Vyhledávání

Jiří Janeček se po závodnickém odmlčení vrací a jede Abu Dhabi Desert Challenge 2011

Jiří Janeček se po závodnickém odmlčení vrací a jede Abu Dhabi Desert Challenge 2011
Czech Dakar Racing v novém kabátu na Abu Dhabi
Abu Dhabi Desert Challenge 2011 (UAE)
 
 
Czech Dakar Racing – nástupnický tým automobilové sekce Czech Dakar Teamu Jiřího Janečka a Viktora Chytky, v posledních letech úspěšné české automobilové posádky na Rally Dakar, v sobotu 2. 4. 2011 startuje ve Spojených arabských emirátech na Abu Dhabi Desert Challenge.
Do druhého závodu letošního Světového poháru FIA a klasické pouštní rally, dříve známé pod jménem UAE Desert Challenge, závodní stáj vyslala ve skupině T2 s osvědčenou “dakarskou“ Toyotou Land Cruiser 120 nově utvořenou posádku ve složení Jiří Janeček – Eva Vykydalová.
 
„Žádná procházka růžovým sadem to nebude. S Evou ještě úplně sladění nejsme, ale budeme bojovat!“ komentoval v SMS vzkazu své první dojmy z dějiště ADDC Jiří Janeček.
 
Zhruba stovka přihlášených z více jak 30 zemí vyrazí do závodu při otevírací krátké super speciálce v Marina Mallv sobotu v 15 hod. odpoledne. Během následujících dnů na ně pak čeká šest rychlostních zkoušek. Ze známých jezdců písky největšího a nejbohatšího ze 7 emirátů okusí Francouzi Peterhansel, Schlesser,Španěl Coma, Nor Ullevalseter, Rus Novickij, anebo Ital Polli. Ti nejúspěšnější pak soutěž slavnostně zakončí 7. dubna na okruhu Yas Marina.
Kromě Jiřího Janečka, kterému v posádce se startovním číslem 228 bude sekundovat Eva Vykydalová, první dáma českých rally soutěží a favoritka výběrové soutěže Czech Dakar Teamu „Ženy pro Dakar“, z Česka startují i Miroslav Zapletal s Tomášem Ouředníčkem na Mitsubishi L200 ve skupině T1. Jak Janeček, tak i Zapletal se vracejí na tratě po roční přestávce.
Mezi motocykly se při neúčasti pětinásobného vítěze Cyrila Desprese šance připisují Marcovi Comovi jedoucím na KTM 450 Rally.
V kamionech se po dvouroční přestávce opět ukáže se třemi vozy tým Kamaz, který namísto osvědčených borců Čagina s Kabirovem chce dát příležitost k nasbírání zkušeností své omladině.
 
 
Fanouškům pouštní rally bude Eurosport každý den po dobu trvání závodu přinášet 12-timinutové sestřihy toho nejzajímavějšího z každého dne (v časech 0.30 resp. 8:30 h).
 
 
 
 
 
Abu Dhabi Desert Challenge 2011 (UAE)
 
Abu Dhabi Desert Challenge se jezdí od roku 1991. Je to relativně krátká, ale mimořádně intenzivní rally v náročných podmínkách téměř nekonečných zlatavých písečných dun a při teplotách setrvale okolo 40°C.
Ze začátku soutěž poutala pozornost jen arabských závodníků. Ostatní jezdci světového pole však rychle přišli závodění v Emirátech Perského zálivu „na chuť“ a v letech 1994 až 2008 už nedovolili zvítězit žádnému z místních závodníků. Tuto sérii přetrhla až současná dakarská hvězda, někdejší mistr světa produkčních vozů, šampion FIA Katařan Nasser Al-Attiyah.
 
Letos se změnilo místo bivaku, které pořadatelé přesunuly z Mooreb Hill do pohádkového komplexu uprostřed divoké pouště Qasr Al Sarab.
Startuje se stejně jako vloni na okruhu F1 v Abu Dhabi.
 
 
 
 
Z historie tým:
Soutěžní tým Czech Dakar Racing vznikl původně ze skupiny nadšenců pro terénní motoristické sporty, kteří jezdili na terénní expedice a speciali­zovali se na úpravu sériových vozidel pod hlavičkou Offroad – Centrum Praha. V historii této skupiny se jako přelomový projevil rok 2004, kdy se tým poprvé zúčastnil světoznámé Rally Dakar se dvěma závodními automobily, přestavěnými vozy Toyota Land Cruiser 80. Výprava byla výjimečná i tím, že v pozici navigátorky jela také první česká žena na Dakaru Jana Tylšová.
Od té doby se soutěžní tým na zahraničních tratích, například na populární Baja Italia, objevoval stále častěji. Od roku 2005 se rovněž pravidelně účastnil i mistrovství České republiky v Cross Country Rally a hned napoprvé se dokázal umístit na 6. místě. O rok později se týmu v republikové konkurenci podařilo obsadit už 4. pozici.
 
V roce 2008 dvě posádky OR-C s vozy Toyota Land Cruiser 80 a 120 hájily české barvy v mezinárodních automobilových závodech Central Europe Rally a Pax Rally, které se tehdy staly náhradou za zrušenou Rally Dakar v Africe. Oba závody už jednoznačně nasměrovaly pozornost týmu k vrcholným světovým terén­ním soutěžím a především k Dakaru.
 
V lednu 2009 jezdci Offroad centra Praha úspěšně prodělali v Argentině a Chille křest ohněm při obnoveném „dakarském“ maratónu Rally – Dakar 2009. Nejnáročnější motoristický podnik světa, na kterém si „zuby“ opět vylámala velká část profesionálního startovního pole s mnoha jezdci zvučných jmen a silnou tovární podporou, se posádce Jiří Janeček - Viktor Chytka s upravenou sériovou Toyotou 120 - T2 podařilo nejen dokončit, ale svou účast v závodě navíc korunovat výborným umístěním, jaké představovalo 5. místo ve skupině nováčků, 9. místo v kategorii T2 a 7. místo v kategorii T2.2.
 
Své schopnosti jezdci týmu potvrdili hned v následujícím ročníku Dakaru, už pod hlavičkou největšího českého závodního týmu v éře dakarské historie Czech Dakar Teamu, který vznikl sdružením týmů Offroad – Centrum Praha a MS Rallytruck. Závod v kategorii automobilů Janeček s Chytkou dokončili, po čtrnácti náročných etapách a nekonečných více než 9000 kilometrech, jako jediná česká posádka ze čtyř startujících na 6. místě ve své třídě sériových vozů (T2), čtvrtí v kategorii sériových dieselů a na 41. místě celkového pořadí. Přitom Rallye Dakar v tomto roce nedokončila ani polovina posádek z celkového počtu 362 motocyklů, čtyřkolek, automobilů a kamionů.
 
V roce 2011 se tým po prodělané vnitřní transformaci představil v nových červeno-modrobílých barvách, s novým logem a pod názvem Czech Dakar Racing. Mezi týmovými jezdci se zároveň objevila nová posila – vícenásobná mezinárodní mistryně ČR v rally a vítězka Dámského poháru Eva Vykydalová, která se v předchozím roce úspěšně prezentovala i ve výběrové soutěži pro české a slovenské závodnice „Ženy pro Dakar“.
 
V centru pozornosti týmu zůstávají náročné dálkové soutěže, jaké představuje nejen Rally Dakar, ale i čím dál více populární ruská Silk Way, stejně tak ovšem i seriál závodů Cross Country Rally a ostatní offroadové soutěže ať už doma, anebo v zahraničí.
 
Kromě závodní činnosti se Czech Dakar Racing, při turné v seriálu offroadových soutěží po celém světě, nově věnuje i vlastnímu programu adrenalinové a zážitkové turistiky „CDR - Adventure Tour“.
 
 
 
 
Závodní vůz:
Toyota Land Cruiser KDJ 120, skupina T2
 
motor: turbo diesel 3000 cm3, řadový čtyřválec s přímým vstřikem common-rail a 16 ventily, kód 1KD-FTV, restriktor v sání- Ø 39 mm (předpis FIA)
výkon: 204k při 3600 ot./min. (standart 166k při 3400 ot./min.)
kroutící moment: 470 Nm při 2600 ot./min. (standart 410 Nm při 1600-2600 ot./min.)
spojka: lamela s keramickým obložením a přítlačný talíř značky ALCON
převodovka: standardní 6-ti rychlostní, plně synchronizovaná, standardní přídavná převodovka s redukcí, mezinápravovým diferenciálem a uzávěrkou
brzdy: standardní kotoučové s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými třmeny (přední) a jednopístkovými třmeny (zadní)
výbava: intercom, 2x tripmaster, kamerový systém, centrální dofukování pneu
hmotnost natankovaného vozu: 2030 kg
nejvyšší rychlost: cca 175 km/h
 
 
 
Martin Laštovička
 
Czech Dakar Racing –Tisková zpráva:
 
 
 
 
Oficiální webové stránky týmu: www.czechdakarracing.cz

 

PR

 

Fotogalerie

Jiří Janeček v závěru Dakaru 2009, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu