Vyhledávání

Josef Macháček jede Rally Albania s vědomím, že nesmí udělat jedinou chybu

Josef Macháček jede Rally Albania s vědomím, že nesmí udělat jedinou chybu

Jízda s maximální opatrností
Josef Macháček jede Rally Albania s vědomím, že nesmí udělat jedinou chybu

Po třetí etapě Albania Rally se podařilo spojit i s druhým jezdcem KM Racingu Josefem Macháčkem.
Stejně jako den před tím Martin Plechatý hovořil pilot vozu buggy o extrémně těžké soutěži, jejíž náročnost zvýšila rozbahněná trať po deštích. „Je to pěkný masakr. Jsem jako horník nebo rybář při výlovu celý od bahna,“ říkal na úvod Macháček, který toho v soutěžním motoristickém sportu už zažil docela dost.

„Musím přiznat, že zdejší tratě jsou nad možnosti mého stroje. Jsou tady taková stoupání a srázy, že výjezd na Sněžku je proti tomu rovina. Od nárazů do kamenů mám celý zprohýbaný šestimilimetrový duralový rám. Vypadá jako by byl z měkkého kartonu. Jsem rád, že jsem v cíli,“ kroutil hlavou pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek na Rallye Dakar.

„Když mluvím s posádkami velkých terénních vozů Mitshubishi, tak se diví, že jsem takové terény přejel a ještě jsem před nimi. Vlastík Tošenovský s podobným strojem jako mám já to už zabalil. Řekl doslova, že takové podmínky jsou pro něj moc nebezpečné,“ sdělil čtyřiapadesátiletý motoristický vytrvalec.

Na trati se podle něj střídají krásné úseky vhodné pro buginu s takovými, které jsou prakticky neprůjezdné. „Jsou tam vyjeté koleje od náklaďáků, které tu stahovaly z hor dřevo. Prostě na takové místo přijedu, nasadím plný plyn, dám jedničku a držím. Pustím stěrač, teče po mě bahno a oči mám plné písku. Takže stejně nic nevidím, ale hlavně jde o to, abych se dostal nakonec úseku. Jsou to nelidské podmínky, těžko se to dá popsat,“ hledal Macháček správný výraz.

Celou erzetu jel na jedničku

Při tom má s tímto podnikem zkušenosti z loňska, protože před rokem Albania Rally ještě jako čtyřkolkář vyhrál. „Se čtyřkolkou se dá udělat chyba, může se couvnout. Když stroj zapadne, zase tak moc hrozného se neděje, nadzdvihnu si ho a popotlačím. Kdybych ale zapadl s buginou, byl by konec. Nikdo mi nepomůže, protože všichni závodí. Tady se nesmí udělat chyba. S buginou je to horší než na čtyřkolce, ale zároveň požitek,“ zdůraznil.

Před dalšími třemi etapami ovšem zkušený matador nic nevzdává. „Jsem tady hlavně proto, abych buggy otestoval a najel co nejvíc kilometrů. Do Albánie se jezdí trénovat, protože je to tady samá zatáčka. Jenže já tady můžu každou minutu skončit. Nevím, kam dojedu. Před krátkou úterní etapou jsem si říkal, že to bude jednoduché, ale stroj mi přestal řadit, protože vypadlo táhlo od řazení. Celých měřených pětačtyřicet kilometrů jsem projel na první stupeň, navíc jsem jel od půlky na prázdné přední gumě,“ konstatoval.

V telefonátu ostřílený pilot přiznal, že jede v tempu, ale s velkým zřetelem na bezpečnost. „V okolí strmých srázů se musí jet opatrně. Kdybych se tam vyválel se čtyřkolkou, tak z ní asi stačím vyskočit, ale pokud bych tam zahučel s buginou, kutálím třeba tři sta metrů až někam do říčního koryta. Nic by mě nezastavilo. Jedu s maximální opatrností. Trať je docela zákeřná, její stav se ještě zhoršil, když tady zapršelo,“ dodal. min 

http://www.kmracing.cz/

 

Fotogalerie

Josef Macháček a jeho starty v sezóně 2010, foto týmu

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu