Aleš Loprais šťastně v cíli Silk Way Rally 2011. Navíc možná zlatý ???
Aleš Loprais získává druhé místo v Silk Way Rally 2011.
Dva relativně krátké speciály 6. etapy už neznamenaly zásadní výsledkový průlom v boji o čelo Silk Way Rally, byť výsledkově nevýznamné také nebyly. Aleš si do závěrečného dne udržuje druhé místo.
POZN.RED.: Podle nejnovějších, ale zatím neoficiálních informací došlo k hodinové penalizaci vítězného Kabirova s Kamazem. Což by vzhledem k pouze 43 minutové ztrátě české posádky znamenalo posun na skvělé a neuvěřitelné první místo. Kabirov totiž podle měření pomocí GPS překročil na některém úseku s omezením rychlosti rychlost...
Šestá etapa nabídla po vyčerpávajících přesunech minulých dní přece jen kratší stopáž, se speciálkami o délce 134 a 34 kilometrů. Nebylo tedy pravděpodobné, že zásadněji promluví do celkového pořadí, resp. Nedalo se v ní moc získat, ale zato hodně ztratit.
Posádka InstaForex Loprais Teamu do ní vyrazila jako třetí mezi kamiony a nenechávala nic náhodě. Postupně předjela Kabirova i Echtera, kteří startovali před Alešem. Bohužel průběh etapy nebyl zcela bez chyby, když bylo třeba řešit problém s centrálním dohušťováním vozu. Ten byl pouze provizorně zafixován a definitivně odstraněn až před startem druhého speciálního úseku.
"Dnešek se mi velmi líbil, zajímavá etapa. Bohužel, po předjetí Kabirova s Echterem se nám objevila závada na centrálním dohušťování. Protože čas běžel, Milan Holáň se rozhodl systém prozatím deaktivovat, ale jeli jsme na tlak 1,5 atmosféry. To je pro nás kritická hodnota, při níž je vysoké riziko defektu a destrukce pneumatiky. Museli jsme tedy zpomalit a ztratili jsme. Ve druhé části etapy jsme se soustředili už 'jen' na udržení našeho druhého místa," dodal Aleš Loprais.
Šance ještě něco získat se přesto vyskytla. Vedoucí Kabirov totiž ztratil 16 minut, když si dovolil luxus v podobě výpomoci zapadlému BMW Alexandra Mironěnka, kterou za něj mohl vzít kdokoli z týmových kolegů. Naopak činili se další Rusové – mladý Ajrat Mardějev vyhrál svou druhou etapu a poskočil hned na páté místo absolutně, to naopak opustil Echter, o pouhých 43 sekund. Karginov skončil za Staceym v etapě třetí, ale na Aleše získal zpět jen okolo 4 minut. Dobře se na závěr soutěže prezentovaly oba české Liazy KM Racingu, 4. a 8. místem. Naopak neslavně soutěž skončila pro Elfrinka, který při havárii svůj Mercedes zničil, a také pro Versluise, který se dlouho držel vysoko, ale zastavily ho technické problémy.
Posádka Bonver Dakar teamu zvolila na závěr své učební soutěže spíše udržovací jízdu, v etapě skončila na 24. místě a celkově je devatenáctá.
Výsledky po 6. etapě jsou tedy konečné. Pořadatelé se sice těšili na závěrečnou 16kilometrovou zkoušku říčním korytem, která dala vloni soutěžícím pořádně zabrat, ale vzhledem k nedávným dešťům je hladina vody v řece příliš vysoko a závěrečná rekogonskace potvrdila, že průjezd speciálkou není možný. Aleš Loprais tedy získává konečné druhé místo a Tomáš Vrátný je 19.
Jiří Vintr, www.loprais.cz
autor je stálým spolupracovníkem www.motormix.cz
Umístění našich posádek:
Posádka |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
Aleš Loprais - etapa |
6. |
4. |
7. |
1. |
3. | 6. | - |
Aleš Loprais - celkově |
6. |
3. |
4. |
3. |
2. | 2. | 2. |
Tomáš Vrátný - etapa |
21. |
25. |
22. |
23. |
20. | 24. | - |
Tomáš Vrátný - celkově |
21. |
22. |
22. |
22. |
20. |
19. |
19. |
6. etapa, Stavropol - Majkop, speciálka 168 km:
Poř. |
Číslo |
Posádka |
Země |
Vůz |
Čas |
1. |
307 |
Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj |
RUS |
Kamaz 4911 |
01:53:26 |
2. |
303 |
Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen |
Nl/B |
Iveco Trakker 4x4 |
+0:00:21 |
3. |
318 |
Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin |
RUS |
Kamaz 4326 |
+0:02:42 |
4. |
306 |
Jaroslav Valtr, Martin Macík st., Martin Macík ml. |
CZ |
LIAZ 111.154 VK |
+0:04:09 |
5. |
304 |
Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal |
NL |
Ginaf X2222 SP |
+0:06:58 |
6. |
301 |
Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf |
CZ |
Tatra Jamal 4x4 |
+0:07:22 |
7. |
312 |
Artur Ardavičus, Žanat Žalimbetov, Nurlan Turbulajev |
KAZ |
Kamaz 4326-9 |
+0:07:30 |
8. |
320 |
Józef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina |
PL/CZ |
LIAZ 111.154 VK |
+0:07:57 |
9. |
314 |
Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov |
RUS |
Kamaz 4326 |
+0:09:00 |
10. |
311 |
Joseph Adua, Marco Ferran, Marc Torres |
F/E |
Iveco Trakker 4x4 |
+0:12:10 |
24. |
319 |
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský |
CZ |
Tatra 815 4x4 |
+1:07:07 |
Celkové pořadí po 6. etapě:
Poř. |
Číslo |
Posádka |
Země |
Vůz |
Čas |
1. |
305 |
Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin |
RUS |
Kamaz 4326 |
31:39:56 |
2. |
301 |
Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf |
CZ |
Tatra Jamal 4x4 |
+0:43:19 |
3. |
318 |
Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin |
RUS |
Kamaz 4326 |
+1:21:55 |
4. |
303 |
Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen |
NL/B |
Iveco Trakker 4x4 |
+1:45:49 |
5. |
307 |
Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj |
RUS |
Kamaz 4326 |
+2:50:28 |
6. |
302 |
Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter |
D |
MAN TGA 18.480 |
+2:51:11 |
7. |
304 |
Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal |
NL |
Ginaf X2222 SP |
+2:56:14 |
8. |
314 |
Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov |
RUS |
Kamaz 4326 |
+4:17:36 |
9. |
311 |
Joseph Adua, Marco Ferran, Marc Torres |
F/E |
Iveco Trakker 4x4 |
+4:51:26 |
10. |
315 |
Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg |
D |
MAN TGA 18.480 |
+5:05:17 |
19 |
319 |
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský |
CZ |
Tatra 815 4x4 |
+11:58:01 |
oficiální stránky akce: http://www.silkwayrally.com/
vysledky: http://www.silkwayrally.com/silk-way-rally/2011/ru/stage-3/rankings/overall-cars.html