Do kalendáře motokrosařů se vrátily Petrovice u Karviné i jihočeský Jinín
domácí sportovní motoristická sezóna 2011 začíná pomalu ale jistě nabírat správné závodnické tempo. Po motoskijöringu, mistrovství republiky na ledové ploché dráze a brněnském freestylu se o místo na předjarním slunci hlásí i další motoristické disciplíny. Mezi nejvíce nedočkavé patří už tradičně motokrosaři, které nyní čeká v tuzemsku i zahraničí série přípravných tréninkových kempů a závodů. Cílem tuzemské elity bude vybrousit svoji formu tak, aby úvod ostře sledovaného mezinárodního mistrovství České republiky ji zastihl co nejlépe připravenou.
Živo na naší vrcholné motokrosové scéně však bylo už před premiérovým pokynem startéra. Zákulisní ruch vyústil partnerskou dohodou mezi AGENTUROU FORSAGE, dlouholetým promotérem českého šampionátu, a ostravskými společnostmi LR HEALTH&BEAUTY SYSTEMS, BUKSA&PARTNER MARKETING-MANAGEMENT a LR COSMETIC ADOS. Uvedené subjekty převzaly nyní na svá bedra roli titulárního generálního partnera, zatímco navštívenku zmíněné brněnské AGENTURY FORSAGE bude zdobit funkce organizačního koordinátora šampionátu. Ten letos ponese oficiální název LR COSMETIC/ADOS CUP 2011.
Agentura Forsage zaujala post u promotérského kormidla mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu před zahájením sezóny 2003. Během jejího osmiletého působení pronikl šampionát díky pevné organizační struktuře, podpoře partnerů a kvalitní činnosti spolupracujících pořadatelských týmů k solidním pozicím na mapě motokrosové Evropy.V závodech jednotlivců a družstev se našim motokrosovým fanouškům postupně představili jezdci z dvaceti zemí – vedle českých symbolů se nad motokrosovými tratěmi v Kaplici, Pacově, Kramolíně, Lokti, Šumperku, Jiníně, Petrovicích, Holicích, Stříbře, Třemošnici, Vranově a Přerově objevily vlajky Rakouska, Německa, Itálie, Švýcarska, Belgie, Jihoafrické republiky, Nového Zélandu, Portugalska, Španělska, Anglie, Irska, Francie, Polska, Maďarska, Slovinska, Ukrajiny, Estonska, Lotyšska a Slovenska.
Četní mistři republiky si po odmávnutí seriálu odváželi domů coby hlavní ceny osobní automobily, různé typy motocyklů či další hodnotné věcné ceny. Součástí propozic byly i pevně stanovené finanční prémie za umístění v jednotlivých jízdách, k nimž v minulých dvou letech navíc přibyly bonusy za tzv. holeshot (první pozice po startu). Mezinárodní mistrovství České republiky proniklo i na televizní obrazovky, například loni vysílala ČT záznamy ze všech sedmi podniků seriálu s celkovou stopáží 10 hodin a 18 minut.
Přes veškeré klady vyslovila v průběhu loňského šampionátu skupina českých jezdců nespokojenost s finančními podmínkami a mimo jiné z tohoto důvodu tehdejší titulární generální partner odmítl pro rok 2011 další spolupráci. Z několika uvažovaných variant se jako nejživotaschopnější projevila dohoda na dlouhodobější zastřešení seriálu se společnostmi LR HEALTH&BEAUTY SYSTEMS, BUKSA&PARTNER MARKETING-MANAGEMENT a LR COSMETIC ADOS. Vedení těchto společností vyjádřilo zájem udržet stávající úroveň mezinárodního mistrovství České republiky a podporovat jeho další organizační růst.
Pokračovat bude i spolupráce s Autoklubem České republiky (AČR), jeho motocyklovou sportovní autoritou – Federací motocyklového sportu AČR a Svazem motokrosu AČR. Pod novým názvem LR COSMETIC/ADOS CUP budou letos znovu bojovat jezdci tříd MX2, MX3–OPEN a VETERÁN. Po delší době se vrací systém škrtání dvou nejhorších jízd z celkového počtu čtrnácti. V platnosti zůstává bodovací systém první dvacítky jezdců v cíli každé jízdy, vylepšení finančního konta slibují opět holeshoty.