Vyhledávání

Závod na Hockenheimu byl posledním ze seriálu německého mistrovství IDM 2010

Závod na Hockenheimu byl posledním ze seriálu německého mistrovství IDM 2010

 Závěr IDM na Hockenheimringu
Závod na Hockenheimu byl posledním ze seriálu německého mistrovství IDM 2010. I tentokráte reprezentoval barvy týmu mladý Lukas Trautmann.


Lukas byl vybrán do kvalifikace na prestižní Red Bull cup, který se jede současně s Grand Prix a je přípravou jezdců do světa MotoGP. V kvalifikaci se utkalo 105 pilotů, ze kterých bylo vybráno pro ročník 2011 jen 14 jezdců. O tom, že má Lukas talent přesvědčil i ve Španělsku a je jedním z vyvolených. Kvalifikace se konala ve Španělsku 13-15.9, a tak Lukase čekala náročná cesta na okruh Hockenheimring nedaleko Heidelbergu. Tým se mezitím přesunul do místa určení již ve čtvrtek a čekal na příjezd pilota. Lukas přijel v pátečních ranních hodinách a stihl se tak zúčastnit pátečních volných tréninků, během kterých si navíc vylepšil svůj o sobní čas.

Pro sobotu pak tým změnil nastavení motocyklu ve snaze dále zlepšit nejlepší čas a zajistit si co nejlepší startovní pozici. Po první kvalifikaci bylo v týmu opravdu veselo, Lukas dosáhl na skvělé 12. místo z 43 jezdců. Do druhé kvalifikace se značně změnily podmínky, oteplilo se a začal foukat lehký vítr, i přes maximální snahu však ve druhé kvalifikaci Lukas svůj nejlepší čas nezlepšil a lehce se propadl i na tak pěkné 18. místo s odstupem 2,5 sekundy na prvního.

Nedělní warm up proběhl bez problému a nic nenaznačovalo jaké drama na Lukase a tým čeká.

Drama začalo při ohřívání motocyklu před nájezdem do zaváděcího kola na rošt. Motor se z ničeho nic zastavil. V tu chvíli zbývalo do nájezdu jen 5 minut. Za závadu mechanik odhadl nedostatečné napětí v síti, vyměnila se baterka a motorka se opět nastartovala. Při nájezdu z pit lane však motocykl opět chcípl a bylo jasné, že problémem nebyla baterie. Tým ihned přesunul motorku k boxům a začal hledat problém. To se naštěstí povedlo, příčinou byl poškozený spínač napětí v celém svazku. Mechanik tak během chvilky celý spínač odpojil a vedení zapojil natvrdo. Pro Lukase to znamenalo dobrou a špatnou zpr& aacu te;vu. Dobrou bylo to že pojede závod, špatnou že najede do zahřívacího kola za safety carem a tudíž bude startovat z posledního místa.

Závod byl vypsán na 19. kol. Start a první kolo však zvládl Lukas perfektně a do třetího kola již vjížděl jako patnáctý z 43 startujících jezdců! Lukas dále postupoval až se prokousal na 11 místo. Zde se dotáhl na s KTM jedoucího Hübsche, se kterým sváděl souboj. Chvilku byl dokonce Lukas i desátý, poté však oba jezdce předjel druhý nejrychlejší z kvalifikace, Finsterbusch. Lukas zajížděl kola o více jak vteřinu rychleji než v kvalifikaci, bohužel však maximální nasazení vyústilo v drobnou jezdeckou chybu a pád v 15. kole. Nicméně i tak byl celkový dojem ze závodu více než dobrý, Lukas z lepšil své maximum na čas s hodnotou 1:35,8 což je takřka o 4 sekundy rychleji než jeho maximum ze začátku sezony. Ztráta na nejrychlejší čas závodu byla jen 1,7 vteřiny na kolo!

Jiří Šrámek, manažer týmu:

Škoda, škoda, neuvěřitelná neděle. Kvalifikace byla dobrá, sice jsem doufal ještě ve zlepšení času ve druhém tréninku to se ale těsně nepovedlo. Neděle byla naprosto šílená. Naštěstí se povedlo identifikovat problém s elektrikou a motorku jsme zprovoznili. Je jen škoda že musel Lukas startovat z posledního místa, i když kdo ví jestli to ho nenastartovalo adrenalinem navíc k dosaženým časům. Nejen, že zrychlil své maximum , ale byl schopen toto tempo 14 kol držet, dojížděli s Hübschem dalšího jezdce a mohlo z toho být super 10. místo (Hübsch dojel 9.) v cíli a řádný příděl bodů.

Závod byl super až do 15. kola. Ale nic hrozného se neděje Lukas je mladý je mu 14 let a má vše před sebou. Chci poděkovat hlavně Lukasovi za skvělý výkon a samozřejmě i mechanikovi Honzovi za dobře odvedenou práci. Konec sezony, myslím tím všechny závody s Lukasem Trautmannem, byly výborné a dokázaly mimo jiné že máme nejen kvalitní stroj pro top 10 ve velice kvalitním seriálu IDM, ale umíme ho i dobře nastavit. V jednání je ještě start ve Španělsku, ale to už předbíhám...“


Petr Štola

Media servis

 

Fotogalerie

Šrámek Racing při IDM na Hockenheimringu 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu