Vyhledávání

A1GP: Solidní výsledek vyrovnané kvalifikace

Filip Salaquarda kvalifikoval český vůz ve velmi vyrovnaném boji na 16. místo ve Sprintu a 14. v Hlavním závodě. Kvalifikace byla velmi těsná a tým věří, že zítra bude ve srovnání s přímými soupeři rychlejší. Okruh v Šanghaji zůstal nakonec po celou sobotu suchý, denní program A1GP zahájil, jak už je v sobotu zvykem, volný trénink. Český tým v něm zkoušel drobné úpravy nastavení vozu a také si ověřil životnost pneumatik.

Salaquarda odjel 26 kol a skončil na 12. místě, když na nejrychlejší Francii ztratil jen devět desetin sekundy. Kvalifikace pak opět ukázala, že český tým narozdíl od některých ostatních nedokáže dostat z nových pneumatik maximum hned v prvním kole. Salaquarda vyjel na nových gumách v obou kvalifikačních jízdách pro sprint, nejlepší čas 1:35,590 zajel hned v té první.

Tým skončil 16., ačkoliv ztráta na druhé místo nepřesahuje jednu vteřinu. Potvrzením neobyčejně vyrovnaného pole je fakt, že bývalý jezdec F1 Franck Montagny byl v dopoledním tréninku nejrychlejší, ale v kvalifikaci skončil až 18. za Salaquardou.

V první kvalifikační jízdě pro Hlavní závod Salaquarda použil lehce jeté pneumatiky a byl výrazně spokojenější s vyvážením vozu. Jeho čas 1:35,611 byl sedmý nejrychlejší. V poslední jízdě se s novými pneumatikami bohužel znovu vrátila přetáčivost a nedokázal se zlepšit. Hlavní závod odstartuje ze 14. místa.

Startovní pole bylo opět hodně vyrovnané, Filipovi chyběly jen tři desetiny na první desítku. Tentokrát se pouze dva vozy dostaly pod 1:35, obě pole position získal suverénním způsobem Švýcar Jani.

Filip Salaquarda: „Bylo to hodně vyrovnané a jsem trochu zklamaný, že jsme neskončili výše. Když jsme nasadili nové pneumatiky, tak se hodně změnilo vyvážení vozu a trápila mě přetáčivost. Upřímně řečeno, nejlepší vyvážení vozu bylo ve třetí jízdě, kdy jsem jel na lehce jetých pneumatikách z druhé kvalifikace. Je škoda, že v kvalifikaci je vždy jediné kolo, vůz vždy fungoval lépe až ve druhém. Nějaký čas je taky ve mě, protože zvláště v kvalifikaci pro Hlavní závod se mi nepodařilo poskládat sektory. Myslím, že pro zítřek máme stabilní vůz. Ve Sprintu bude těžké dostat se k bodům, v hlavní boji na body určitě můžeme dosáhnout.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Jsme v polovině druhé desítky, ale odstupy jsou menší než v minulosti. Je také třeba říci, že v A1GP je teď neuvěřitelná jezdecká konkurence, mnoho pilotů závodilo nebo testovalo F1. Nijak jsme neskrývali, že poslední dva závody pro nás jsou hlavně přípravou na příští sezónu, uvidíme, jak k ní přistoupíme. Pokud jde o současnost, cílem je zítra bodovat.“

Záznam obou čínských závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v neděli ve 14.10 na svém programu ČT4 Sport.

Výsledky, rošt pro Sprint
1 Switzerland 1:34.163
2 Portugal 1:34.613 -0.450
3 Canada 1:34.682 -0.519
4 India 1:34.688 -0.525
5 New Zealand 1:34.742 -0.579
6 USA 1:34.791 -0.628
7 Malaysia 1:34.850 -0.687
8 Ireland 1:34.928 -0.765
9 Germany 1:35.012 -0.849
10 Great Britain 1:35.015 -0.852
11 South Africa 1:35.198 -1.035
12 Italy 1:35.224 -1.061
13 Australia 1:35.336 -1.173
14 Brazil 1:35.492 -1.329
15 China 1:35.508 -1.345
16 Czech Republic 1:35.590 -1.427
17 Netherlands 1:35.670 -1.507
18 France 1:35.789  -1.626
19 Pakistan 1:35.923 -1.760
20 Lebanon 1:35.931 -1.768
21 Indonesia 1:36.612 -2.449
22 Mexico 1:38.312 -4.149

Rošt pro Hlavní závod
1 Switzerland 1:34.172   -
2 USA 1:34.626 -0.454
3 Portugal 1:35.022 -0.850
4 Ireland 1:35.035 -0.863
5 India 1:35.195 -1.023
6 Malaysia 1:35.207 -1.035
7 New Zealand 1:35.283 -1.111
8 Great Britain 1:35.357 -1.185
9 South Africa 1:35.392 -1.220
10 France 1:35.496 -1.324
11 Italy 1:35.520 -1.348
12 Canada 1:35.554 -1.382
13 Germany 1:35.558 -1.386
14 Czech Republic 1:35.611 -1.439
15 Australia 1:35.653 -1.481
16 Pakistan 1:35.865 -1.693
17 Brazil 1:35.887 -1.715
18 Netherlands 1:35.921 -1.749
19 Lebanon 1:36.066 -1.894
20 China 1:36.136 -1.964
21 Indonesia 1:36.326 -2.154
22 Mexico 1:37.440 -3.268

A1GP v Šanghaji našeho času
Neděle 13. dubna

05.00 – Sprint
09.00 – Hlavní závod
Livetiming a livevideo: www.a1gp.com

Stav po 16. z 20 jízd
1 Switzerland 128
2 New Zealand 113
3 France 108
4 Great Britain 95
5 South Africa 88
6 Netherlands 80
7 Germany 77
8 Ireland 73
9 Canada 62
10 China 45
11 Brazil 44
12 India 30
13 USA 29
14 Portugal 28
15 Mexico 22
16 Australia 20
17 Malaysia 12
18 Czech Republic 10
19 Italy 7
20 Pakistan 1
21 Indonesia 0
22 Lebanon 0
www.a1gp.com

Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.
O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí.
Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz

A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie

BPA

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu