Vyhledávání

Audi DTM týmu BRT výborně rozjetou tříhodinovku nedokončilo

SLIBNĚ ROZJETOU TŘÍHODINOVKU ZASTAVILY PROBLÉMY S TECHNIKOU

Brno, 25.4. 2009

Posádka Bohemia Racing Teamu ve složení Milan Maděryč, Thed Björk, Tomáš Kostka a Ján Daniš tentokrát šachovnicovou vlajku v cíli tříhodinové vytrvalostní bitvy bohužel neviděla. Po dobře rozjetém úvodu přišly technické problémy a týmu nezbylo nic jiného, než ze závodu odstoupit.

Účastníky mistrovského vytrvalostního závodu na tři hodiny na brněnském Masarykově okruhu přivítalo slunečné počasí. Závod rozjížděl Tomáš Kostka a po letmém startu ze třetí pozice se mu hned v první brněnské zatáčce podařilo vklínit mezi konkurenční mercedesy. Od prvního kola tedy kontroloval druhou pozici. Mercedes z prvního místa musel předčasně do boxů a vůz BRT následující půlhodinu vedl celé startovní pole. Po padesáti minutách ale Tomáš přijel do boxů ke střídání, výměně obutí a tankování. Thed Björk se pak do závodu zařadil opět na druhou pozici. Řízení poté převzal Ján Daniš.

Vůz ale bohužel vůbec neposlouchal tak, jak by jezdci čekali. K problémům s nedotáčivostí se později přidaly i vibrace ze zadní nápravy a následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Po necelých dvou hodinách došlo k defektu zadní pneumatiky a i k rozsáhlé destrukci celého zadního crashboxu, záď vozidla i se zadním spoilerem se oddělila a posádka BRT musela ze tříhodinového vytrvalostního závodu odstoupit.

"Start se mi povedl, to je pravda. Ale něco nebylo v pořádku a musel jsem se s autem hrozně prát. Pak už jsem cítil i to, že odcházejí přední tlumiče, začaly i silné vibrace, ale vydržel jsem celou svou úvodní porci. Komunikoval jsem přes vysílačku s boxy, ale problém jsme nedokázali vyřešit. Je to velká škoda, měli jsme šanci na stupně vítězů," konstatoval v boxech Tomáš Kostka.

"Jistěže nemám radost, byla to smůla. Když mi Thed auto předával, upozorňoval mě na silné a rostoucí vibrace," líčil Ján Daniš. "Je pravda, že byly tak silné, že jsem vůbec nedokázal číst údaje na displeji. Nejdřív jsem se chtěl hned vrátit k mechanikům, ale řekl jsem si, že se přeci nevzdám. Jenomže pak mi praskla zadní guma a dostal jsem smyk. O té odpadlé zadní části auta jsem původně vůbec nevěděl. Nedá se nic dělat. Tvrdím, že v motorsportu nejsou technické problémy náhodné. Náhoda spíš je, když se nic nestane," řekl Daniš. „Musím každopádně pochválit prostředí a vztahy v BRT. Cítím se tu velice dobře a atmosféra je nejen profesionální, ale i přátelská. A speciál z DTM? To je zkrátka fantastické svezení,“ dodal slovenský pilot

Mechanici spolu s inženýry začali okamžitě řešit co se vlastně v útrobách stroje stalo. "Předběžně to vypadá na problém poškozené kardanové hřídele, z níž se vibrace přenášely do dalších součástí zavěšení zadních kol. Ani tak odolné materiály nemohou vždy odolat extrémní zátěži, jaká tu nastala. I takové situace prostě k motorsportu patří. Problém pochopitelně ještě analyzujeme za pomoci dat z telemetrie, ale víc nám řekne i detailní prohlídka podvozku po úplné demontáži," vysvětlil týmový inženýr Thomas Kuster.

Start sezóny byl tedy pro Bohemia Racing Team smolný. "V následujících závodech se budeme snažit úvodní propad eliminovat. První příležitost budeme mít hned zítra, kdy nasazujeme dvě auta do sprintu. Mechaniky opět čeká spousta práce, ale věřím, že po nedělním sprintu se barvy BRT na stupních vítězů objeví, když tam dnes chyběly," dodal ještě manažer Petr Najman. Závod na deset kol Masarykova okruhu bude odstartován v pravé poledne.



Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz .

PR

 

Fotogalerie

Jarní Brno 2008 a týmové slečny, foto Víťa Klígl

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu