Vyhledávání

24h Daytona: Komplikovaný trénink našich

Tréninky a kvalifikace na 24 hodin Daytony nepřinesly českým jezdcům Tomáši Engemu a Janu Charouzovi jen příjemné chvíle, oba jsou však připraveni na dnešní start.

Enge, jedoucí s prototypem Riley&Scott týmu Samax Motorsport, se do USA vrátil po víkendovém startu v závodu A1GP na Novém Zélandu. Ve čtvrtek v Daytoně začaly tréninky a kvalifikace. Samax Motorsport od testů změnil a rozšířil posádku vozu, ve kterém jede český jezdec. Do kokpitu budou usedat také Roger Yasukawa, Chris Festa, Christian Montanari a Kris Szekeres. Noční déšť navíc omezil jízdy na trati a Enge tak měl hodně omezenou přípravu na kvalifikační boj.

První trénink se odjel na vodě, ve druhém už byla trať oschlá, ale přednost měli noví týmoví kolegové, kteří jeli s týmem poprvé. Kvalifikaci pak poznamenala v některých místech tratě vytékající voda. Enge neodjel plné letmé kolo a jeho posádka bude do závodu startovat z 28. místa.

Charouz startující s vozem Porsche GT3 týmu Fahrbacher měl na přípravu na dnešní závod pouhé čtyři tréninky. Mladý český jezdec si na vůz i trať rychle zvyknul a jezdil srovnatelné časy se zkušenějšími týmovými kolegy. Craig Stanton pak kvalifikoval vůz číslo 88 na deváté místo třídy GT.

Tomáš Enge, vůz Riley&Scott: „Čtvrtek měl divný průběh a počasí nám ani trochu nepomohlo. Trať byla ráno hodně mokrá po silném nočním dešti, takže většinu prvního tréninku jsme strávili v garáži a až na konci jsme udělali pár kol na mokrých pneu. Mí noví týmoví kolegové pak jeli druhý trénink, takže první kola na suchu jsem měl až v kvalifikaci. Boj o postavení na startu byl hodně hektický, protože chvíli po začátku havaroval jeden vůz a devět minut byly žluté vlajky. Po uvolnění tratě zbývalo už jen šest minut.

Začal jsem mé letmé kolo a viděl jsem, že vozy přede mnou jdou do smyku. Brzdil jsem dříve než obvykle, ale vůz mi na mokré skvrně, která zavinila i další smyky, ujel. Dokázal jsem se vyhnout zdi, ale do chladičů se dostaly nečistoty, které omezily chlazení a musel jsem zastavit. Kvalifikace tak přinesla zklamání, ale žádný čtyřiadvacetihodinový závod se nevyhrává v kvalifikaci.“

Jan Charouz, vůz Porsche GT3: „Trať i vůz jsem si poprvé vyzkoušel až ve čtvrtek. Okruh se mi líbí, kombinace oválu s klasickou tratí je zajímavá a pro diváky atraktivní. Na trati panuje velký provoz, prakticky pořád jste mezi jinými vozy. Škoda, že ve čtvrtek večer jsem trochu poškodil vůz po kontaktů se zdí, ale naštěstí se dal rychle opravit.“

 

BPA

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu