Vyhledávání

Dakar 2010: Roman Krejčí nejúspěšnějším motorkářem CDT, Jan Veselý si splnil sen

 Krejčí nejúspěšnějším motorkářem Czech Dakar Teamu
 
Roman Krejčí se po odstoupení Martina Macka stal nejúspěšnějším motorkářem Czech Dakar Teamu a při své dakarské premiéře si vydobyl velmi dobré jméno: "Před Dakarem jsem k tomu přistupoval tak, že bych chtěl především dojet. Jenže když už jsem tady byl, tak mi to nedalo nezkusit si zazávodit. Snažil jsem se všechno učit za provozu, což samozřejmě není hned a nejde to samo."
 
Je reálné, že by se velká naděje české motorkářské školy vrátila příští rok na Dakar 2011? "V tomto okamžiku je to předčasná otázka, potřebuji si po návratu domů všechno v klidu promyslet, ale rozhodně neříkám ne," odpovídá Krejčí. "Věděl bych teď mnohem lépe o čem Dakar je a jak se na něj lépe připravit."
 
Krejčí si kromě plakety za dokončení dakarské rallye odvezl z rampy i certifikát, díky kterému bude inkasovat prémii 3.000 Euro za vítězství v hodnocení Elf Trophy Maraton. "Moc si toho vážím, protože spolupráce s Elfem byla z mého pohledu perfektní. Bonus rozhodně nepokryje náklady na mou účast, ale přesto jsem za něj vděčný."
 

I Roman krátce zavzpomínal na poslední etapu: "Byla to erzeta, která byla jen o držení plynového pedálu. Člověk mohl klidně spát a pravděpodobně by dojel do cíle." Problém s převodovkou by za normálních okolností umožnil jízdu rychlostí maximálně 95 km/h."Vyměnili jsme rozetu a motorku tak trochu zrychlili. Do písku by to samozřejmě nebylo, ale pro rychlou etapu to bylo lepší. Postupně jsem zrychloval a ke konci už držel plyn na doraz." Krejčí se opět projevil jako rozený závodník, který ani v poslední etapě nechce jet nějakou údržbu: "Zas tak veliké riziko to nebylo. Pokud by to motor nevydržel, tak by mně někdo dotáhl. Motor toho má podle všeho dost, olej z něj teče, kde to jen jde."

I Romanův stroj nese známky opotřebení Dakarem. Podle českých mechaniků, kteří Romanovi občas pomáhali se servisem, prý s něčím podobným nedokáže jet nikdo jiný. "Kluci to vidí příliš černě," reaguje Krejčí. "Jet se dá prakticky na čemkoliv, pokud se točí kola. Je pravdou, že moje motorka nesla ke konci rallye menší či větší šrámy, ale dovezla mně až sem, takže na ni nedám dopustit."

 
 Splnění životního snu Jana Veselého
 
Jan Veselý přijel na rampu skromně sám, převzal pamětní plaketu, potřásl si rukou se zástupci organizátora, zamával do kamer i divákům a zamířil vstříc dalšímu osudu. Na otázku, co pro něj znamená Dakar, odpovídá osmatřicetiletý Veselý slovy: "Závodu jsem věnoval poslední ¾ roku života. Doma i ve firmě se toho mezitím tolik odehrálo, že nevím, co budu dělat dřív." Honza si nakonec vzpomněl na něco, co mu asi původně připadlo samozřejmé: "Půjdu za svou dcerou Natálií, na kterou se moc a moc těším a na pár dní se i ji vezmu k sobě."
 
Co znamená pro Veselého letošní Dakar? "Především je to splnění životního snu a to samo o sobě stačí." Dakar je prostě jiný než ostatní podniky a též se řídí jinými nařízeními. Veselý našel slova chvály i na adresu svého mechanika: Chtěl bych poděkovat svému mechanikovi Jardovi Ficencovi, který se o mou motorku každý den staral, za kvalitní servis a vzornou spolupráci. Poděkování si zaslouží i kamarádka Radka, která mě tady maximálně podpořila."
 
Honza Veselý obdivuje doslova každého, kdo projel cílem: "Každý jeden motorkář, který dojel až do cíle je pro mě frajer. Ještě větší hold si zaslouží snad jen dívky, které dorazily do cíle."
 

Honza se taktéž ještě jednou vrátil k poslední etapě: "Byla to typická mávací etapa. Karty již byly rozdány a tak jeli všichni tak, aby dojeli. To však neznamená, že by se snad jelo pomalu. Naopak, vzhledem k profilu tratě to byla celkem svižná jízda." Veselý byl, podobně jako mnozí motorkáři, po dlouhé etapě v nemalém vedru poněkud unavený: "Spolu s Romanem Krejčím jsme v závěrečné spojovačce tak unavení, že jsme usínali za jízdy.

Rozhodli jsme se, že zastavíme a nakonec jsme s očima zavřenýma krátce odpočívali v příkopu podél cesty. Odtud bylo po probuzení velmi brzy na benzínku, kde jsme si dali sendvič a kafe." Po přijetí do Buenos Aires musely posádky vrátit navigační přístroje a následně odvézt motorky do parc fermé."

 
 
  
Rally Dakar 2010
Výsledky celkově – Czech Dakar Team
jméno / pořadí celkově
Janeček - Chytka / 41
Krejčí / 37
Veselý / 62
Bražina / 7
 
 
 Czech Dakar Team už myslí na další soutěže
 
32. ročník Rallye Dakar skončil, nicméně ten nadcházející je tedy již ani ne za rok. Vrátí se tento legendární podnik zpátky do Afriky, odkud vzešel? Zachovejte nám prosím přízeň a sledujte účast Czech Dakar Teamu v dalších závodech v průběhu roku.
 
  
Czech Dakar Team
 
 
Oficiální webové stránky týmu: http://www.czechdakar.cz/
Zdroj bleskových zpráv: www.twitter.com/czechdakar
Facebook skupina: http://www.facebook.com/group.php?gid=147641458166
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu