallye de Tunisie byl prvním letošním závodem mistrovství světa, který se konal na africkém kontinentě.

Posádka, která v předešlém závodě v Asii musela pro poruchu motoru svého Mitsubishi předčasně ukončit svoji účast v Abu-Dhabi, přesedlala na tovární vůz BMW X3 a mohla tak úspěšně absolvovat téměř 1600 ostrých závodních kilometrů po rozpálené Saharské poušti.

4. místo celkově, 3. místo v kategorii T1.2 (diesel) v silné konkurenci bylo korunováno navíc odměnou v podobě 1. místa v Premiere Attendance.

Miroslav Zapletal se s navigátorem Tomášem Ouředníčkem posunou v průběžném pořadí MS na 4. průběžnou pozici.

Miroslav Zapletal komentuje: „Je to můj první velký závod Mistrovství světa, který jsem dojel. Cítím, že se naše kondice neustále zlepšuje. Nový závodní vůz X3 si začínám užívat, ale pro další závody budeme společně s továrními techniky BMW hledat ještě lepší nastavení. Rallye de Tunisie byl opravdu těžký závod a jsem rád, že se nám podařilo držet krok se světovou špičkou. Jean-Louis Schlesser se tohoto závodu zúčastnil více jak 20x, z toho 6x vyhrál – i proto jsme s naším výsledkem nadmíru spokojeni.“

Tomáš Ouředníček dodal:

Mimořádně těžký závod, co se týče navigace. Opět jsem si ověřil, že se stále mám co učit. Řada „chytáků“, volná navigace na kurz, projetí WPM bodů, stále mít vše pod kontrolou a maximálně se soustředit – to bylo těžké také díky horkému počasí. Mirek opět potvrdil, že mu písek jde a že je opět ve formě.“

Šampionát pokračuje ve Španělsku (červenec), Maďarsku (srpen), aby se ještě jednou vrátil do Afriky (Egypt – říjen) a vyvrcholil v Portugalsku (listopad).

 



Ohlédnutí za III. Admiral Rábaköz Kupa 2011
Úvodní ročník mistrovství ČR, Polska a Slovenska a Zóny Střední Evropy se konal minulý víkend. Letošní třetí ročník, stejně jako každý rok, byl plný zvratů, a to od začátku až do konce.

V OffroadSportových speciálech se zde vydal Zdeněk Pořízek s Markem Sýkorou v H3, Josef Pelc s manželkou Alenou a Konrad Sobecki s Jakubem Gerberem v Mitsubishi Pajerech.Páteční den patřil opět přejímkách a prologu. Oproti jiným ročníkům, kdy prology měřily cca 8km, byl letošní prolog prodloužen na 30 km. První tři místa patřili domácím jezdcům, na 5. místě se umístil Zdeněk Pořízek, na 11. místě Josef Pelc a na 13. místě Konrad Sobecki. (výsledky prologu)Na slunečný sobotní den byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky o délce 45, 70, 45, 42 km. A již od prvního úseku se začalo řádně míchat pořadím, kvůli obtížné trati, velké prašnosti, neoznačeným hlubokým dírám v blátě, které nebyly vidět a technickým problémům posádek.

Zatímco Korda měl defekt, Rumun Casuneanu nechal na poli celé kolo. Fazekas vyvrátil svůj vůz na bok, další závodní speciál vjel do lesa a tzv. hodil boudu. Ani posádce Pelc/Pelcová se nevyhly problémy. Mitshubishi Pajero najelo do hluboké díry, která ho rozhodila natolik, že skončilo na boku v zavodňovacím kanálu. Posádce se naštěstí nic nestalo. Pomocí hasičského auta, které stálo poblíž, a diváků se podařilo Pajero vytáhnout a Pelcovi pokračovali dále. Po servise, kdy museli mechanici oddělat rozbité přední sklo, pokračovali pouze s brýlemi.

Sobotní, velmi nároční den, dopadl přes všechny útrapy pro naše posádky dobře. Pořízek se umístil na 2. místě, Pelc na 9. místě a Sobecki na 11. místě (výsledky druhého dne). Do nedělního dne už nenastoupil Sobecki kvůli problému se spojkou. Pořízek s Pelcem si drželi své tempo. Nakonec si Pořízek udržel 2. místo a Pelc se umístil na 10. pozici. (konečné výsledky).

Fotografie z tohoto závodu naleznete na těchto odkazech:-  rallyheart.hu- tereprali.hu  , ale i na našich stránkách !!

www.offroadsport.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu