Vyhledávání

Žádná Češka zatím Rallye Dakar nedokončila. Odvážné ženy hlaste se !!!!

Žádná Češka zatím Rallye Dakar nedokončila. Odvážné ženy hlaste se !!!!

Dakar 2011 - Odvážné ženy hlaste se! Připravují se smíšené posádky pro Rally Dakar

Hledají se odvážné, fyzicky zdatné a silně motivované příznivkyně automobilového sportu. Jiří Janeček, dakarský pilot, kterému se podařilo nejnáročnější rally světa úspěšně dokončit podruhé za sebou, chce v zájmu budoucnosti a zatraktivnění českého offroadu přilákat k Rallye Dakar zástupkyně něžného pohlaví. Jiří Janeček oficiálně oznámil záměr absolvovat Rallye Dakar 2011 ve dvou smíšených posádkách:

"Příští rok chceme s Viktorem Chytkou jet ve smíšených posádkách. Za tímto účelem vypisujeme konkurs na nejlepší spolujezdkyně. Hledáme dvacítku zájemkyň, ze kterých vybereme dvě nejlepší."

Odvážné ženy hlaste se! Připravují se smíšené posádky pro Rally Dakar


Pilot polosériové toyoty, ve které se za volantem střídal s Viktorem Chytkou, byl v soboru 16. ledna cíli legendární vytrvalostní soutěže klasifikován na 41. místě celkově a na 6. a 4. místě ve svých kategoriích (T2 a T2 diesel). Svůj nápad na „smíšené posádky“ stihl však odprezentovat ještě před poslední etapou Dakaru. "Dospěli jsme k názoru, že je lepší jezdit než navigovat, a tak nás napadlo vytvořit pro Czech Dakar Team smíšené posádky. Nasadila by se dvě auta a v každém by na místě spolujezdce seděla žena," plánuje Janeček.

Poslanec parlamentu České republiky a pražský radní počítá s tím, že nejprve proběhne výběrové řízení. České ženy totiž prakticky žádné zkušenosti z vytrvaleckých soutěží nemají, protože je vlastně nejezdí. "Z konkurzu by vyšlo asi deset uchazeček. Na ně pak bude čekat školení a zátěžové zkoušky, které ukážou, co vydrží. Z těch, co se osvědčí, vybereme dvě, které v barvách týmu pojedou lednový závod," vysvětluje svůj záměr Janeček.

Zájemkyně mají prostřednictvím e-mailu czechdakar@email.cz zaslat své kontaktní údaje a osobní sumarizaci předpokladů pro člena závodní posádky (praxe za volantem, navigace / prostorová orientace, znalost cizích jazyků atd.). Mezi základní hodnotící kritéria budou patřit psychická odolnost, fyzická připravenost a samozřejmě i smysl pro humor v každé situaci."

Celý projekt by se podle Janečka měl spustit co nejdřív, dokud je Dakar ve všeobecném povědomí. "Mělo by se jednat o fanynky motosportu, dívky takřka všehoschopné a odhodlané. Hlavně z nich musí vyzařovat vnitřní energie, že jsou ochotné bojovat a vyrovnat se s polními podmínkami, jaké na Dakaru panují. Prostě dobrodruzi v ženském vydání," naznačil pětatřicetiletý politik.

Ženy budou během výběrových kol posuzovány i podle toho, jak budou schopné vykopat zapadnuté auto z písku, což je v pouštních podmínkách činnost velmi častá a fyzicky také náročná. "Přímo v akci pak kandidátky vyzkoušíme na nějaké menší soutěži, třeba jako je Baja Italia. Nepůjde ale jen o navigování a odhazování písku. To se dá fyzicky zvládnout, důležitá je i psychická odolnost. Dakar je hodně náročný, a i někteří chlapi podléhají atmosféře, začnou zmatkovat a chovají se pak jako malé děti," upozornil Janeček.

Žádná Češka zatím Rallye Dakar nedokončila

Pro adeptky jsou nejlepším předpokladem k účasti v motoristickém maratónu zkušenosti z klasické rallye. "Uvidíme, co budou ženy schopné vydržet. Na přípravu máme, ale skoro rok. Protože se jedná o náročný závod, který vede zrádnými dunami a vůbec náročným terénem, a na kterém se bez určitých zkušeností jezdci neobejdou, tak nasazení ryze ženské posádky stavím až do vzdálenějšího horizontu," uvedl Janeček.

Jiří Janeček se domnívá se, že jízda ve smíšeném složení může být pro něj osobně dost motivující. "Třeba se s Viktorem budeme chtít před dívkami předvést," pousmál se.

Start žen na Rallye Dakar v českých barvách by byl teprve druhým pokusem v historii. Navíc žádná Češka ještě nejnáročnější motoristické dobrodružství nedokončila. V roce 2004 startovala po boku Martina Oswalda Jana Tylšová, ale pár tehdy do cíle nedojel.

Janeček předpokládá, že ženská účast by byla atraktivní i pro partnery a zvýšila by u nich zájem o sponzoring. "Pokud by se jel Dakar za rok znovu v Argentině, tak už mám dokonce předjednanou podporu jedné tamější pekárny. Problém by ale myslím nenastal, ani kdyby se soutěž vrátila do Afriky," řekl.

Posádka Janeček – Chytka také prozradila i něco málo ze svých dalších budoucích aktivit. Kromě snahy přivést k rallye zástupkyně něžného pohlaví a vytvořit tak smíšenou posádku, by Jiří s Viktorem rádi přesedlali na vůz kategorie T1, který je přece jen výkonově i jinak technicky lépe vybaven pro soutěže dakarského typu, k čemuž Viktor Chytka podotkl: "Letos bych chtěl a měl jet s té jedničkou.

Rád bych jel celou sezónu a zúčastnil se některých podniků. V úvahu připadá Baja Cup, český mistrák, některý ze závodů středoevropské zóny a světového poháru. Viktor Chytka rovněž poodhalil roušku tajemství týkající se vozu, se kterým by mohl letos jet: "To auto je již postavené a pochází ze zahraničí."


Zdroj: Czech Dakar Team

www.czechdakar.cz

 

Fotogalerie

Dakar 2010 - 13. etapa objektivem fotografů Czech Dakar týmu

Plus pár posádek, které havarovaly...

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu