Vyhledávání

Button je jediným, kdo může v Japonsku teoreticky připravit Sebastiana Vettela o titul.

Button je jediným, kdo může v Japonsku teoreticky připravit Sebastiana Vettela o titul.

BUTTON NA OBOU SMĚSÍCH PIRELLI DOMINOVAL TRÉNINKŮM NA VELKOU CENU JAPONSKA

Suzuka, 7. října 2011 – Dvanáct týmů formule 1 si dnes v Japonsku mohlo okusit jízdu na pneumatikách Pirelli PZero. Pilot McLarenu Jenson Button je jediným, kdo může teoreticky připravit Sebastiana Vettela o titul. Právě Button byl nejrychlejší v obou pátečních volných trénincích.

Button ráno zajel nejrychlejší čas o hodnotě 1:33.634 na střední směsi PZero Bílá. Odpoledne bylo tepleji, vzduch měl 23 stupňů Celsia a asfalt 37 stupňů. Button proto přezul na měkké pneumatiky PZero Žlutá a stanovil nejlepší čas rovnající se 1:31.901.

Jako obvykle byly jednotlivým vozům pro pátek přiděleny dvě sady tvrdší směsi (zde se jedná o střední směs PZero Bílá) a jedna sada měkčí směsi (PZero Žlutá). Dle regulí se jedna sada středních pneumatik po prvním tréninku vracela zpět. Jezdci ji tak mohli využívat pouze ráno, aby si ušetřili měkčí směs pro odpoledne, kdy vládnou podmínky podobnější těm, jaké se dají očekávat v závodě. Odpoledne tedy jezdci část tréninku odjeli na střední a část na měkčí směsi. Den zakončili jízdami s větším množstvím paliva a simulovali závod.

Měkké pneumatiky PZero Žlutá se ukázaly být o sekundu na kolo rychlejší než střední pneumatiky PZero Bílá. U některých pilotů byly rozdíly ještě o něco větší. Opotřebování pneumatik odpovídalo očekávání, u střední směsi byl výsledek dokonce o něco lepší, než se předpovídalo. Pneumatiky si vedly dobře při odolávání laterální síly o hodnotě 2,5G. Tyto síly mohou způsobovat napínání a přehřívání pneumatik.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery řekl: „Není pochyb o tom, že Suzuka je na pneumatiky velmi náročnou tratí. Jsme proto potěšeni, jak si zde naše produkty zatím vedou. Ráno jezdci střední směs používali pro jízdy kolem dvaceti kol. Trať ještě byla „zelená“, neulpělo na ní mnoho gumy. Odpoledne byla výdrž měkčí směsi povzbudivá. Někteří piloti na ní s vysokým množstvím paliva v nádrži odjeli dvanáct kol, což jsme předpovídali. Dnešní získaná data budeme pečlivě analyzovat. Zatím očekáváme, že v závodě uvidíme strategie dvou až tří zastávek v boxech. Vzhledem k tomu, jaká je zde boxová ulička, se zřejmě u některých týmů dočkáme většího počtu zastávek než u jiných.

Pirelli fakta dne

Boxová ulička v Suzuce měří 395 metrů, což znamená, že časová ztráta za zastávku v boxech je tu jedna z nejnižších v roce. Celá procedura by měla trvat něco přes 21 sekund

Pirelli se nedávno dostalo na historické třetí místo mezi dodavateli pneumatik pro formuli 1. Před Velkou cenou Japonska italská společnost nasbírala 217 startů. Více jich má na kontě pouze Goodyear (495 závodů) a Bridgestone (244 závodů).

 

 

Pirelli Tyre Press Office 
www.pirelli.com  

 

ilustrační foto

 

Fotogalerie

Formule 1 v Singapuru 2011 - noční závod

foto Pirelli

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu