Vyhledávání

Brněnský tým Šenkýř Motorsport dosáhl v tříhodinovce v Mostě na „double“

Brněnský tým Šenkýř Motorsport dosáhl v tříhodinovce v Mostě na „double“
Šenkýř Motorsport dosáhl v Mostě na „double“
 
Na druhé vytrvalostní vítězství sezóny dosáhl tým Šenkýř Motorsport ve složení Robert Šenkýř, Petr Vencálek na voze BMW M3 GTR ve čtvrtém tříhodinovém závodě letošního seriálu MMČR na okruzích v Mostě. Druhý týmový vůz BMW M3 GTR s posádkou Alex Baran, Michal Dolák dokonal parádní vystoupení brněnského týmu druhým místem.
 
 
Autodrom Most (7.-9.8.2009)
 

Celý mostecký víkend proběhl za slunečného, velmi teplého počasí, které dokonale prověřilo připravenost jednotlivých vozů a jezdců. Teplota asfaltu blížící se šedesáti stupňům celsia donutila k přenastavení podvozků vozů i mechaniky brněnského Šenkýřova týmu, jehož majitel i jezdec Robert Šenkýř zajistil pro vůz BMW M3 GTR s číslem 23 první místo třídy do 3500ccm v páteční kvalifikaci. Druhý vůz s číslem 24 a posádkou Baran, Dolák odstartoval do závodu ze čtvrté pozice.

Hned po startu vytrvalostního závodu se do čela probojoval Mičánek na Porsche, kterého následovaly Vencálek a Dolák s Šenkýřova týmu. Mičánek si vybojoval mírný náskok, který se však po vyjetí safety caru snížil na pouhých pět vteřin. Dolák předjel Vencálka a dokázal až do střídání v polovině závodu udržet Mičánkovo tempo. Střídání obou vozů BMW M3 GTR proběhlo během další safety car fáze. Lépe se povedlo vozu č. 23, kde Vencálek předal volant Šenkýřovi. Alex Baran, který převzal vůz č.24 od Michala Doláka, totiž vyjel do kolony pomalých vozů za safety carem a ztratil tak přibližně 40 vteřin.

Šenkýř i Baran během několika kol po vystřídání stáhli náskok Jermana, který mezitím vystřídal Mičánka a po jeho předjetí již konstantním tempem dovezli oba vozy na prvním a druhém místě třídy do 3500 ccm.. Mičánek s Jermanem na Porsche dokončili závod třetí se ztrátou jednoho kola.
 
 „Byl to dokonalý závod, oba vozy byly ve výborné kondici a i jezdci si s vedrem poradili dobře. Zvládli jsme i střídání v době safety caru, i když Michal s Alexem vyjetím za safety car trošku ztratili. Po předjetí Jermana už jsem se koncentroval na jízdu bez rizika a šetřil auto. Stejně takticky dobře jel i Alex Baran s druhým autem. Po kolizi v prvním brněnském závodě nám chybí body, ale dnešním výsledkem jsme na průběžně vedoucí Porsche Mičánkova týmu několik bodů stáhli. Do konce sezóny zbývají dva brněnské závody, ve kterých se ještě pokusíme o první místo zabojovat.“, uvedl po závodě šéf a jezdec týmu Robert Šenkýř.
 

O víkendu se v Mostě uskutečnil i sprintový závod, do kterého tým Šenkýř Motorsport nasadil také dva vozy BMW M3 GTR. V páteční kvalifikaci se velmi dobře předvedl Petr Líbal, který třetím místem potvrdil svoji stále rostoucí výkonnost, Petr Vencálek také zajel velmi dobrý čas a obsadil pátou příčku. Ve velmi dramatickém a vyrovnaném závodě se Líbal držel neustále na druhém a nakonec na třetím místě.

V předposledním kole však musel zajet do boxů s poruchou hnacího hřídele. Byl tak klasifikován na sedmém místě. Petr Vencálek byl po startu vytlačen jedním z Lamborghini do trávy a hodně ztratil. Svoji ztrátu však neustále stahoval a závod dokončil na pěkném pátém místě.

 Další závod Mezinárodního mistrovství České republiky na okruzích se uskuteční 18.-20.9..2009 na Automotodromu v Brně. Ještě předtím se však zúčastníme závodů Mistrovství ČR do vrchu v Divákách (12.-13.9.2009).
Náš tým zde bude zastupovat Petr Líbal a Milan Braun, kteří budou s vozem BMW M3 GTR bojovat o body ve skupině E1 a Zdenek Sekyrka s vozem Škoda 130RS v kategorii historických vozů.
 
 
Tisková zpráva Šenkýř Motorsport
 

Fotogalerie

Letní Most 2009 a pozlacený tým Šenkýř Motorsport, foto týmu P. Frýba

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu