Vyhledávání

Na Motosalonu se veřejnosti představí také motocykl na ruční ovládání

pozor : Soutěž o lístky na Motosalon v Brně 2010. Ještě stále můžete soutěžit !!

PROTOTYP MOTOCYKLU Yamaha YZF R6R 2008 NA RUČNÍ OVLÁDÁNÍ

Tato úprava umožňuje lidem s fyzickým handicapem bez pomoci nohou ovládat a řídit motocykl.
Nejedná se o zásadní úpravu motocyklu a není potřeba žádný zásah do jeho konstrukce. Jde spíše o speciální přídavné vybavení. Zmíněná přestavba se dá použít na jakoukoliv motorku. Jako základ jsem použil sportovní motocykl YAMAHA YZF R6R r. v. 2008 Jedná se o motocykl o objemu 600ccm.

V čem úprava spočívá? Jsou zde tři základní prvky, které je nutné předělat:

První, co při pohledu na motocykl zaregistrujete, jsou stabilizační kolečka. Ta pomáhají nechodícím při rozjezdu a zastavování a dovolují pohyb v minimálních rychlostech. Jakmile se rychlost zvýší, řidič je ovladačem na řídítkách zvedne nebo naopak.

Druhým prvkem je řazení. Na normální nožní řadičku je přimontován pulzní elektromotor, který je ovládán z řídítek. Dvěma tlačítky tak jednoduše měníte rychlostní stupeň, včetně neutrálu.

A třetí důležitý prvek je zadní brzda. Také ta je vyvedena na ruku. Tak jak ji používají motocykloví závodníci (např. Corser, Xaus v SBK), ovládá se zadní brzda levou rukou pomocí páky umístěné pod pákou spojky.

To jsou základní prvky, které je nutné upravit vždy.
Dále se však motocykl musí upravit už každému řidiči „na míru“. Jde hlavně o posed. Každý má postižení jiného rázu a tudíž i jinou oporu v nohách. Přichycení stehen k sobě navzájem jsem provedl jednoduchým stažením popruhem a místo stupaček jen jednoduché „klipsny“ z kterých může noha volně vyklouznout.

Jak dlouho úprava trvala? Úprava trvala cca dva měsíce ale některé věci se ověřily až v praxi a žádaly si změnu nebo nějakou úpravu.

Kdo motocykl upravil? Motocykl jsem si upravoval svépomocí a s kamarády. Pracuji jako konstruktér tak jsem si navrhl úpravu sám a vyřešil jsem to podobně jako vozíčkáři v zahraničí. Chtěl jsem co nejjednodušší zařízení hlavně kvůli nízké hmotnosti.

 


Provozní doba:


10. 3. 2010
9.00 – 17.00 hod.
odborný a novinářský den

11. - 12. 3. 2010
9.00 - 20.00 hodin

13. 3. 2010
9.00 - 19.00 hodin

14. 3. 2010
9.00 - 17.00 hodin

 

BVV

 

Fotogalerie

Motoskijoring ve Šternberku 2010 objektivem Tondy a Pavla Malých

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu