Vyhledávání

Představujeme novou Ducati Desmosedici GP12 pro Karla Abrahama i jeho tým.

Představujeme novou Ducati Desmosedici GP12  pro Karla Abrahama i jeho tým.

Ducati Desmosedici GP12
týmu Cardion AB Motoracing

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má nově motor o objemu 1000 kubických centimetrů s výkonem přibližně 250 koní, který odpovídá novým pravidlům kubatury MotoGP pro sezonu 2012.

Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou otevírány i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici je pak jednoduše v italštině „šestnáct“ a označuje počet ventilů v motoru. 

Srovnání motocyklů Ducati Desmosedici GP12 a GP11

Ducati Desmosedici GP12 Ducati Desmosedici GP11
Hmotnost: suchá 155 kg Hmotnost: suchá 150 kg
Max. rychlost: >360 km/h Max. rychlost: >340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 2,6 s Zrychlení 0-100 km/h: 2,7 s
Výkon: 250 k Výkon: 235 k


Technické údaje Ducati Desmosedici GP12

Motor
Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec ovládanými desmodromickým rozvodem. Válce svírají úhel 90 stupňů.
Objem: 999 ccm
Elektronika: Magneti Marelli

Převodovka
Šestirychlostní, s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů
Spojka: Suchá lamelová
Řetěz: Regina

Podvozek
Hliníkový rám Ducati
Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm
Zadní tlumení: Öhlins
Brzdy: přední čtyřpístkové třmeny Brembo, 2x kotouč Brembo o průměru 320 mm, zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo
Disky: 16,5“ hořčíkové Marchesini
Pneumatiky: Bridgestone

Objem nádrže: 21 litrů
Palivo: Eni

 

Tým Cardion AB Motoracing pro sezonu 2012


Tým Cardion AB Motoracing 2011: (zleva) Pietro Berti, Dario Massarin, Martin Havlíček, Martin Nesvadba, Karel Abraham, Marco Grana, Cristhian Pupulin, Yannis Maigret, Michele Bubbolini (v roce 2012 jej střídá Lindo Sbaraglia)

Cristhian Pupulin (IT) - track inženýr
Zaměstnanec továrny Ducati, který je přidělený k týmu od roku 2011. Dříve spolupracoval továrním jezdcem Ducati Nickym Haydenem. Jeho úkolem je podle dat z testování nastavit optimálně motorku. Úzce spolupracuje s šéfmechanikem.

Marco Grana (IT) - šéfmechanik
Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už šest let. Ve spolupráci s Christianem Pupulinem a jezdcem rozhoduje o ideálním nastavení motorky.

Dario Massarin (IT) - telemetrik
Další zaměstnanec továrny Ducati. Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati.

Lindo Sbaraglia (IT) - logistika
Zaměstnanec Ducati. Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. V roce 2011 pracoval pro tým Pramac, za který startoval Loris Capirossi.


Yannis Maigret (FR) - mechanik
V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Během závodního víkendu celý systém rozebere několikrát.

Martin Havlíček (CZ) - mechanik
Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už od doby, kdy jezdil na minibike, dnes už jedenáct let.

Martin Nesvadba (CZ) - mechanik
V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku přestal kouřit.

Pietro Berti (IT) - mechanik
Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002 a má rád Imolu.

 

Fotogalerie

Slavnostní křest nové Ducati pro Karla Abrahama objektivem Jana Pořízka

leden 2012, Ducati Desmosedici GP12, jejíž výkon vzrostl o 15 koní a max. rychlost na 360 km/h

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu