Vyhledávání

Hedvábná stezka 2010: I po druhé etapě udržuje Aleš Loprais solidní 5. místo za Kamazy a Echterem

Hedvábná stezka 2010: I po druhé etapě udržuje Aleš Loprais solidní 5. místo za Kamazy a Echterem

I po druhé etapě udržuje Aleš Loprais solidní 5. místo

I druhé dějství Silk Way Rally znamenalo urputnou bitvu, v obou speciálkách skončil Aleš Loprais pátý a tato pozice mu patří i v celkovém pořadí.


Druhá etapa ze Staré Russi do Vjazmy byla další bitvou na ostří nože. Domácí „sborná“ za to znovu vzala a snažit se držet ruských jezdců znamenalo jet naplno, ale také velmi obezřetně. První etapu v mezinárodním závodě vyhrál domácí Eduard Nikolajev, s tím, že Čagin s Kabirovem mu skončili nalepení na zadní stěně kamionu. Rozdíly v celkovém pořadí jsou však zcela nepatrné, a tak byla druhá etapa spíše místem, kde šlo o to, neudělat zbytečnou chybu.

Potvrzují to i Alešova slova po dojezdu: „První část speciálky byla neskutečně technická, velmi podmáčená a blátivá, navíc se jela v lese. Velmi kluzký povrch znamenal velkou náročnost na dávkování tempa a přesnost průjezdů, protože pochopitelně nikdo nechtěl ztratit moc času, každá chyba ale mohla znamenat citelnou ztrátu. Druhý speciální úsek byl dlouhý jen 68 kilometrů, ale celý se jel na top speed po rovinkách, v táhlých zatáčkách, které se jely ve vysokém tempu powerslidem. I zde platilo, že čas byl drahý, ale chyba by byla mnohem dražší, kdyby kamion v takové rychlosti někde ‚zakopl‘ při nějakém bočním sunu. S Franzem Echterem, kterému jeho superprod jede skutečně skvěle, honíme domácí sbornou, ale je jich moc a jsou doma. Uvidíme, kdo vydrží nejdál, nasadili totiž pekelné tempo.“ Celkově zůstává Aleš pátý, ale vteřinové vzájemné odstupy s Echterem a Mardějevem v téhle fázi soutěže nemohou ještě nic znamenat.

Do etapy úspěšně odstartovaly i oba kamiony týmu de Rooy – Vilův stroj vizuálně nevypadá po extempore na boku z první etapy příliš poničen a Duisters dojel v etapě osmý. Vila Roca je však pouštním specialistou a jeho chvíle pravděpodobně teprve přijdou. Z tábora Loprais Tatra Teamu nezaznívají žádné nářky ohledně možných technických problémů, vůz funguje dobře a stejně tak i spolupráce závodní posádky. Znovu platí, že skutečný závod začne až čtvrtou etapou do Volgogradu, kdy už přijdou na řadu písky a později i duny Kalmikijské pouště. Teprve pouštní podmínky budou znamenat skutečné přeskupení sil s citelnými časovými rozestupy. V rychlostních etapách, jako byla ta druhá, totiž nelze mnoho času získat, zato však jde hodně ztratit.

Sledujte sestřihy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport, kanále Slovenské televize STV3 a krátká denní summary i na stránkách soutěže www.silkwayrally.com. Objevují se tam vždy ve večerních hodinách.



Jiří Vintr

Etapa 2: Staraja Russa – Vjazma, speciálky 105 + 68 km (souhrnný čas)

1. Nikolajev (RUS/Kamaz) 1:41:32
2. Kabirov (RUS/Kamaz) + 0:30
3. Čagin (RUS/Kamaz) + 0:40
4. Echter (D/MAN) +3:22
5. Loprais (CZ/Tatra) +3:28
6. Mardějev (RUS/Kamaz) + 4:42
7. Karginov (RUS/Kamaz) +8:39
8. Duisters (NL/Iveco) + 9:56
9. Vila Roca (E/Iveco) +10:17
10. Mechtijev (RUS/MAN) + 11:09

Celkové pořadí po 2 etapách:

1. Čagin (RUS/Kamaz) 2:27:03
2. Kabirov (RUS/Kamaz) + 1:34
3. Nikolajev (RUS/Kamaz) + 3:10
4. Echter (D/MAN) + 9:01
5. Loprais (CZ/Tatra) + 9:06
6. Mardějev (RUS/Kamaz) + 9:49
7. Karginov (RUS/Kamaz) +20:16
8. Behringer (D/MAN) +27:24
9. Mechtijev (RUS/MAN) +29:16
10. Rotsaert (B/MAN) + 34:56


Ales Loprais maintains a solid 5th place overall after Stage 2

Also the second stage of the Silk Way Rally was a fierce battle for seconds in the overall ranking. Ales Loprais placed 5th, which is his current overall position.

The second stage from Staraya Russa to Vyazma was another fight on the edge. The „sbornaya“ pushed hard again and trying to keep the same pace meant a full-speed driving with all respect to the tricky route. Local junior driver of the kamaz team, Eduard Nikolaev, scored his first stage win in an international race, with Chagin and Kabirov sticking themselves on the rear of his truck. Time gaps overall are so tiny that the main goal of the stage was not making mistakes, which could eventually lead to unnecessary losses.

Ales Loprais confirms: „The first special today was very tricky and technical, wet and muddy, plus it was run in a forest. Of course nobody wanted to lose valuable time but we had to drive on the edge and concentrate fully on every bend. The second special was a full-speed section of 68 kilometers with long straights, open curves driven in a powerslide and lots of potential to lose time if things went really wrong . Together with Franz Echter whose new superprod is incredibly fast we try to chase the blue ‚komanda‘ but there are lots of them and they are on the home ground. Let’s see who manages to keep up the most because the pace has been really fast.“ Ales stays fifth overall but time differences from Echter and Mardeev are negligable at this phase of the race.

The stage was successfully started also by both trucks of Team de Rooy. Vila Roca’s machine does not visually look too damaged after a flip-on–the-side episode from Stage 1. Duister’s truck seems to be fine and he placed 8th today. There are no indications of any technical problems from the mechanics of Loprais Tatra Team and the whole race crew is working well together. Again, the real race will start with Stage 4 to Volgograd in the sands, later located in the desert of Kalmykia. The desert conditions are those to cause real shifts in the ranking with significant time gaps. In speed stages one can’t win much but there is a big chance to lose a lot.

Follow the race on TV on Eurosport or STV3, plus watch the daily summary on the race‘s official web site www.silkwayrally.com.

Jiri Vintr

Průběžné výsledky po 2. etapě:

Standings after leg 02, Staraya Russa (RUS)?Vyazma (RUS); 173/751 km SS 02/Total
Pos., Team, Vehicle, Leg 02, Total time
1 Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E), Volkswagen Race Touareg 3, 1h 22m 03s (1), 2h 19m 30s
2 Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D), Volkswagen Race Touareg 2, 1h 23m 33s (2), + 1m 07s
3 Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D), Volkswagen Race Touareg 2, 1h 26m 58s (4) , + 2m 26s
4 Boris Gadasin/Vladimir Demjanenko (RUS/RUS), Proto G Force, 1h 27m 22s (5), + 5m 17s
5 Bogdan Novitsky/Vitaly Evtekhov (UKR/UKR), Nissan Pick-up, 1h 33m 55s (7), + 20m 52s
6 Ilya Kuznetsov/Andrey Neshin (RUS/RUS), Mitsubishi L201, 1h 37m 41s (8), + 24m 10s
7 Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA), Volkswagen Race Touareg 2, 1h 25m 59s (3), + 26m 30s
8 Matthias Kahle/Thomas Schünemann (D/D), SMG Buggy, 1h 31m 37s (6), + 27m 57s
9 Alexander Mironenko/Sergey Lebedev (RUS/RUS), Nissan Frontier, 1h 38m 16s (9), + 30m 48s
10 Aldis Vilcans/Vladimir Makarenko (LV/UKR), Mitsubishi Pajero, 1h 42m 05s (11), + 37m 37s

Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas
1. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 02:27:03
2. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 +0:01:34
3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:03:10
4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:09:01
5. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:09:06
6. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:09:49
7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:20:16
8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +0:27:24
9. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:29:16
10. 212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:34:56

 

Fotogalerie

Hedvábná stezka 2010 startuje i s Loprais týmem, foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu