Startovní listina Silk Way Rally 2011 nejnabitější v historii. Rekordních šest českých kamionů !!
Pořadatelé Silk Way Rally vydali startovní listinu kategorie kamionů, která čítá 36 posádek, nejvíce v historii rallye, včetně účasti 6 českých posádek na českých kamionech.
Letmý pohled na startovní listinu udělá fanouškovi radost, byť ještě mnohem nabitější novinkami bude lednový Dakar 2012 v Jižní Americe. Protože se listina automobilů poprvé v historii vyšplhala přes 100 vozů, je startovní pole kamionů poprvé číslováno od čísla 300. Jedno veleslavné jméno ze startovky zmizelo – Vladimir Čagin působí u týmu Kamaz už v jiné roli a ukončil sportovní kariéru. Jiné jméno však přibylo – vrací se vítěz Dakaru, Transorientale i Central Europe Rally Hans Stacey - a to znamená nezanedbatelnou kvalitu, navíc se špičkovým speciálem Iveco týmu de Rooy.
Silk Way Rally je pro Rusy zároveň ideální příležitostí k vyzkoušení mladých adeptů před tím, než se za pár let posadí za volant při velkém Dakaru. Zajímavě jsou pro Silk Way poskládané posádky, každý z mladých adeptů k sobě dostal zkušeného parťáka - Nikolajev Savostina, mladý Mardějev zase Mokjejeva, odvěkého Kabirovova spolujezdce, naopak Šajsultanov, který až dosud sbíral zkušenosti po boku hvězdného Čagina, bude v kabině s mladým Šibalovem.
Holandská družina se na Silk Way rozrostla. Tým de Rooy posílá na rallye pod vedením Gerarda de Rooye, jenž chystá nový speciál i svůj návrat až na Dakar, dva speciály s Hansem Staceym a Josephem Aduou za volanty. Tým Ginaf Rally Power pojede v Rusku poprvé, byť se stávající technikou, a dva speciály povedou Wuf a Edwin Van Ginkelové. Tým Veka MAN nasadí v Rusku dva speciály vedené Peterem Versluisem a Pascalem de Baarem, ale jiný MAN týmu Toni Maurer Motorsports Peformance bude s velkými ambicemi řídit Franz Echter, jenž svedl nejeden souboj s Alešem Lopraisem v loňském ročníku. Z Nizozemí dorazí i zkušený Johan Elfrink s Mercedesem.
Rovněž česká účast se vytáhla nad jiné roky, ostatně účast 4 ostrých Tater a 2 Liazů je historickým maximem. Po výborném výkonu na Dakaru se vrací Aleš Loprais jako člen větší ekipy s názvem InstaForex Loprais Team – uvidíme, zda i s novým kapotovaným speciálem, který už prochází testy v Polsku. Posádka bude tradiční, s Milanem Holáněm a Jaro Miškolcim. Druhý kamion týmu bude klasická T815, kterou jsme poznali už na Dakaru, a pojede s posádkou Tomáš Vrátný, mechanik Petr Almáši a jako navigátor se vrací známý rally pilot Vojta Štajf, který hned po startu na Rally Bohemia za volantem svého Subaru přesedne do o poznání většího stroje. Tým představí v Rusku i nový obrovitý asistenční kamion Tatra 6x6, ještě s plachtovou nástavbou, přičemž pro Dakar vůz dostane už pořádnou která se staví u velimských karosářů.
Sedlčanský KM Racing Team Martina Macíka připravil po letošní rok překvapení. Tým se rozšiřuje a na Silk Way Rally posílá dva zcela nově postavené kamiony LIAZ už tradiční Macíkovy konstrukční školy. Vůz vychází z toho, s nímž získal Martin Macík 4. místo na Dakaru 2010, ale přináší mnohé změny, z nichž nejmarkantnější je přesunutí mezichladičů za kabinu a zejména nová nástavba s prodlouženou zadní částí a koncepčním řešením osvědčeným u ruských Kamazů, včetně uložení palivové nádrže na korbě nebo svislého uložení náhradních kol a vyklápěcích bočnic, vše učiněno pro přesun těžiště vozu co nejvíce doprostřed. S jedním vozem pojede Jaroslav Valtr za navigace Martina Macíka mladšího, přičemž šéf týmu pojede jako spolujezdec. Druhý vůz povede Polák Josef Cabala, mechanikem bude Jan Bervic a navigátorem dakarský nestor Josef Kalina.
Na startu jsou ještě dvě Tatry – zelená, kterou po havárii na Dakaru přestavěl Marek Spáčil, a to navýsost zajímavě. V roudnické Buggyře mu postavili nový motor na bázi CAT C13 s výbornými parametry, navíc o 650 kg lehčí než současný C18, což znamená obrovskou hmotnostní úsporu, navíc automobil má nově prodloužený rozvor znamenající stabilnější jízdní vlastnosti, novou nástavbu atd.
Další? Překvapit a kousat může rychlý Maďar Kovács se Scanií, přičemž už doma přestavuje DAF koupený a havarovaný po Bekxovi. Běloruský výrobce MAZ posílá na start tentokrát dva speciály s pokusem o reparát loňského tíživého debutu.
Jiří Vintr
Číslo
|
Posádka
|
Národnost
|
Značka
|
300
|
Eduard Nikolajev, Sergej Savostin, Vladimir Rybakov
|
RUS
|
Kamaz
|
301
|
Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci
|
CZ/SK
|
Tatra
|
302
|
Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
|
D
|
MAN
|
303
|
Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
|
NL
|
Iveco
|
304
|
Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal
|
NL
|
Ginaf
|
305
|
Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
|
RUS
|
Kamaz
|
306
|
Jaroslav Valtr, Martin Macík st., Martin Macík ml.
|
CZ
|
LIAZ
|
307
|
Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj
|
RUS
|
Kamaz
|
308
|
Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek
|
CZ
|
Tatra
|
309
|
Peter Versluis, Serge bruykens, Harry Schuurmans
|
NL
|
MAN
|
310
|
Edwin Van Ginkel, Daniel Bruinsma, Jan Goosen
|
NL
|
Ginaf
|
311
|
Joseph Adua, Marco Ferran, Marc Torres
|
F/E
|
Iveco
|
312
|
Artur Ardavičus, Žanat žalimbetov, Nurlan Turbulajev
|
KAZ
|
Kamaz
|
313
|
Johan Elfrink, Enno Hurtulanus
|
NL
|
Mercedes
|
314
|
Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov
|
RUS
|
Kamaz
|
315
|
Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg
|
D
|
MAN
|
316
|
Michel Salvatore, Cyrille Grodkci, Raymond Louin
|
FRA
|
Mercedes
|
317
|
Tilo Suptitz, Enrico Krause, Philip Beier
|
D
|
MAN
|
318
|
Andrej karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin
|
RUS
|
Kamaz
|
319
|
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Vojtěch Štajf
|
CZ
|
Tatra
|
320
|
Josef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina
|
PL/CZ
|
LIAZ
|
321
|
Miklos Kovács, Peter Czegledi, Tamás Tóth
|
HUN
|
Scania
|
322
|
Pascal de Baar, Martin Roesink, Wouter Rosegaar
|
NL
|
MAN
|
323
|
Michel Boucou, José de Campos Martins, Franck Cornille
|
F/E
|
Renault
|
324
|
Marco Piana, Christophe Troetsch
|
FRA
|
Mercedes
|
325
|
Raphael Gimbre, Bruno Bouey, Roger Darroux
|
FRA
|
MAN
|
326
|
Michael Wolff, Giacomo Verzeletti, Dario Mondelini
|
D/I
|
Mercedes
|
327
|
Jakov Mechtijev, Viktor Kupovec, Sergej Plotnikov
|
RUS
|
MAN
|
328
|
Alexander Vasiljevskij, Valerij Kozlovskij, Vladimir Vasiljevskij
|
BEL
|
RUS
|
329
|
Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
|
BEL
|
MAN
|
330
|
Sergej Kiselev, Alexej Ivanov, Alexej Vinogradov
|
RUS
|
MAN
|
331
|
Václav Svoboda, Martin Kalous, René Steinbach
|
CZ
|
Tatra
|
332
|
Anton Šibalov, Robert Amatyč, Ildar Šajsultanov
|
RUS
|
Kamaz
|
333
|
Dmitrij Zaporošenko, Pavel Garanin, Dmitrij Vichrenko
|
RUS
|
MAZ
|
334
|
Jean Marc Ayala, Petrick Seguin, Corine Seguin
|
FRA
|
MAN
|