Vyhledávání

Loprais Tatra Team završuje testy a těší se na Silk Way Rallye 2009

Loprais Tatra Team úspěšně završuje testy před Silk Way Rally

Už za necelé dva týdny se otevřou brány dalšímu podniku Dakar Series, dlouho očekávanému zápolení na Hedvábné stezce pod názvem Silk Way Rally. Aleš Loprais už v plném tempu dokončuje sérii testů nového závodního speciálu, s nímž se postaví převaze domácí „sborné.“ 

Od nepodařeného vystoupení na jihoamerického Dakaru se mnohé změnilo, celý tým i přes neúspěch přivezl kupu zkušeností, které vložil do stavby nového vozu. Ač na fotografiích vypadá závodní automobil pro Silk Way Rally identicky s tím z Dakaru, jde prakticky o nový speciál vzniklý přestavbou vozu, s nímž Aleš získal třetí místo na Dakaru 2007. Auto pak sloužilo doprovodným účelům týmu (objevilo se třeba na Central Europe Rally nebo na Hungarian Baja) a ještě před Dakarem bylo kompletně rozebráno.

Z dostupných komponent byl postaven nový speciál ve specifikaci Variant Kit s posunutým agregátem. Z jihoamerického auta pochází pouze karbonová nástavba Triton s jiným provedením vnitřního ocelového rámu, který by neměl praskat jako při Dakaru.

Dakarská odyssea měla název spojka, na níž se upřela nemalá část vývoje. U specialistů ve firmě Sachs vznikla spojka zcela jiná, také keramická, ale lépe uzpůsobená přenosu extrémního točivého momentu v prašných podmínkách. „Testovali jsme ji vydatně, i když vše se vždy projeví až při závodě. Tahle spojka je však extrémně odolná, typicky závodní, je také nesmírně tvrdá na sešlápnutí,“ říká Aleš Loprais.

Repasí a dalším vývojem přímo u výrobce prošel pohonný agregát Deutz 1015. „Motor je na momentálním výkonovém maximu,“ říká Aleš. Vůz dostal i novou převodovku Tatra. Testy ve slovenské Senici, při nichž vůz najel v maximálním tempu na 400 testovacích kilometrů, napomohly dalšímu doladění tlumení. „V práci s tlumiči jsme se dostali dosud nejdále, auto se skvěle chová při extrémních doskocích,“ pokračuje Aleš.

Změna nastala i ve složení závodní posádky. Navigátor Vojta Štajf se nemohl zúčastnit podzimního podniku kvůli nabitému soutěžnímu kalendáři vlastního rally teamu, proto ho v Rusku vedle tradičního mechanika a technického ředitele týmu Milana Holáně zastoupí Slovák Jaro Miškolci, jeden ze spolupracujících příznivců týmu, sám bývalý závodník, nyní prodejce vozů Nissan v Martině, kde proběhla i rally úprava naší novinářské Navary. „Jaro si během testů vedl skvěle, vzal to zodpovědně a mám pocit, že čím extrémnější svezení, tím si víc liboval,“ dodává Aleš.

Doprovodnou funkci bude zajišťovat servisní Filharmonie, Tatra 815 4x4, se čtyřčlennou posádkou. Trojici mechaniků Lea Lopraise, Luboše Kýpetě a Radima Pustějovského doplní v úloze koordinátora týmu Alešův otec Milan.

Závod z Kazaně do Ašchabadu povede na trase dlouhé 4500 kilometrů, z čehož však 3200 kilometrů tvoří měřené speciálky po všech druzích povrchů, snad s výjimkou sněhu. Lahůdkou má být závěrečná dvojice etap v píscích pouště Karakum a právě tahle pasáž zřejmě definitivně oddělí vítěze a poražené. Aleš i jeho Tatra budou čelit nebývalé převaze domácích vozů týmu Kamaz, který na rally vypravuje minimálně deset kamionů, s nimi i Gerard de Rooy vyjede se zbrusu novým speciálem Iveco, ale tím výčet kvalitních soupeřů rozhodně nekončí.

Závod je vypsán pro kategorii automobilů a kamionů a v televizním zpravodajství Eurosportu a ČT 4 Sport by obě třídy měly být zastoupeny rovným dílem.

Připomínáme také, že Loprais Tatra Team spolupracuje s firmou Sportkamery.cz, díky níž začíná používat nový systém onboard kamer. První výsledky můžete vidět zde v sekci VIDEO MĚSÍCE ! (aktuality). Ukázky z naší tatrovácké kuchyně rozhodně nekončí a hodláme je dále rozvíjet.



Jiří Vintr
LOPRAIS TATRA TEAM

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu