Vyhledávání

Rapotínská stráň u Šumperku očekává mistrovské závody v motokrosu

V neděli v Šumperku pokračují mistrovské závody v motokrosu PROFI AUTO IVECO CUP 2009 a tak přinášíme zkrácenou tiskovou zprávu.


Jak na závodiště Rapotínská stráň
Motokrosový areál se nalézá zhruba 1 kilometr severně od Šumperku na výpadovce směr Ostrava, před obcí Rapotín odbočit z hlavní cesty vlevo. Cestu k závodišti usnadní informační směrové tabule.


Motoristické kořeny v Šumperku
Pořádající Auto klub (AK) Šumperk v AČR je jedním z nejdéle působících sportovních klubů v tamním regionu. Kronika jeho bohaté činnosti je už více než šedesát let stará. Pamětníci ještě stále dobře vnímají někdejší tradiční motokrosové závody s názvem „Šumperský kotel“, pravidelně přispívající k popularizaci a rozvoji této motoristické disciplíny na Šumpersku. Anály prozradí i několik ročníků sajdkárkrosových závodů o Pohár Side Mefo, jakož i řadu dalších podniků včetně endura. Auto klub Šumperk v AČR se rovněž podílel na organizaci oblíbených superkrosů v nedaleké Litovli a nelze opomenout ani průkopnickou roli Šumperských v oblasti nemotoristického BMX sportu. Po několikaleté stagnaci se motoristický sport vrátil do areálu Rapotínská stráň, který v novodobé historii hostí závody mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu pravidelně od roku 2004.

Kvantita ani kvalita chybět nebudou
I přes avizované ekonomické těžkosti se těší motokrosový PROFI AUTO IVECO CUP 2009 značné pozornosti jezdců i diváků. Celkové počty startujících přesahovaly v úvodních závodech šampionátu v Pacově, Kaplici a Kramolíně výrazně číslici 100 a nejinak tomu bude také tuto neděli v Šumperku. Start v Rapotínské stráni avizuje 180 jezdců, z nichž 77 by mělo startovat ve třídě MX2, 52 jezdců hlásí třída MX3 - Open a zbývajících 51 jezdců hodlá zasáhnout do třídy Veterán. Definitivní startovní listiny prozradí až kvalifikační trénink, protože k závodům jednotlivých tříd může nastoupit maximálně 40 jezdců. Vedle české motokrosové elity očekávají pořadatelé také start jezdců ze Slovenska, Rakouska, Polska, Maďarska a Itálie.

Třída MX2:
Kdo zastaví Kohúta?
Pevným krokem k obhajobě svého loňského titulu kráčí slovenský jezdec Martin Kohút v dresu severomoravského týmu LR Cosmetic - ADOS KTM. S výjimkou první jízdy v úvodním seriálovém podniku v Pacově před sebe již nikoho nepustil a jeho stabilní rychlé tempo nejsou soupeři schopni akceptovat. Při minulém podniku v Kramolíně se pokusil ve druhé jízdě vzdorovat Kohútovi František Smola, avšak bezvýsledně. Po nepříjemném zranění z Kaplice se v neděli v Šumperku pokusí o návrat Kohútův týmový kolega Josef Kulhavý, startovat bude i Rakušan Peter Reitbauer, který vyrovnaným výkonem vybojoval v Kramolíně celkové druhé místo. Za lídrem Kohútem se pořadí jízdu od jízdy mění a tipovat další letošní medailisty je tři závody před odmávnutím šampionátu prakticky nemožné. Co říkají vedoucí jezdci průběžného pořadí před Šumperkem? Martin Kohút: „Šumperská trať je dobrá, ale pokaždé tam bývá velké horko. A vypadá to, že stejně počasí bude i letos. Chtěl bych zopakovat výsledky z Kramolína a upevnit tak vedoucí příčku v českém šampionátu. Když půjde vše podle mých představ, mohl by titul vyjít.“ František Smola: „V celkovém pořadí třídy MX2 se může ještě stát cokoliv, ale pokud to půjde jako dosud, až tak moc se toho na předních příčkách nezmění. V Šumperku bych určitě chtěl stát po obou jízdách na vítězných stupních.“ Michal Votroubek: „Se svým výkonem v Kramolíně jsem byl celkem spokojený, s výsledkem nikoliv. Doufám, že v Šumperku budu mít víc štěstíčka.“

Třída MX3 - Open:
Oříšek pro věštkyně
Náš mezititulek nepřehání, situace v nejsledovanější třídě je hodně zamotaná. Před Šumperkem dělí vedoucího Jana Zarembu od pronásledovatele Petra Bartoše pouhé tři body a ani čtrnáctibodové manko zatím čtvrtého Petra Masaříka není nepřekonatelnou propastí. Připomeňme, že pokud někdo například v neděli v Šumperku vyhraje obě jízdy, rázem svoje konto obohatí půlstovkou nesmírně cenných bodů. Škoda, že z letošní bitvy o titul s největší pravděpodobností vypadl loňský mistr republiky Martin Žerava, kterého v závodě mistrovství světa M3 v Dánsku přibrzdila fraktura malíčku na ruce. Reálná naděje na český trůn naopak nadále provází zkušeného Jiřího Čepeláka, byť velmi dobré výkony prokládá letos jezdeckými chybami a technickými problémy. Jan Zaremba: „Trať v Šumperku není mým favoritem, ale je pěkná a už se mi na ní i dařilo. Každopádně je třeba přijet do Šumperku pořádně připravený. Jsme zatím přesně v polovině šampionátu a každý dosavadní závod něco naznačil a změnil. Současná špička je vyrovnaná, bude to boj až do konce.“ Petr Bartoš: „Trať v Šumperku je docela rychlá a už se tam těším. Zatím se mi letos daří, bojuji o titul, ale všechno je stále ještě otevřené.“ Jiří Čepelák: „V Šumperku se mi trať líbí, ale za sucha je důležité její účinné kropení. Snad pořadatelé připraví trať stejně výborně jako loni. Situace od prvního závodu v Pacově se nemění, o přední příčky se bude prát minimálně šestice jezdců. V neděli bych si přál neudělat ani v jedné jízdě chybu.“

Třída Veterán:
Kučírek a ti ostatní
Nonstop na vítězné notě se veze nováček třídy Veterán Miroslav Kučírek, kterého by o titul mohl připravit zázrak ve stylu sci - fi. Bývalý motokrosový třináctinásobný mistr republiky a reprezentant ukořistil ve třech dosavadních dílech šampionátu všech šest dosažitelných zlatých věnců. O dalším pořadí není zdaleka rozhodnuto, kromě druhého Petra Dokoupila a třetího Bronislava Krče drží vysoký standart nezmar Jaroslav Potůček, výkyvy naopak provází letos obhájce titulu Romana Heinricha. Miroslav Kučírek: „Rychlá trať v Šumperku se mi moc nezamlouvá a ani mi to tam nikdy nějak extra nešlo. Přesto bych rád vyhrál i tady, stoprocentní úspěšnost v prvních čtyřech závodech českého mistráku by byla pěkná.“ Petr Dokoupil: „Do Šumperku se těším, tamní trať mám moc rád a konečně nebudu muset na závody daleko z domu. Každá jízda může mít na pořadí vliv, ale stejně rozhodne až poslední mávnutí šachovnicí začátkem září v Jiníně.“ Roman Heinrich: „Loni jsem v Šumperku vyhrál obě jízdy, letos mi to Míra Kučírek určitě nedovolí. Takže budu rád, když se mi podaří dojet druhý, což také nebude snadné.“
Aktuality
ŘEKLI MEZI ZÁVODY V KRAMOLÍNĚ A ŠUMPERKEM -MX3/OPEN
22.07.2009
Pokračování zpovědi závodníků, kteří se vyjádřili k probíhajícímu MEZ MČR PROFI AUTO IVECO CUP 2009. Tentokrát promluvili jezdci třídy MX3/ OPEN...

# 2 Jiří ČEPELÁK (ČR, YAMAHA PROFI AUTO.CZ, Yamaha)
V Kramolíně v 1. jízdě první, ve druhé jízdě čtvrtý, celkově 1. místo

„První jízda v Kramolíně byla skvělá, povedl se mi holeshot a v klidu jsem si dojel pro vítězství. Na soupeře stačilo moje nasazené tempo, takže jsem netrpěl ztvrdlým předloktím, a jelo se mi dobře. Do druhé jízdy jsem zopakoval dobrý start, ale do následující zatáčky jsem byl moc dlouhý a propadl se na čtvrté místo. Ve 4. kole jsem ale už šel do vedení a udržoval si drobný náskok, jenže pak jsem udělal jezdeckou chybu a klesl opět na čtvrtou pozici. Po třech dalších kolech jsem jel třetí, ale opět chyba - tentokrát zašlápnutá motorka. A znovu až čtvrté místo, které jsem si pak udržel až do cíle. S první jízdou jsem byl absolutně spokojený, ve druhé jízdě jsem se na sebe zlobil kvůli těm chybám, které mě, dost možná, stály vítězné double. Do Kramolína jsem přijel zdráv a po závodě i zdráv odjížděl, což řadím nad všechny výsledky. V Šumperku se mi od roku 2006 poměrně výrazně daří, takže tamní trať se mi začala líbit. Je ale velmi důležité, aby pořadatelé připravili trať stejně výborně jako loni. Tím myslím kropení v případě sucha, po ostatních stránkách nemám k trati výhrady. V Šumperku bych si především přál neudělat zbytečnou chybu ani v jedné jízdě. Každá jízda může v šampionátu hodně zásadně změnit situaci, pokud jde o favority. Ale určitě se nemění situace od prvního závodu v Pacově, takže o přední příčky se bude stále prát minimálně šestice jezdců.“

# 111 Petr BARTOŠ (ČR, ORION LITOMYŠL AUTO JAROV, Honda)
V Kramolíně v 1. jízdě druhý, ve 2. jízdě třetí, celkově 3. místo

„V Kramolíně jsem měl konečně vcelku dobré starty a pak už mi zbývalo jenom bojovat. Motorka stále funguje jak má, spokojený jsem i se svými výkony. Kramolín probíhal, dá se říci, podle mých představ, akorát škoda mé druhé jízdy. Měl jsem určitě na víc, než na třetí místo. Důležité je, že i v polovině sezóny jsem na tom zdravotně dobře, nic mě nebolí. Trať v Šumperku je velice rychlá a docela se tam už těším. Mým cílem jsou stupně vítězů a snad to i tady vyjde. Zatím se mi letos daří, bojuji o titul, ale všechno je ještě stále otevřené.“

# 81 Jan ZAREMBA (ČR, LR COSMETIC - ADOS KTM team, KTM)
V Kramolíně v 1. jízdě pátý, ve 2. jízdě první, celkově 4.místo

V Kramolíně to se mnou bylo jako na houpačce. První jízda pro mě byla dost smolná.V půlce jízdy jsem ze druhého místa zahodil brýle a už se to se mnou potom vezlo – když už jsem skoro nic neviděl, tak se na mě v posledním kole tlačil „Bartošino“ a já zalehnul o jednoho „koláče“ jak učedník.Takže jsem na sebe byl po pátém místě dost naštvaný a to mi pomohlo ve druhé jízdě, kdy jsem si po chybách „Čepy“ spravil chuť vítězstvím. Spokojeny jsem nakonec v Kramolíně moc nebyl, ale snažím se stále něco vylepšovat a snad už v Šumperku to bude zase lepší. Jinak bylo v Kramolině vše O.K., včetně mého zdraví - byl jsem zdravotně v pohodě. Motokrosový Šumperk – to je celkem pěkná trať, není to můj favorit, ale už se mi tady i dařilo. Také naopak jsem na téhle trati zažil i zklamání, proto je třeba přijet sem dobře připravený. Věřím tu v dobrý výsledek, hlavně kdyby pořádně zapršelo, protože se zde vždycky hrozně práší a ježdění je pak i více nebezpečné. Jsme zatím přesně v polovině šampionátu - každý dosavadní závod něco naznačí a změnil, současná špice je vyrovnaná a tak to bude boj až do konce.

# 66 Tomáš BUČENEC (SR, LR COSMETIC - ADOS KTM team)
V Kramolíně v 1. jízdě čtvrtý, ve 2. jízdě dvanáctý, celkově 6. místo

„Moje problémy v Kramolíně začaly hned v kvalifikaci, kdy jeden z mých motorů vypověděl službu. Takže kvalifikační jedenácté místo nebylo nic moc. První jízda nebyla nejhorší, ale čekal jsem víc. Druhá jízda byla velmi špatná, první dva pády se ještě daly zvládnout, ale stále se probíjet ze zadních pozic je velmi vyčerpávající a následující třetí pád byl pak už hodně zlý. Od Kramolína jsem si zkrátka sliboval lepší výsledky, ale prostě mi to tam vůbec nešlo. Navíc mi Kramolín nepřál ani zdravotně a po závodě jsem se dával dost dlouho do kupy. Trať v Šumperku je náročná podle počasí. Kolem nejsou žádné stromy, a když je krásně, připadám si tam jako na pekáči. Jinak je však šumperská trať motokrosově velmi pěkná. Proto bych se tady chtěl vyvarovat všech chyb a hlavně by to chtělo konečně trochu štěstí. Začíná druhá polovina seriálu, takže každým závodem to bude zajímavější.“

# 29 Petr STLOUKAL (ČR, TEAM MAX 2, Yamaha)
V Kramolíně v 1. jízdě sedmý, ve 2. jízdě desátý, celkově 9. místo

„V Kramolíně se mi velmi dobře dařily starty.V první jízdě jsem odstartoval třetí a více než půl závodu jsem se na druhém až třetím místě také držel. Po pár chybách jsem se ale propadl, ale i sedmé místo v cíli však považuji za dobré. Druhý závod jsem začínal pátý, na těžké a už rozbité trati z toho nakonec byl desátý stupínek. S celkovým výsledkem v Kramolíně jsem velice spokojený, fyzicky jsem se cítil super a vyhnuly se mi i technické závady. Vzhledem k počasí, které panovalo v poslední době, odvedli organizátoři velmi dobrou práci. Trať byla připravená perfektně. V posledních týdnech jsem zapracoval na své fyzické kondici. Do Kramolína jsem proto přijel v psychické i fyzické pohodě. Trať v Šumperku se mi líbí - mám rád rychlé tratě, což její profil a vedení stoprocentně splňuje. Samozřejmě bych si přál tady vyhrát (smajlík). Jak tipuji další vývoj seriálu? Špička ve třídě MX3-Open je velice vyrovnaná, je těžké říct, jak se vše bude odvíjet dál. Bude asi záležet na připravenosti jednotlivých jezdců do každé jízdy a asi i na pověstném sportovním štěstí.“

# 181 Zdeněk BLÁBOLIL (ČR, ESA LOGISTIKA - DERPAL racing, Honda)
V Kramolíně v 1. jízdě jedenáctý, ve 2. jízdě patnáctý, celkově 13. místo

„První jízda v Kramolíně se pro mne vyvíjela celkem dobře - měl jsem slušný start, chytil jsem dobré tempo a pak z něj těžil po celou jízdu. Ke konci už jsem pak šetřil síly, palivo a pneumatiky. Ve druhé jízdě jsem měl start ještě lepší, ale nedokázal jsem toho využít a spíš jsem se celou dobu trápil. S výkonem motorky jsem spokojený pokaždé, protože díky otci ji mívám vždy dokonale připravenou. S mým výkonem už tak spokojený nejsem. V týdnu kvůli pracovním povinnostem toho moc nenatrénuji a je to hodně znát. Je to takové neslané nemastné a pokaždé mě zaskočí, jak všichni „jedou jako blázni“... Trať v Šumperku je hodně rychlá a díky pískovému povrchu se dost rozbíjí, takže bývá i dost nebezpečná. Jinak je ale hezká, i když mně osobně se tady už tradičně moc nedaří. Teď bych si přál to trochu změnit. Hlavně aby bylo chladněji než v minulých letech a já závody přežil ve zdraví. Šampionát se Šumperkem přehoupne do druhé poloviny a tento závod může určitě něco změnit nebo naznačit. Ale zatím je to pořád hodně vyrovnané.“

ŠUMPERK PŘEDE DVEŘMI A CO NA TO JEZDCI?
21.07.2009
Ohlédnutí za předchozím závodem, názory na trať nejbližšího podniku PROFI AUTO IVECO CUPU 2009 či prognózy vývoje mezinárodního mistrovství České republiky z úst našich i zahraničních motokrosařů. Připomínáme, že po třech dějstvích v ČECHÁCH se seriál stěhuje ke dvěma závodům na MORAVU.

Třída MX2


# 105 Martin KOHÚT (SR, LR COSMETIC - ADOS KTM team, KTM)
V Kramolíně v obou jízdách první, celkově 1. místo = současný VEDOUCÍ JEZDEC této třídy

„V Kramolíne som obe jazdy vystartoval prvý a udržal som to až do cieľa. V druhej jazde na mna dobiedzal trochu Smola, ale zvládol som to v pohode. S výsledkom som určite moc spokojný. Kramolínska trať je velmi pekná, vydarili sa mi oba štarty aj jazdy, takže moje predstavy vyšli na sto percent, naviac som nemal žiadne pády a fyzicky sa cítim v pohode. Šumperská trať je dobrá, ale vždy tam býva veľké teplo. A vyzerá to tak, že sa to zopakuje aj tento rok. Tu v Šumperku by som chcel zopakovať výsledky z Kramolína - chcel by som si tak upevniť vedúcu priečku v českom majstráku. Vo svojej triede zatiaľ vediem a ak bude všetko dalej podľa mojich představ, tak by to mohlo vyjsť na titul.“

# 68 Peter REITBAUER (Rakousko, MOTOSPORT CHÝNOV v AČR, Honda)
V Kramolíně v 1. jízdě druhý, ve 2. jízdě třetí, celkově 2.místo

„Z mého pohledu probíhalo v Kramolíně všechno skvěle. Na motocyklu jsem se cítil jistě a nedělal jsem chyby. Navíc jsem se dostal do slušného tempa, a to se projevilo dobrým výsledkem. S celkovým druhým místem jsem byl samozřejmě velmi spokojený – čekal jsem slušný výsledek,ale že to všechno tak dobře klapne, bylo pro mne příjemným překvapením. Kramolín mám rád, dařilo se mi tam už předloni při závodech družstev. S počasím jsme měli štěstí a organizace byla, jako ostatně u všech českých podniků, perfektní. Po sérii zranění, především v roce 2006, jsem nyní naštěstí zdravý a jen pevně doufám, že mi to vydrží. Trať v Šumperku bohužel neznám, ale slyšel jsem, že patří k nejlepším v České republice. Určitě přijedu - mým cílem v Šumperku je umístit se v první pětici, ale pochopitelně bych se nezlobil, kdyby mi opět vyšlo pódium. Šumperk bude bohužel mým posledním letošním podnikem v Česku (termínové kolize s rakouským mistrákem). Proto ani nebudu moci hrát v celkových výsledcích nějakou zásadní roli. Jinak si myslím, že pokud Martinu Kohútovi vydrží zdraví, tak nic jiného jeho obhajobu loňského titulu už neohrozí. Jeho tempo je enormně vysoké, což ostatně prokázal i při mistrovství Evropy v Holicích či v závodě ADAC Masters v Aichwaldu.“

# 201 František SMOLA (ČR, S.V.H. MEFO racing team, Suzuki)
V Kramolíně v 1. jízdě čtvrtý, ve 2. jízdě druhý, celkově 3. místo

„V první kramolínské jízdě se mi vůbec nepovedl start, takže jsem musel dotahovat asi ze 30. místa. Ale nakonec jsem se propracoval až na konečné 4. místo, což byl myslím dobrý výkon. Druhá jízda už byla o něčem jiném – jezdil jsem po celou dobu v čele hned za Kohútem a s přehledem jsem si toto umístění podržel až do konce. Takže s celkovým třetím místem, které jsem tak nějak čekal, jsem určitě spokojený. Když to takhle vydrží do konce sezony, tak bude velká spokojenost. Po zdravotní stránce jsem byl a jsem v pohodě, stejně tak co se týká motorky a související techniky. V Šumperku jsem jel jen dvakrát v životě, a to v letech 2004 a 2006, pak jsem byl bohužel vždy zraněný. Pamatuji se, že trať je tu hodně rychlá, dokáže se i pěkně rozbít a bývá většinou pěkné vedro. Tak uvidíme letos – letos bych tady chtěl určitě stát v obou jízdách na stupních vítězů. V celkovém pořadí naší třídy MX2 se může stát cokoliv, ale když to půjde jako doposud, tak se toho na předních příčkách asi už moc měnit nebude.“

# 4 David KOSMÁK (ČR, TEAM MAX 2, Yamaha)
V Kramolíně v 1. i ve 2. jízdě pátý, celkově 5. místo

„V Kramolíně jsem měl fakt dobrý den. V první jízdě se mi po dlouhé době povedl start a dojel jsem na krásném pátém místě. Ve druhé jízdě jsem se musel propracovávat dopředu, naštěstí šlo dobře předjíždět, takže i s trochou štěstí jsem dojel opět pátý. S tak dobrým výsledkem jsem ani nepočítal, jsem maximálně spokojený. Motorka fungovala výborně a i na velmi rozbité trati poslouchala a také zdravotně jsem byl v pořádku. Trať v Šumperku se mi líbí, je krásná a hodně rychlá. Doufám, že nám bude opět přát počasí. V Šumperku bych chtěl zopakovat nebo ještě zlepšit výsledek z Kramolína. Myslím si, že v naší třídě MX2 je nejlépe rozjetý Martin Kohút, který nemá konkurenci. Jestli vyhraje i v Šumperku, bude mít už našlápnuto k titulu. O další pořadí zuří velký boj a Šumperk s tím určitě zamíchá. Závody tak nabírají na atraktivitě.“

# 71 Pavel KEJMAR (ČR, SMS motokrosu Benátky nad Jizerou, Suzuki)
V Kramolíně v 1. jízdě šestý, ve 2. jízdě sedmý, celkově 6. místo

„V obou jízdách v Kramolíně jsem měl špatné starty a tím pádem jsem se musel dotahovat. V první jízdě jsem se tak postupně dostal až na šesté místo. Ve druhé jízdě jsem odjížděl mezi posledními, ale ve čtvrté zatáčce jsem se už dostal za jezdce na čtvrté pozici. Ten bohužel spadl, já vrazil do jeho motocyklu, takže z prvního kola jsem se vracel na 23. příčce. Pak jsem se opravdu hodně snažil a díky stíhací jízdě jsem „dal“ dobré sedmé místo v cíli. Na to, jak to pro mne v úvodu první i druhé jízdy hrozně vypadalo, nebylo celkové šesté místo špatné a v průběžném pořadí šampionátu jsem se posunul už na pátou pozici. Kramolínskou trať mám rád, celý den byl terén v ideálním stavu, takže super závody. Jinak je milé vidět při závodech i modré praporky, ale pořád jich je vzhledem k častým předjížděním opožděných jezdců hodně málo. Také trať v Šumperku mám rád, je rychlá i technická a když se dobře kropí, je i terén pro motokros dobrý. Přál bych si zde ale „praporkáře s modrými vlajkami v každé zatáčce“. Jinak ve třídě MX2 to vidím celkově na Kohúta a Frantu Smolu, ale o třetí místo bude velký boj. Bodově je to mezi námi zatím hodně těsně nasekané.“

# 17 Jaromír ROMANČÍK (ČR, ORION LITOMYŠL – LIVIT TEAM, KTM)
V Kramolíně v 1. jízdě sedmý, ve 2. jízdě osmý, celkově 7. místo

„V obou jízdách se mně v Kramolíně nevydařil start – v té první jsem byl někde kolem 27 místa a ve druhé jízdě jsem navíc ještě upadnul v prvním kole. Takže jsem se docela snažil to dotáhnou „zezadu“ na nejlepší pozice a docela se to vyvedlo. Spokojenost s výsledkem? No vždycky to muže být lepší, ale s nasazením, zdravím (i po závodě jsem „celej“ a to je nejdůležitější) i motorkou jsem byl v Kramolíně spokojeny. Všechno zde tak nějak proběhlo podle plánovaných představ a i trať byla pořadatelem pěkně připravená. Trať v Šumperku je skutečně moc pěkná, loni se mně na ní i docela dařilo. Samozřejmě se budu snažit o co nejlepší výsledek, tak uvidíme jak to dopadne. Přál bych si dojed do pátého místa, ale hlavně odjíždět ze „zdravej jako řípa“. V naší třídě jsou, myslím, první dvě místa už docela jistá, ale zbytek se ještě muže hodně zamíchat.“

# 27 Martin FINĚK (ČR, SPEED MOTO TEAM o.s., Yamaha)
V Kramolíně v 1. jízdě devátý, ve 2. jízdě dvanáctý, celkově 8. místo

„V kramolínské první jízdě jsem odstartoval okolo čtvrtého místa, pak jsem se na chvíli dostal i na „bednu“. Tu jsem však neudržel, tvrdly mi ruce a já se postupně propadl až na deváté místo. Druhou jízdu jsem začínal pátý, ale ve třicáté minutě jsem bohužel spadl a klesl na dvanácté místo. Motocykl fungoval skvěle, ale s celkovým osmým místem jsem až tak spokojený nebyl. Jinak v Kramolíně probíhalo všechno skvěle. Trať byla dobře připravená, postupně se ale rozbíjela, takže byla fyzicky docela náročná. Trať v Šumperku je rychlá, ale jízdami rozbíjený povrch bere i tady hodně sil. Loni se mi v Šumperku moc nedařilo, tak mám letos co vylepšovat. Chtěl bych tady dojet zdravý a nejlépe v první desítce. V průběžném pořadí seriálu jsem zatím třináctý, ale rád bych se dostat do desítky. Zbývají ještě tři závody, takže nic není ztracené. Chtěl bych poděkovat trenérovi a svému týmu i všem sponzorům a svým fanouškům za podporu.“

# 36 Michal BÁRTA (ČR, SMS motokrosu Benátky nad Jizerou, Suzuki)
V Kramolíně v 1. jízdě sedmnáctý, ve 2. jízdě devátý, celkově 12. místo

„V první kramolínské jízdě se mi start moc nepovedl, a tak jsem se musel prokousávat startovním polem. Když jsem se dostal na dvanácté místo, uklepal se mi výfuk a já se propadl na konečnou sedmnáctou pozici.Ve druhé jízdě jsem měl start úspěšnější a po soubojích se soupeři jsem byl nakonec devátý. Škoda, že mi v první jízdě nevyšel start a navíc zklamala i moje motorka. I když trať v Kramolíně byla velmi dobře připravená, byla po fyzické stránce hodně náročná. Trať v Šumperku je velmi rychlá, znám ji, ale štěstí mi tam zatím nikdy nepřálo. Jako každý jezdec bych si v Šumperku přál co nejlepší výsledek v obou jízdách a hlavně přežít závod bez vážnějšího úrazu. Letos je třída MX2 velmi vyrovnaná, ale podle mého názoru je Martin Kohút ve výborné kondici a pokud ho nezradí technika, věřím, že loňský titul obhájí. O ostatní místa se bude bojovat do posledního závodu, protože nikdy nevíme, co se může stát a komu zrovna přeje štěstí.“

# 44 Michal VOTROUBEK (ČR, MŇUK MOTOKROS TEAM VYSOKÉ MÝTO, Yamaha)
V Kramolíně v 1. jízdě dvanáctý, 2. jízdu nedojel, celkově 17. místo

„Po startu první jízdy v Kramolíně a absolvování půlky kola jsem měl pád. Při průjezdu do druhého kola jsem byl proto až na 35. místě, ale postupně jsem se dotáhl až na dvanáctou příčku v cíli. To jsem ještě netušil, jaká smůla mě potká ve druhé jízdě. Z desátého místa po startu jsem se dostal na čtvrtou pozici, jenže když ukazovali poslední dvě kola, motorka kvůli poruše zastavila v cílové rovince. Se svým výkonem jsem byl v Kramolíně celkem spokojený, s výsledkem to bylo naopak. V první jízdě sprint z konce startovního pole na konečnou dvanáctou příčku a nula ve druhé jízdě znamenaly celkově ubohých devět bodů. Co dodat... Zdravotně se cítím v pořádku, doufám, že v Šumperku budu mít i víc štěstíčka. Trať v Šumperku se mi vcelku líbí, jen by měl pořadatel zgenerálkovat startovací zařízení, aby se neopakoval minulý rok (zadrhávající okénka startovního žebříku). O mistru v naší třídě MX2 je pomalu, ale jistě, rozhodnuto (Martin Kohút). V průběžném pořadí jsem třetí, což bych chtěl udržet nebo vylepšit. Ale jak říkám, je to motokros a stát se může cokoliv.“



Forsage

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu