Vyhledávání

Dunlop právě po Japonsku oslavuje 200. vítězství v řadě ve třídě do 250 ccm

Dunlop oslavuje 200. vítězství v řadě ve třídě do 250 ccm

Motegi, Japonsko, 28. září 2008 - Dunlop v nedělní Grand Prix třídy do 250 ccm svým 200. vítězstvím v řadě dosáhl milníku, o němž si mohou ostatní výrobci pneumatik pouze nechat zdát. Ve chvíli, kdy Marco Simoncelli proťal cílovou čáru na okruhu v Motegi, nastal historický okamžik pro výrobce pneumatik i motocyklové závody.

Od Velké ceny Japonska v Suzuce v roce 1986, kterou vyhrál Max Biaggi na Aprilii obuté do pneumatik Dunlop, všechny následující závody po dobu 12 let vyhrávali pouze jezdci s pneumatikami Dunlop.

Vítězství s pořadovým číslem 50 získal Valentino Rossi při Grand Prix Velké Británie v roce 1999, sté vítězství značky Dunlop přinesl Marco Melandri při závodě v Brně v roce 2002 a 150. závod pro Dunlop vyhrál Casey Stoner v Malajsii v roce 2005. Celkem
5 značek motocyklů a 33 jezdců pomohlo značce Dunlop dosáhnout magické hranice 200 vítězství, přičemž řada z těchto jezdců se stala legendami motocyklového sportu. Dva z nich dohromady získali 6 mistrovských titulů v královské třídě MotoGP - Valentino Rossi má 5 titulů mistra světa a Casey Stoner jeden.

Přestože řada vítězství ve třídě do 250 ccm začala v roce 1996, patří pneumatikám Dunlop všechny mistrovské tituly v této třídě nepřetržitě již od roku 1993 a letos je tak zajištěn šestnáctý titul v řadě.

Dunlop rovněž vyhrál 1330 z celkového počtu 2559 Grand Prix, které byly v jednotlivých objemových třídách dosud odjety od vzniku mistrovství světa v roce 1949. To je více než dosáhli všichni ostatní výrobci pneumatik dohromady.

“Jsme potěšeni, že můžeme slavit toto historické vítězství,“ řekl Sanja Khanna, Managing Director Motorcycle Tires Dunlop Europe. „Zavodění je pro nás velmi důležité. Přenos technologií ze závodních tratí na běžné silnice nám pomáhá vyvíjet silniční pneumatiky se skvělými vlastnostmi s ohledem na bezpečnost i výkon.“
Důležitost třídy do 250 ccm podtrhuje také fakt, že 12 z 18 současných jezdců MotoGP v minulosti vyhrálo závod třídy 250 ccm na pneumatikách Dunlop.

„Musíme poděkovat týmům za důvěru, kterou vložily do našich pneumatik. Důvěru, která se vyplatila,“ řekl Jeremy Ferguson, Manager International Motorsport Dunlop. „Pohyblivost a průbojnost motocyklů třídy do 250 ccm, jejich vysoká rychlost v zatáčkách a náklony dosahující 60° jsou ideální pro vývoj pneumatik – pomáhají nám rovněž schopnosti nejlepších jezdců a technická expertíza ze strany výrobců. Aprilia, Gilera, Honda a KTM, všechny jejich týmy si opět vybraly Dunlop pro sezónu 2008.“

„Přestože v současnosti žádný z konkurentů nenasazuje své produkty ve třídě do
250 ccm, Dunlop neustále vylepšuje své pneumatiky – v sezóně 2008 bylo použito již přes 50 nových konstrukcí a variant směsí a byla uvedena nejnovější technologie běhounu s více směsmi pro přední i zadní pneumatiky.“

„Výkonnost přední pneumatiky je na těchto motocyklech obzvlášť důležitá, musí být ovšem v rovnováze se zadní pneumatikou, aby bylo možné provádět rychlé změny směru jízdy. To je u čistokrevných závodních strojů na suchém i mokrém povrchu klíč k rychlým časům na jedno kolo.“

Stejně jako dodává pneumatiky do třídy do 250 ccm, poskytuje Dunlop obutí také týmům v kubatuře do 125 ccm, kde v letošní sezóně získá dvanáctý titul mistra světa v řadě.

Úloha značky Dunlop v podpoře silničních závodů je globální fenomén. V letošním roce vyvíjí pneumatiky a poskytuje plný technický servis národním sériím Superbiků ve Francii, Německu, Itálii, Skandinávii, Španělsku, Japonsku, Jihoafrické republice a v USA. Pneumatiky nejsou ovšem dodávány pouze pro třídu Superbiků, ale také pro třídy Supersport, Superstock, Formula Extreme a do značkových závodních sérií.

Nejsilněji obsazený je japonský šampionát Superbiků. Dunlop vede tabulku jezdců, vyhrál tři z prvních pěti závodů jak na suchu, tak na mokré trati.

V USA Dunlop pokračuje v dominantních výkonech v šampionátu AMA, jeho jezdci vedou průběžné pořadí ve všech 4 třídách. Podobně je tomu také ve Španělsku, Francii a Austrálii, kde jezdci Dunlopu okupují nejvyšší příčky ve třídách Superbike a
Supersport 600.

Dunlop také vede světový šampionát vytrvalostních závodů. Dlouhodobý partner, francouzský Suzuki Endurancce Racing Team, je velkým favoritem na obhajobu titulu, který mu patří již poslední 3 roky. A v neposlední řadě pak jsou tu ještě výsledky z letošního ročníku Tourist Trophy na ostrově Man. Ty opět ukázaly neuvěřitelnou výkonnost nové pneumatiky Dunlop Sportmax D211GP, osm nejrychlejších jezdců třídy Supersport jelo právě na této novince.

Kompletní přehled 200 vítězství značky Dunlop najdete v příloze, zde je stručný přehled:
Počet vítězství Jezdec Motocykl Pneumatiky
17 Daijiro Kato Honda Dunlop
17 Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
15 Dani Pedrosa Honda Dunlop
14 Valentino Rossi Aprilia Dunlop
13 Max Biaggi Aprilia / Honda Dunlop
11 Tetsuya Harada Yamaha* / Aprilia Dunlop
10 Ralf Waldmann Honda / Aprilia Dunlop
10 Marco Melandri Aprilia Dunlop
7 Olivier Jacque Honda / Yamaha Dunlop
7 Sebastian Porto Yamaha / Aprilia Dunlop
7 Toni Elias Aprilia / Honda Dunlop
6 Shinya Nakano Yamaha Dunlop
5 Loris Capirossi Aprilia / Honda Dunlop
5 Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
5 Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
5 Randy de Puniet Aprilia Dunlop
5 Casey Stoner Aprilia Dunlop
5 Hiroshi Aoyama KTM Dunlop
5 Mika Kallio KTM Dunlop
5 Alvaro Bautista Aprilia Dunlop
4 Tohru Ukawa Honda Dunlop
4 Andrea Dovizioso Honda Dunlop
4 Marco Simoncelli Gilera Dunlop
3 Roberto Rolfo Honda Dunlop
2 Yuki Takahashi Honda Dunlop
2 Alex Debon Aprilia Dunlop
1 Marcellino Lucchi Aprilia Dunlop
1 Jeremy McWilliams Aprilia Dunlop
1 Osamu Miyazaki Yamaha Dunlop
1 Anthony West Aprilia Dunlop
1 Hector Barbera Aprilia Dunlop
1 Alex de Angelis Aprilia Dunlop
1 Mattia Pasini Aprilia Dunlop

Tučně zvýraznění jezdci se stali mistry světa třídy do 250 ccm na pneumatikách Dunlop.

1993 Tetsuya Harada Yamaha Dunlop
1994 Max Biaggi Aprilia Dunlop
1995 Max Biaggi Aprilia Dunlop
1996 Max Biaggi Aprilia Dunlop
1997 Max Biaggi Honda Dunlop
1998 Loris Capirossi Aprilia Dunlop
1999 Valentino Rossi Aprilia Dunlop
2000 Olivier Jacque Yamaha Dunlop
2001 Daijiro Kato Honda Dunlop
2002 Marco Melandri Aprilia Dunlop
2003 Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
2004 Daniel Pedrosa Honda Dunlop
2005 Daniel Pedrosa Honda Dunlop
2006 Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
2007 Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop




Dunlop
Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií také u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Piaggio, Suzuki, Triumph a Yamaha.

Více informací na stránkách www.dunlop.cz.
-konec-
Příloha:
200 vítězství v řadě v Grand Prix třídy do 250 ccm na pneumatikách DUNLOP

1996
Japan Suzuka Max Biaggi Aprilia Dunlop
Spain Jerez Max Biaggi Aprilia Dunlop
Italy Mugello Max Biaggi Aprilia Dunlop
France Paul Ricard Max Biaggi Aprilia Dunlop
Holland Assen Ralf Waldmann Honda Dunlop
Germany Nurburgring Ralf Waldmann Honda Dunlop
UK Donington Max Biaggi Aprilia Dunlop
Austria A1-Ring Ralf Waldmann Honda Dunlop
Czech Republic Brno Max Biaggi Aprilia Dunlop
Imola Imola Ralf Waldmann Honda Dunlop
Catalunya Catalunya Max Biaggi Aprilia Dunlop
Brazil Jacarepagua Olivier Jacque Yamaha Dunlop
Australia Eastern Creek Max Biaggi Aprilia Dunlop

1997
Malaysia Shah Alam Max Biaggi Honda Dunlop
Japan Suzuka Daijiro Kato Honda Dunlop
Spain Jerez Ralf Waldmann Honda Dunlop
Italy Mugello Max Biaggi Honda Dunlop
Austria A1-Ring Olivier Jacque Honda Dunlop
France Paul Ricard Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Holland Assen Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Imola Imola Max Biaggi Honda Dunlop
Germany Nurburgring Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Brazil Jacarepagua Olivier Jacque Honda Dunlop
UK Donington Ralf Waldmann Honda Dunlop
Czech Republic Brno Max Biaggi Honda Dunlop
Catalunya Catalunya Ralf Waldmann Honda Dunlop
Indonesia Sentul Max Biaggi Honda Dunlop
Australia Phillip Island Ralf Waldmann Honda Dunlop

1998
Japan Suzuka Daijiro Kato Honda Dunlop
Malaysia Johor Baru Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Spain Jerez Loris Capirossi Aprilia Dunlop
Italy Mugello Marcellino Lucchi Aprilia Dunlop
France Paul Ricard Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Madrid Jarama Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Holland Assen Valentino Rossi Aprilia Dunlop
UK Donington Loris Capirossi Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Czech Republic Brno Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Imola Imola Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Australia Phillip Island Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Argentina Buenos Aires Valentino Rossi Aprilia Dunlop

1999
Malaysia Sepang Loris Capirossi Honda Dunlop
Japan Motegi Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Spain Jerez Valentino Rossi Aprilia Dunlop
France Paul Ricard Tohru Ukawa Honda Dunlop
Italy Mugello Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Holland Assen Loris Capirossi Honda Dunlop
UK Donington Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Czech Republic Brno Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Imola Imola Loris Capirossi Honda Dunlop
Valencia Cheste Tohru Ukawa Honda Dunlop
Australia Phillip Island Valentino Rossi Aprilia Dunlop
South Africa Welkom Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Brazil Jacarepagua Valentino Rossi Aprilia Dunlop
Argentina Buenos Aires Olivier Jacque Yamaha Dunlop

2000
South Africa Welkom Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Malaysia Sepang Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Japan Suzuka Daijiro Kato Honda Dunlop
Spain Jerez Ralf Waldmann Aprilia Dunlop
France Le Mans Tohru Ukawa Honda Dunlop
Italy Mugello Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Catalunya Catalunya Olivier Jacque Yamaha Dunlop
Holland Assen Tohru Ukawa Honda Dunlop
UK Donington Ralf Waldmann Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Olivier Jacque Yamaha Dunlop
Czech Republic Brno Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Portugal Estoril Daijiro Kato Honda Dunlop
Valencia Cheste Shinya Nakano Yamaha Dunlop
Rio Jacarepagua Daijiro Kato Honda Dunlop
Pacific Motegi Daijiro Kato Honda Dunlop
Australia Phillip Island Olivier Jacque Yamaha Dunlop

2001
Japan Suzuka Daijiro Kato Honda Dunlop
South Africa Welkom Daijiro Kato Honda Dunlop
Spain Jerez Daijiro Kato Honda Dunlop
France Le Mans Daijiro Kato Honda Dunlop
Italy Mugello Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Daijiro Kato Honda Dunlop
Holland Assen Jeremy McWilliams Aprilia Dunlop
UK Donington Daijiro Kato Honda Dunlop
Germany Sachsenring Marco Melandri Aprilia Dunlop
Czech Republic Brno Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Portugal Estoril Daijiro Kato Honda Dunlop
Valencia Cheste Daijiro Kato Honda Dunlop
Pacific Motegi Tetsuya Harada Aprilia Dunlop
Australia Phillip Island Daijiro Kato Honda Dunlop
Malaysia Sepang Daijiro Kato Honda Dunlop
Rio Jacarepagua Daijiro Kato Honda Dunlop


2002
Japan Suzuka Osamu Miyazaki Yamaha Dunlop
South Africa Welkom Marco Melandri Aprilia Dunlop
Spain Jerez Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
France Le Mans Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
Italy Mugello Marco Melandri Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Marco Melandri Aprilia Dunlop
Holland Assen Marco Melandri Aprilia Dunlop
UK Donington Marco Melandri Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Marco Melandri Aprilia Dunlop

100. vítězství značky Dunlop v řadě
Czech Republic Brno Marco Melandri Aprilia Dunlop
Portugal Estoril Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
Brazil Rio de Janeiro Sebastian Porto Yamaha Dunlop
Pacific Motegi Toni Elias Aprilia Dunlop
Malaysia Sepang Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
Australia Philip Island Marco Melandri Aprilia Dunlop
Valencia Valencia Marco Melandri Aprilia Dunlop

2003
Japan Motegi Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
South Africa Phakisa Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
Spain Jerez Toni Elias Aprilia Dunlop
France Le Mans Toni Elias Aprilia Dunlop
Italy Mugello Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Randy de Puniet Aprilia Dunlop
Holland Assen Anthony West Aprilia Dunlop
UK Donington Fonsi Nieto Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Roberto Rolfo Honda Dunlop
Czech Republic Brno Randy de Puniet Aprilia Dunlop
Portugal Estoril Toni Elias Aprilia Dunlop
Brazil Rio de Janeiro Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
Pacific Motegi Toni Elias Aprilia Dunlop
Malaysia Sepang Toni Elias Aprilia Dunlop
Australia Philip Island Roberto Rolfo Honda Dunlop
Valencia Valencia Randy de Puniet Aprilia Dunlop

2004
South Africa Phakisa Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Spain Jerez Roberto Rolfo Honda Dunlop
France Le Mans Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Italy Mugello Sebastian Porto Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Randy de Puniet Aprilia Dunlop
Holland Assen Sebastain Porto Aprilia Dunlop
Brazil Rio de Janeiro Manuel Poggiali Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Daniel Pedrosa Honda Dunlop
UK Donington Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Czech Republic Brno Sebastain Porto Aprilia Dunlop
Portugal Estoril Toni Elias Honda Dunlop
Japan Motegi Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Quatar Losail Sebastain Porto Aprilia Dunlop
Malaysia Sepang Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Australia Philip Island Sebastain Porto Aprilia Dunlop
Valencia Valencia Daniel Pedrosa Honda Dunlop

2005
Spain Jerez Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Portugal Estoril Casey Stoner Aprilia Dunlop
China Shanghai Casey Stoner Aprilia Dunlop
France Le Mans Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Italy Mugello Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Catalunya Catalunya Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Holland Assen Sebastain Porto Aprilia Dunlop
UK Donington Randy de Puniet Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Czech Republic Brno Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Japan Motegi Hiroshi Aoyama Honda Dunlop
Malaysia Sepang Casey Stoner Aprilia Dunlop
Quatar Losail Casey Stoner Aprilia Dunlop
Australia Philip Island Daniel Pedrosa Honda Dunlop
Turkey Istanbul Casey Stoner Aprilia Dunlop
Valencia Valencia Daniel Pedrosa Honda Dunlop

2006
Spain Jerez Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Quatar Losail Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Turkey Istanbul Hiroshi Aoyama KTM Dunlop
China Shanghai Héctor Barberá Aprilia Dunlop
France Le Mans Yuki Takahashi Honda Dunlop
Italy Mugello Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Andrea Dovizioso Honda Dunlop
Holland Assen Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
UK Donington Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Yuki Takahashi Honda Dunlop
Czech Republic Brno Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Malaysia Sepang Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Australia Philip Island Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Japan Motegi Hiroshi Aoyama KTM Dunlop
Portugal Estoril Andrea Dovizioso Honda Dunlop
Valencia Valencia Alex de Angelis Aprilia Dunlop

2007
Quatar Losail Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Spain Jerez Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Turkey Istanbul Andrea Dovizioso Honda Dunlop
China Shanghai Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
France Le Mans Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Italy Mugello Álvaro Bautista Aprilia Dunlop
Catalunya Catalunya Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
UK Donington Andrea Dovizioso Honda Dunlop
Holland Assen Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Hiroshi Aoyama KTM Dunlop
Czech Republic Brno Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
San Marino Misano Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Portugal Estoril Álvaro Bautista Aprilia Dunlop
Japan Motegi Mika Kallio KTM Dunlop
Australia Philip Island Jorge Lorenzo Aprilia Dunlop
Malaysia Sepang Hiroshi Aoyama KTM Dunlop
Valencia Valencia Mika Kallio KTM Dunlop

2008
Quatar Losail Mattia Pasini Aprilia Dunlop
Spain Jerez Mika Kallio KTM Dunlop
Portugal Estoril Álvaro Bautista Aprilia Dunlop
China Shanghai Mika Kallio KTM Dunlop
France Le Mans Alex Debon Aprilia Dunlop
Italy Mugello Marco Simoncelli Gilera Dunlop
Catalunya Catalunya Marco Simoncelli Gilera Dunlop
UK Donington Mika Kallio KTM Dunlop
Holland Assen Álvaro Bautista Aprilia Dunlop
Germany Sachsenring Marco Simoncelli Gilera Dunlop
Czech Republic Brno Alex Debon Aprilia Dunlop
San Marino Misano Álvaro Bautista Aprilia Dunlop
Japan Motegi Marco Simoncelli Gilera Dunlop

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu