Vyhledávání

Z ruské Silk Way Rally se stává druhý nejvýznamnější podnik svého druhu.100 přihlášených !

Z ruské Silk Way Rally se stává druhý nejvýznamnější podnik svého druhu.100 přihlášených !

Silk Way Rally hlásí 100 přihlášených!

Z ruské Silk Way Rally se postupně stává druhý nejvýznamnější podnik svého druhu, hned po velkém Dakaru. V květnu pořadatelé zaznamenali už 100 přihlášek.

Soutěžící se do kategorie automobilů a kamionů mohou přihlašovat až do 15. června, a do té doby zajisté ještě mnozí přibudou. Silk Way Rally je vypsána pouze v kategorii automobilů a kamionů (nestrartují na ní tedy motocykly) a v loňském roce se jí zúčastnilo 71 posádek. Na vyšším čísle přihlášených má svůj podíl jednak přesun termínu do letního času, kdy zbývá delší doba na dodatečnou přípravu pro Dakar, a zejména zajímavé finanční podmínky štědře dotované akce, ať už ve formě nízkého startovného nebo v příslibu dotace 5000 dolarů pro každou posádku, která náročný podnik dokončí.

Start soutěže bude 9. července na Rudém náměstí v Moskvě (předtím soutěžící absolvují přejímky ve sportovním areálu v Lužnikách) a cíl po osmi etapách v olympijském Soči. Podstatná část trasy se odehraje v píscích poblíž Kaspického jezera a v Kalmykijské poušti a rozhodně je důvod se na "poloviční Dakar" těšit. Ostatně už loňská SWR, která sice přišla o vzývané úseky turkmenské pouště Karakum, ukázala, že o písčitý povrch nouze nebude.

Zatím asi nejlépe v historii bude obsazena kategorie kamionů, zatím bude záležet na tom, kdo stihne novou techniku do července včas dokončit. Domácí "sborné" (opět čítající minimálně 6-7 strojů) Kamazu (už bez tradičního vládce Čagina, který ovšem bude vystupovat v roli technického šéfa týmu a bude mladým pilotům k ruce jako kompetentní poradce) se postaví početná ekipa z Holandska, počínaje tradičním rivalem, týmem de Rooy, za nějž absolvuje svůj comeback Hans Stacey, týmem Veka MAN s novou technikou a nový vůz odlišné koncepce by chtěl v Rusku odzkoušet i tým Ginaf Rally Power, čímž výčet účastníků ze země tulipánů určitě nekončí.

Početná bude i česká účast a Loprais Tatra Team s Alešem Lopraisem za volantem bude rozhodně u toho, opět připraven bojovat s početným plénem kvalitních soupeřů. Soutěž kamionů tak dost možná nabídne dosud nejlepší podívanou v krátké historii závodu, byť souboj o čelo byl v téhle sprinterské rallye pokaždé vyrovnaný a pojede se bez Čagina. Sprinterský charakter soutěže jí pravděpodobně opět dodá na náročnosti.

Jiří Vintr
www.loprais.cz

autor je stálým spolupracovníkem našeho webu www.motormix.cz

 

 

Fotogalerie

Hedvábná stezka 2010 - 7-etapa, foto Loprais týmu J.Jindra

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu