Dakarák Ivoš Kaštan absolvoval první testy k rekordní jízdě
Ivoš Kaštan absolvoval první testy k rekordu : „World’s fastest MONKEY“
O víkendu 19.7. 2009 jsme poprvé testovali rychlostní Monkey na uzavřeném vojenském letišti v Náměšti nad Oslavou. K dispozici nám byly pojížděcí dráhy. Testování bylo původně naplánováno na sobotu, ale počasí nám vůbec nepřálo.
Necelý kilometr dlouhá pojížděcí dráha letiště je však příliš krátká na to, aby Ivo mohl naplno využít potenciálu motocyklu a vyzkoušet maximální rychlost. Navíc problémy způsobují i příčné spáry betonové plochy dráhy.
Rozjezdová dráha na Bonnevilleské pláni má cca 3,5 míle.
Změnit se musí posaz, tak že celé sedlo se posune cca o 7 cm dozadu, aby bylo možné lépe zalehnout. Trošku upravit se musí poloha plexi štítku.
Než 24.8.2009 odletíme směr USA, projde motocykl ještě několika testy. Z celé akce jsme pořídili množství fotodokumentace za nádherné fotky, které si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.
Parametry motocyklu:
Motocykl „World’s fastest MONKEY“
Úprava a design: Ivo Kaštan – Marron racing s.r.o.
Rám: replika Honda Monkey Z50A (upravil MTTuning)
Přední vidlice a tlumič řízení: Takegawa Japan
Motor: Honda Nice – upravená v Německu TJR motosport, použité komponenty Takegawa, obsah 175 ccm
Karburátor: Mikuni VM28 flat
Zapalování: PVL Germany
Pneumatiky: Mitas 4/8“ prototyp
Ráfky: Aluminium Daytona 2.5/8“
Brzdy: bubnové Honda Monkey
Řetěz: DID 420
Převodníky: 1:1 (18:18) Chiaravalli
Vzduchový filtr: KN
Řidítka, stupačky, pedály: ARP CZ
Rukojeti a rychlopal: Daytona
Páčky: Domino
Plexi: Piuig
Sedlo: Moto Forza
Potah sedla: DDTuning CZ
Lak: HB Šeborov
Lak rámu: komaxit – Čermák a synové
Nádrž: Honda Monkey
Speciální díly: Packa engineering
Dosavadní rychlostní rekord na motocyklu Monkey stanovil v roce 1974 Phil York, tehdy jel se svojí Monkey o obsahu 90 ccm za pomocí láhve s NITREM necelých 97 mil/h (155,2 km/h).
Vierka Kaštanová
|
|