Vyhledávání

24h Daytony: Start čtyřiadvacetihodinového závodu v Daytoně se i pro Engeho blíží

24h Daytony: Start čtyřiadvacetihodinového závodu v Daytoně se i pro Engeho blíží

24h Daytony: Engeho tým završil přípravu 8. časem v posledním tréninku

Již pouze hodiny zbývají do startu letošního ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu v americké Daytoně. Tomáš Enge prožil s týmem Alegra Motorsports v pátek den nabitý posledními přípravami. O tom, že se vše zdařilo, svědčí osmý čas, kterého posádka Enge/Dalziel/De Quesada/Ducote/Dumoulin s prototypem BMW/Riley dosáhla v závěrečném volném tréninku.

Na rozdíl od řady jiných okruhových šampionátů, jejichž pravidla umožňují mechanikům pracovat v boxech na závodních vozech třeba i přes noc, v seriálu Grand-Am, jehož je čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně součástí, panují jiné poměry. Přibližně hodinu po skončení programu tréninků nebo kvalifikací se boxy uzavírají a všichni členové týmů je musí opustit. Na závodních vozech se smí pracovat pouze ve dne.

To byl hlavní důvod, proč se pátečního dopoledního tréninku zúčastnila pouze hrstka vozů prestižní kategorie "Daytona Prototypes". Většina stájí totiž po předchozích trénincích a kvalifikaci přistoupila k výměně motoru a dalších komponentů. Důvod je zřejmý. Všichni chtějí do závodu nastoupit s prakticky neopotřebovanou technikou.

Výjimkou v tomto směru nebyla ani sestava Alegra Motorsports. "Dopolední trénink jsme vynechali, protože naši mechanici měnili motor, převodovku, brzdy, poloosy a další díly. Do vozu byly nově namontovány de facto všechny mechanické části. Teď je to vlastně úplně nový stroj," vysvětluje Tomáš Enge.

Odpolední trénink tak týmu sloužil především k ověření funkčnosti všech vyměněných součástí a dosažené časy nebyly prvořadé. Přesto se černo-červený vůz BMW/Riley znovu prosadil do elitní desítky, čímž stáj Alegra Motorsports znovu potvrdila, že by měla v závodě patřit k jeho černým koním. "Na trať jsme se objevili až v posledním tréninku. Já jsem absolvoval čtyři kola a mým úkolem bylo zajet brzdové destičky, poloosy, převodovku a další mechanické části. Několik okruhů ujel i můj týmový kolega a pak jsme se přibližně tři čtvrtě hodiny věnovali nácviku střídání jezdců v boxech. Před startem závodu mám velmi dobrý pocit. Auto působí skutečně dobře, motor je výborný a vše funguje tak, jak má," pochvaluje si Tomáš Enge. "Zbývá jen doufat, že to tak vydrží po celý závod."

Čtyřiadvacetihodinovka "Rolex 24 At Daytona" odstartuje v sobotu 24. ledna 2009 v 21:30 hod středoevropského času. Její průběh mohou fanoušci sledovat v přímých přenosech české satelitní a kabelové televize SPORT 5 (více ZDE) a také na stanici Eurosport 2 (více ZDE).

Podrobné a aktuální zpravodajství z průběhu závodu nabídnou internetové stránky www.SPORT5.cz.


Oficiální průběžné výsledky (live timing) budou k dispozici na www.grand-am.com/livetiming/ 
Výsledky volných tréninků a kvalifikace naleznete ZDE.

 
BPA
 

Fotogalerie

Tomáš Enge, testy Grand Am, leden 2009, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu