Vyhledávání

Hlavní organizátor akce FREESTYLE MOTOCROSS RACE BRNO 2010 Jan Juřička odpovídá

Hlavní organizátor akce FREESTYLE MOTOCROSS RACE BRNO 2010 Jan Juřička odpovídá

Na dotazy odpovídá hlavní organizátor akce Jan Juřička 

Odpovědi na dopis a dotazy studentky žurnalistiky Lucky TŮMOVÉ -  veřejná „zpovědí“ organizátorů akce „FREESTYLE MOTOCROSS RACE BRNO 2010“.

Jak jste přišli na složení jednotlivých závodních bodů akce - best run, best trick a speed and style race? Je to vůbec poprvé, co se jezdci při FMX akci představí v různých disciplínách?

Málokdo ví, že naše organizační společnost AGENTURA FORSAGE, angažující se už téměř 15 let v oblasti organizace sportovních (převážně motoristických akcí) stála mimo jiné také u zrodu FREESTYLE MOTOTOCROSSu (FMX) v Česku (více viz samostatný článek Historie na tomto webu). Od té doby velmi úzce spolupracujeme s "guru" českého FMX Petrem Kuchařem, který byl každoročně pravidelným účastníkem a hlavní hvězdou freestyle exhibic při našich brněnských Arenakrosech v hale Rondo. Protože však tato hala již přestala motorkám vyhovovat, dohodli jsme se v zimě s Petrem a jeho společností MOTO-X-ZONE na tom, že se po deseti letech vrátíme k modelu samostatné FMX SHOW v městě motorizmu Brně a tak vznikl projekt "FREESTYLE MOTOCROSS BRNO 2010".

Projekt založený pouze na motofreestyle - dvouhodinová adrenalinová show plná dynamiky, napětí, pohybu, světel, zvuku atd. Vlastní skoky by asi byly po 2 hodiny trochu nudné, proto v souladu se světovými trendy přinášíme do programu prvky soutěživosti v podobě krátkých skokových soutěží a show vystoupení. S volbou disciplín přišel vlastně Petr, my to celé aranžujeme a dotváříme do show podoby. Petr se také svými kontakty postaral o angažování všech FMX jezdců s tím, že startovní pole dvanácti jezdců bude v Brně patřit k nejkvalitnějšímu, co dnes může domácí freestyle nabídnout. Soutěže Best run, Best trick i nesoutěžní Jam train jsou v současnosti standardní součástí podobných show v Evropě i ve světě, zato model freestyle-superkrosového závodění je poměrně mladou FMX novinkou (vznikl nedávno v USA při amerických superkrosech) a díky své náročnosti na prostor a provedení ji dnes organizuje málokdo.

U nás se náznakově závodilo jako doprovodná show vloni v Ostravě, ale tady v Brně se poprvé představí „SPEED & STYLE RACE“ jako skutečný FREESTYLE SUPERKROS ZÁVOD který bude hlavním a vrcholným bodem celého programu (je to 40 minutová soutěž tvořící většinu druhé poloviny programu akce).

Jaké jsou ohlasy jezdců na speed and style race? Mají někteří z nich zkušenosti s tímto typem FMX nebo to bude premiéra nejen pro diváky ale i pro samotné jezdce?

Myslím, že bude platit spíše to druhé, především u našich mladých FMX jezdců. Vše známe podrobně z televizních amerických šotů, kdy se tato soutěž koná většinou druhý den po závodech superkrosového AMA mistrovství USA na velkých stadionech s parádní SX tratí a velkými FMX skoky, v hale už to bývá méně častější (my využíváme fantastických rozměrových podmínek moderního výstavního Pavilonu V na brněnském výstavišti s rozměry 127 x 106 metrů vnitřního prostoru a výškou stropu až 13,5 metru v oblasti FMX skoků).

To u nás ani v okolních zemích zatím nebylo a tak se na tuto premiéru těší s diváky i všichni jezdci. V sobotu dopoledne mají pouze 1 hodinu na vlastní trénink této novinky, a pak už půjdou do nelítostných soubojů dvojic v FMX i SX dovednostech přímo při odpolední (14.30 hodin) a večerní (19.00 hodin) akci.

V pavilonu tedy budou vybudované rampy a skoky pro best run a best trick a zvlášť potom trať pro speed and style race?

Celá trať se skládá ze dvou základních částí - tou hlavní je "DOUBLE FMX" (dva FMX pásy) a k tomu přidružený úsek "FREESTYLE SUPERCROSS" pro jízdu FMX závodníků v překážkovém terénu. Část "DOUBLE FMX" má 2 samostatné "veledoskoky" a v nájezdové části každé ze dvou FMX linií budou umístěny 2-3 odskokové rampy různé velikosti, provedení a také v rozdílné vzdálenosti od doskoků (ta nejdelší bude až 25 metrů daleko). Jezdci si pak při svých vystoupeních podle charakteru soutěžních disciplín volí, které rampy a v jakém pořadí budou využívat pro svou show. V této FMX trati budou probíhat soutěže Best run, Best trick i nesoutěžní Jam train, budou tam obě FMX exhibice a bude také využita pro skokovou část závodu „SPEED & STYLE RACE“.

Při tomto skutečném závodění "muže proti muži" ve společných jízdách dvojic závodníků pak bude využita i ta druhá - superkrosová část závodiště. Výsledkem této kombinace je krátký terénní okruh (ale stále o fantastické délce 480 m !!! v hale) se začleněnými FMX rampami/doskoky a několika superkrosovými prvky. Osm jezdců je nalosováno do čtyř základních soutěžních dvojic, které startují v závodě na 2 kola. Ze startovací rampy odjíždí po startovní rovince oba současně, poté se však oddělí a pokračují samostatně v jízdě po trati FREESTYLE SUPERCROSS a skocích v aréně DOUBLE FMX. Během závodu předvádí oba jezdci skokové FMX triky, které jsou průběžně hodnoceny formou „bodování“ tříčlennou porotou rozhodčích.

O celkovém výsledku však také rozhoduje skutečný rychlostní závod a to, kdo z obou jezdců dříve projede cílem a jaký je jeho náskok před druhým soupeřem. Po každé jízdě je vyhodnocen výsledek daný součtem dosažených bodů za FMX skoky s přihlédnutím k pořadí v cíli a času jízdy. Vítězové 4 základních jízd postupují do dvou vyřazovacích semifinále závod pak vrcholí dvěma FINÁLE (souboj o třetí místo a finálový souboj o celkové vítězství v závodu). Na pomyslných stupních vítězů tak přivítáme trojici nejúspěšnějších závodníků.




forsage


ČASOVÝ HARMONOGRAM AKCE
PAVILON „V“ – VÝSTAVIŠTĚ BVV SOBOTA 13.3.10 SOBOTA 13.3.10
Otevření PAVILONU „V“ 13.30 hod. 18.00 hod.
PŘEDPROGRAM 13.45 až 14.20 hod. 18.15 až 18.50 hod.

Zahájení „FREESTYLE MOTOCROSS RACE“ 14.30 až 14.35 hod. 19.00 až 19.05 hod.
SHOW a představení JEZDCŮ 14.35 až 14.45 hod. 19.05 až 19.15 hod.
„BEST RUN“ – nejlepší jízda - 10 jezdců 14.45 až 15.10 hod. 19.15 až 19.40 hod.
„BEST TRICK“ – nejlepší skok - 10 jezdců 15.10 až 15.30 hod. 19.40 až 20.00 hod.
PŘESTÁVKÄ 15.30 až 15.40 hod. 20.00 až 20.10 hod.
„JUNIOR FMX + TRIAL FREESTYLE“ 15.40 až 15.50 hod. 20.10 až 20.20 hod.
„SPEED & STYLE RACE“– FMX ZÁVOD-8 jezdců 15.50 až 16.30 hod. 20.20 až 21.00 hod.
„JAM TRAIN“ – společná FMX show - 10 jezdců 16.30 až 16.40 hod. 21.00 až 21.10 hod.
Závěr „FREESTYLE MOTOCROSS RACE“ 16.40 až 16.45 hod. 21.10 až 21.15 hod.
Odchod diváků a uzavření PAVILONU „V“ 16.45 až 17.00 hod. 21.15 až 21.30 hod.
OPERATIVNÍ ZMĚNA NÁPLNĚ ČI ČASŮ PROGRAMU VYHRAZENA !

„BEST RUN“ – NEJLEPŠÍ JÍZDA
Všichni jezdci předvádí postupně samostatnou vlastní „FREESTYLE JÍZDU“ v délce trvání 90 sekund, po jejímž skončení je bezprostředně provedeno hodnocení formou „diváckého aplausu“ měřením a vyhodnocením úrovně hluku. Podle toho je stanoveno pořadí a vyhlášen vítězný jezdec.

„BEST TRICK“ – NEJLEPŠÍ SKOK
Všichni jezdci předvádí postupně své 3 nejlepší „FREESTYLE SKOKY“ na FMX prvcích, po jízdě je ihned provedeno hodnocení formou „bodování nejlepšího triku“ tříčlennou porotou rozhodčích. Podle toho je stanoveno pořadí a vyhlášen vítězný jezdec.

„SPEED & STYLE RACE“–FREESTYLE SUPERKROS ZÁVOD
POPRVÉ u nás jako hlavní freestyle závod v hale představíme v USA nedávno vzniklý a dnes velmi populární „NOVÝ FMX MODEL“ jako „FREESTYLE SUPERKROS ZÁVOD“. V hale je vybudován krátký terénní okruh se začleněnými FMX rampami/doskoky a několika superkrosovými prvky. 8 jezdců je nalosováno do soutěžních dvojic startujících v závodě na 2 kola - během společné jízdy předvádí oba jezdci skokové triky, které jsou průběžně hodnoceny formou „bodování“ tříčlennou porotou rozhodčích. O celkovém výsledku však také rozhoduje, kdo z obou jezdců dříve projede cílem.

Po každé jízdě je vyhodnocen výsledek daný součtem dosažených bodů s přihlédnutím k pořadí v cíli jízdy. Vítěz postupuje do další části závodu, který je tvořen čtyřmi základními jízdami, dvěma semifinálovými jízdami a dvěma FINÁLE (souboj o třetí místo a finálový souboj o celkové vítězství v závodu).

„JAM TRAIN“ – SPOLEČNÁ FMX SHOW
Všichni jezdci předvádí společnou nesoutěžní „FREESTYLE MOTOCROSS SHOW“ - kombinované skoky a zábavné kreace jednotlivých „riderů“ s gradující atmosférou, závěrečné vyvrcholení při za sebou rychle jdoucích skokových variacích jezdců ve formaci „freestyle vláčku“, kdy lze najednou spatřit při letu vzduchem neuvěřitelné freestyle triky až ŠESTI jezdců.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu