Vyhledávání

Audi R8 LMS ultra vyjede na závodní tratě v roce 2012 a nahradí R8 LMS GT3

Audi R8 LMS ultra vyjede na závodní tratě v roce 2012 a nahradí R8 LMS GT3
Audi R8 LMS ultra vyjede na závodní tratě v roce 2012
 
· Dodávky nového vozu zákazníkům budou zahájeny v březnu 2012
· Nová generace úspěšného závodního vozu pro soukromé týmy
· Další technický vývoj přinesl ještě lepší jízdní výkony
 
Praha, 22. listopadu 2011 – Audi R8 LMS ultra nahradí v roce 2012 úspěšné závodní vozy R8 LMS GT3, s nimiž soukromé týmy vyhrály během pouhých tří let 115 závodů a 12 národních a mezinárodních mistrovských titulů.
 
Inženýři společnosti quattro GmbH dostali velmi obtížný úkol: vylepšit vůz, který má na kontě tolik úspěchů. Stoprocentní dceřiná společnost Audi, která má od letošní sezony na starosti program pro zákazníky z oblasti motoristického sportu, přitom sledovala jasný cíl. „Od našich zákazníků jsme dostali cenné podněty a jednotlivé soukromé týmy nám sdělily svá přání v jednotlivých oblastech,“ říká Werner Frowein, ředitel společnosti quattro GmbH. „S našimi zákazníky jsme v těsném kontaktu. Analyzovali jsme podněty a přání z celého světa a na základě toho jsme vozy R8 LMS zdokonalili v mnoha detailech. V konstrukci nového vozu R8 LMS ultra jsme důsledně realizovali veškerá opatření zaměřená na další zlepšení jízdních výkonů, abychom i v budoucnosti měli pro naše zákazníky po celém světě konkurenceschopný a atraktivní závodní vůz.“
 
Romolo Liebchen, vedoucí oddělení zákaznického sportu společnosti quattro GmbH, se zaměřil se svým vývojovým týmem na několik hlavních bodů. Nové dveře jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, který ve spojení s novým pěnovým materiálem schopným pohlcovat značné množství energie přispívá nejen ke snížení hmotnosti závodního vozu, ale i k dalšímu zvýšení pasivní bezpečnosti. Stejný úkol plní také nové bezpečnostní sedadlo PS1 vyvinuté společností Audi, které je součástí sériové výbavy. Sedadlo nabízí dokonalou ochranu a při extrémním zatížení výrazně překračuje předepsané minimální požadavky.
 

Přepracovaná převodovka dále zvyšuje rezervy pro vytrvalostní závody. Vozy Audi R8 LMS se již v uplynulé sezoně prezentovaly jako vynikající specialisté na vytrvalostní závody, o čemž svědčí celková vítězství v závodech 12 h Bathurst (Austrálie), 24 h Spa a 24 h Zolder nebo vítězství ve třídě GT3 a třetí místo v celkové klasifikaci v závodu 24 h Nürburgringu.

 

 

K vylepšené výkonové charakteristice motoru přispívá nové výfukové potrubí se závodními katalyzátory. Vidlicový desetiválec uložený uprostřed před poháněnou zadní nápravou poskytuje nyní v nižších otáčkách ještě vyšší točivý moment. Agregát se zdvihovým objemem 5,2 litru dosahuje v závislosti na předepsaném restriktoru nejvyššího výkonu až 419 kW (570 k). Základem je i nadále motor vyráběný sériově v maďarském závodě Audi Györ. Životnost závodního motoru až 20 000 km byla v rukách soukromých týmů naprosto běžnou záležitostí, a tak tomu bude bez problémů i nadále.
 
Optimalizované chlazení úspěšně plní několik úkolů. Kromě zvětšeného chladiče motorového oleje a chladiče olejové náplně převodovky je nyní uprostřed vozidla umístěn i chladič oleje hydraulického okruhu řízení, který byl dosud umístěn v přídi. Pro Audi R8 tolik charakteristické boční otvory pro přívod chladicího vzduchu jsou v novém R8 LMS ultra ještě větší a zlepšují tak udržování optimální provozní teploty. Zároveň byl vylepšen přívod vzduchu k chladičům kapalinového chladicího okruhu v přídi vozidla. Také ventilace interiéru byla dále optimalizována.
 
Podvozek závodního vozu Audi R8 LMS ultra byl zdokonalen v několika krocích. Na přední nápravě jsou nyní používány kola s šířkou ráfku 12 místo dosavadních 11 palců. Vývojový partner Michelin nabídne od příští sezony širší přední pneumatiky s rozměrem 30-65/18, které umožní dosahovat stálejší časy na kolo. Optimalizované chlazení brzd přední nápravy zvyšuje odolnost brzdové soustavy vůči ochabnutí brzdného účinku. Místo dosavadních silentbloků jsou příčná závěsná ramena připevněna k nosné struktuře karoserie prostřednictvím kulových kloubů (Uniball). Soubor změn v oblasti podvozku doplňují plynové tlumiče se sníženou hmotností a optimalizovanou nastavitelnou charakteristikou v tahu i tlaku od partnera Bilstein.
 
Výčet novinek pro rok 2012 završují aerodynamická vylepšení. Širší přední kapota může být na přání opatřena mřížkou s otvory pro odvod vzduchu nad předními koly, pokud takový prvek homologační předpisy v příslušném seriálu závodů povolují. Nové zadní přítlačné křídlo je širší a má větší koncové panely. V aerodynamickém tunelu Audi byla nalezena ještě efektivnější poloha a nastavení. Výsledkem je maximální přítlak při minimálním aerodynamickém odporu vzduchu. Lepší obtékání karoserie vzduchem a větší přítlačná plocha se pozitivně projevují ve vyšších hodnotách přítlaku na zadní nápravě. Dokonale vyváženou aerodynamiku zaručuje nová přední deska s optimalizovaným vedením vzduchu pod přední částí vozu.
 
Od roku 2012 budou všechna nová vozidla dodávána ve výše uvedeném evolučním provedení. Pro stávající vozidla nabídne společnost quattro GmbH přestavbu na evoluční verzi pro rok 2012.
 
Audi navíc usiluje o to, aby bylo možné dodatečně homologovat jednotlivá aerodynamická vylepšení také pro vozidla z roku 2011. Díky tomu zůstane dosud aktuální model jen s mírnými úpravami i nadále konkurenceschopný.
 
„Jsme přesvědčeni o tom, že Audi R8 LMS ultra naváže na úspěchy svého předchůdce,“ zdůrazňuje Romolo Liebchen. „S více než 40 vozy dodanými soukromým týmům byla již první generace vozu R8 LMS úspěchem jak po sportovní, tak i po obchodní stránce.“
 
Prodejní cena závodního vozu Audi R8 LMS ultra byla stanovena na 329 900 EUR bez DPH. První vozy budou předány zákazníkům v březnu 2012.
 
 
 
 
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 

Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.

 

PR

 

Fotogalerie

LMS - 1000 km na Hungaroringu 2010, foto Ondřej Kurfirst

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu