Závod na Hockenheimu byl posledním ze seriálu německého mistrovství IDM 2010
Závěr IDM na Hockenheimringu
Závod na Hockenheimu byl posledním ze seriálu německého mistrovství IDM 2010. I tentokráte reprezentoval barvy týmu mladý Lukas Trautmann.
Lukas byl vybrán do kvalifikace na prestižní Red Bull cup, který se jede současně s Grand Prix a je přípravou jezdců do světa MotoGP. V kvalifikaci se utkalo 105 pilotů, ze kterých bylo vybráno pro ročník 2011 jen 14 jezdců. O tom, že má Lukas talent přesvědčil i ve Španělsku a je jedním z vyvolených. Kvalifikace se konala ve Španělsku 13-15.9, a tak Lukase čekala náročná cesta na okruh Hockenheimring nedaleko Heidelbergu. Tým se mezitím přesunul do místa určení již ve čtvrtek a čekal na příjezd pilota. Lukas přijel v pátečních ranních hodinách a stihl se tak zúčastnit pátečních volných tréninků, během kterých si navíc vylepšil svůj o sobní čas.
Pro sobotu pak tým změnil nastavení motocyklu ve snaze dále zlepšit nejlepší čas a zajistit si co nejlepší startovní pozici. Po první kvalifikaci bylo v týmu opravdu veselo, Lukas dosáhl na skvělé 12. místo z 43 jezdců. Do druhé kvalifikace se značně změnily podmínky, oteplilo se a začal foukat lehký vítr, i přes maximální snahu však ve druhé kvalifikaci Lukas svůj nejlepší čas nezlepšil a lehce se propadl i na tak pěkné 18. místo s odstupem 2,5 sekundy na prvního.
Nedělní warm up proběhl bez problému a nic nenaznačovalo jaké drama na Lukase a tým čeká.
Drama začalo při ohřívání motocyklu před nájezdem do zaváděcího kola na rošt. Motor se z ničeho nic zastavil. V tu chvíli zbývalo do nájezdu jen 5 minut. Za závadu mechanik odhadl nedostatečné napětí v síti, vyměnila se baterka a motorka se opět nastartovala. Při nájezdu z pit lane však motocykl opět chcípl a bylo jasné, že problémem nebyla baterie. Tým ihned přesunul motorku k boxům a začal hledat problém. To se naštěstí povedlo, příčinou byl poškozený spínač napětí v celém svazku. Mechanik tak během chvilky celý spínač odpojil a vedení zapojil natvrdo. Pro Lukase to znamenalo dobrou a špatnou zpr& aacu te;vu. Dobrou bylo to že pojede závod, špatnou že najede do zahřívacího kola za safety carem a tudíž bude startovat z posledního místa.
Závod byl vypsán na 19. kol. Start a první kolo však zvládl Lukas perfektně a do třetího kola již vjížděl jako patnáctý z 43 startujících jezdců! Lukas dále postupoval až se prokousal na 11 místo. Zde se dotáhl na s KTM jedoucího Hübsche, se kterým sváděl souboj. Chvilku byl dokonce Lukas i desátý, poté však oba jezdce předjel druhý nejrychlejší z kvalifikace, Finsterbusch. Lukas zajížděl kola o více jak vteřinu rychleji než v kvalifikaci, bohužel však maximální nasazení vyústilo v drobnou jezdeckou chybu a pád v 15. kole. Nicméně i tak byl celkový dojem ze závodu více než dobrý, Lukas z lepšil své maximum na čas s hodnotou 1:35,8 což je takřka o 4 sekundy rychleji než jeho maximum ze začátku sezony. Ztráta na nejrychlejší čas závodu byla jen 1,7 vteřiny na kolo!
Jiří Šrámek, manažer týmu:
„Škoda, škoda, neuvěřitelná neděle. Kvalifikace byla dobrá, sice jsem doufal ještě ve zlepšení času ve druhém tréninku to se ale těsně nepovedlo. Neděle byla naprosto šílená. Naštěstí se povedlo identifikovat problém s elektrikou a motorku jsme zprovoznili. Je jen škoda že musel Lukas startovat z posledního místa, i když kdo ví jestli to ho nenastartovalo adrenalinem navíc k dosaženým časům. Nejen, že zrychlil své maximum , ale byl schopen toto tempo 14 kol držet, dojížděli s Hübschem dalšího jezdce a mohlo z toho být super 10. místo (Hübsch dojel 9.) v cíli a řádný příděl bodů.
Závod byl super až do 15. kola. Ale nic hrozného se neděje Lukas je mladý je mu 14 let a má vše před sebou. Chci poděkovat hlavně Lukasovi za skvělý výkon a samozřejmě i mechanikovi Honzovi za dobře odvedenou práci. Konec sezony, myslím tím všechny závody s Lukasem Trautmannem, byly výborné a dokázaly mimo jiné že máme nejen kvalitní stroj pro top 10 ve velice kvalitním seriálu IDM, ale umíme ho i dobře nastavit. V jednání je ještě start ve Španělsku, ale to už předbíhám...“
Petr Štola
Media servis