Vyhledávání

24 hod Le Mans 2008 skončilo vítězstvím Audi R10 Tdi

24 hod Le Mans 2008 skončilo vítězstvím Audi R10 Tdi

Le Mans 2008 bylo soubojem vozů Audi R10 Tdi a Peugeotu 908 FAP Hdi. Tyto dva tovární týmy, které oba vyslaly do bojů v Le Mans 3 vozy, si pořadí na čele občas prohodili, ale žádný jiný tým na tyto stroje neměl. Bohužel ani naše Lola Aston Martin, která v Le Mans Series patří k nejrychlejším benzínovým motorům, neuspěla. Enge, Charouz a Mücke měli opět technické potíže a vůz doplatil i na srážky s ostatními. Ale deváté místo na světoznámém závodě není špatný výsledek.

Gene/Minassian a Villeneuve skončili tedy na Peugeotu druzí a třetí místo si z okruhu La Sarthe odvezla trojice Zonta/Montagny/Klien na dalším továrním diesselovém Peugeotu. Na sedmém místě dokončil Pescarolo Judd, ve kterém se po celou dobu střídali Primat/Tinseau/Treluyer. Stáj Pescarolo patří ke stálicím v závodech prototypů Le Mans. Před našimi pak ještě dojel Matmut Oreca Courage LC70, který si mnozí vybaví z letecké šou, kterou předvedla tato stáj v Le Mans Series.

Ocelářský magnát Van Merkstejn si vítězství v LMP2 nenechal od týmu Essex vzít. Z prvního místa v kategorii se radoval nejen Van Merkstejn, ale také Jos Verstappen a J.Bleekemolen. Porsche RS Spyder tak kraluje nejen Le Mans Series, ale zde v Le Mans obsadilo první dvě místa v LMP2. Z bronzu měli radost Amaral, Pla a Smith z portugalské stáje Quifel AMS. Náročný 24 hodinový závod vydržel i Radical s posádkou Rostan/Devlin/Jeannette. Ovšem tato kategorie patřila mezi ty, ve kterých mnoho vozů nedojelo.

Velkým GT vozům LMGT1 kraloval Aston Martin s Brabhamem, Garciou a Turnerem. Za sebou do cíle dovezli s kolovou ztrátou jedoucí vůz Corvette a se třemi koly pozadu zůstali i jejich kolegové z továrního týmu Corvette Racing.

Slabší GT vozy ovládla posádka Melo/Salo/Bruni z americké stáje Risi Competizione. Ferrari 430 tak udělalo radost italským fandům. Ovšem vozy Ferrari obsadily celé stupně vítězů a stáje BMS Scuderia Italia a Farnbacher Racing odvážejí také pěkné poháry. Až čtvrté dorazilo do cíle první Porsche 997 RSR.

Japonské Dome do cíle po úspešném začátku sice dojelo, ale z 33. místa mít radost nebudou. Bouračky a různé střety k těmto závodům patří a doplatilo na ně několik vozů. Především Porsche IMSA Performance, nebo prototyp Zytek by o tom mohly svoje odvyprávět.



Výsledky Rolex Le Mans 2008:

Capello/McNish/Kristensen - Audi R10 Tdi

Gene/Minassian/Villeneuve - Peugeot 908 Hdi FAP

Montagny/Klien/Zonta - Peugeot 908 FAP Hdi

Luhr/Premat/Rockenfeller - Audi R10 TDi

Lamy/Sarrazin/Wurz - Peugeot 908 FAP Hdi

Biela/Pirro/Werner - Audi R10 Tdi

Primat/Tinseau/Treluyer - Pescarolo Judd

Ayari/Duval/Groppi - Matmut Oreca Courage LC 70 Judd

Mücke/Enge/Charouz - Lola Aston Martin V12

Van Merkstejn/Verstappen/Bleekemolen - Porsche RS Spyder

Vláďa Rožánek

 

Fotogalerie

Le Mans 2008 kvalifikace, foto BPA P.Frýba

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu