Vyhledávání

Carbonia cup pokračoval s rekordní účastí nedělním závodem na Slovakia Ringu

Carbonia cup pokračoval s rekordní účastí nedělním závodem na Slovakia Ringu

O uplynulém víkendu v neděli 22.9. se uskutečnil předposlední letošní závod seriálu Carboniacup. Startovalo se na fantastickém okruhu Slovakia Ring, který vyniká svou délkou 5922m a řadí jej svými parametry mezi nejdelší okruhy v Evropě. Tento okruh je svojí technickou náročností velkou výzvou i pro zkušenější jezdce a čtyři uměle vytvořené převýšení zaručují zpestření jízdy. Zde je možno jezdit 6 druhů dráhy a to v obou směrech, tedy celkem 12 různých variant dráhy, šířka tratě je 12metrů a cílová rovinka je široká 20m. Okruh splňuje přísné bezpečnostní a náročné předpisy FIA pro organizovaní významných mezinárodních závodů, během sezóny zde můžete shlédnout např. ADAC GT Masters, FIA WTTC, FIA GT Series, Alpe Adria Championship motocyklů aj. neméně zajímavé seriály.

Do dějiště podniku přijelo poměřit síly nad 70 závodníků a týmů a to nejen z Čech ale i Slovenska a také 5 jezdců z Rakouska, kteří svými Caterhamy převážně obsadili skupinu C, rekordní účast podpořilo také perfektní zázemí okruhu a krásné počasí. K vidění byla spousta krásných vozů Porsche, několik typů BMW, Lotusů, rychlé Octavie, Mustang Shelby, speciál KTM X-BOW, GinnetaG50, vyrovnané Caterhamy a několik formulí. Startovní pole soupeřů a diváci se zde poprvé dočkali i vozu Ferrari F430.

V předvečer závodů se pomalu začalo depo plnit přijíždějícími teamy, kdy technickou a administrativní přejímkou prošlo ještě týž den 45 jezdců s jejich vozy. Ranní přejímkou prošlo posledních 25jezdců. Rozprava s jezdci se konala netradičně a to na tribuně, která umocnila prostředí závodního okruhu.

Prvním bodem programu dne byly volné tréninky, časový harmonogram zahrnoval pro každou ze 3 kategorií celkem 2 dvacetipěti-minutová seznámení s tratí.

Bohužel, ale kvůli několika přerušeními způsobenými vyteklým olejem z vozů skupiny C+D byla převážně po nich jedoucí kategorie A ochuzena o část 1.tréninku, v následujícím 2. tréninku se musela dohánět časová prodleva menším počtem minut jízd ve všech skupinách,  kdy sk. B a C+D měli trénink zkrácený, jelikož se olej na trati po této skupině opět objevil, musel být 2.trénink sk. A úplně zrušen, aby se trať vyčistila a připravila pro velmi důlěžitou kvalifikaci. Vedení tímto také rozhodlo o otočení pořadí jízd jednotlivých skupin a zařadilo jízdu skupin C+D na konec.

Celé tréninkové jízdy se tedy neobešli bez komplikací s olejem a kluzkou tratí, kdy po prašných vapexových úsecích tratě nemohli jet jezdci naplno.

 

Následující kvalifikační jízdy již probíhali podle časového plánu a jezdci se tak mohli nerušeně poprat o co nejlepší umístění na startovním roštu.

Nejpočetnější skupinou byly upravené cestovní vozy (A), s nimiž se přihlásilo celkem 33 jezdců. V 25 minutové kvalifikaci si pole position do závodu vyjel Martin Jansa na voze Porsche s časem 2:11,348, ve skupině sériových vozů (B), jíž prozatím vždy ovládal Stanislav Šedivec - nyní překvapivě nezvítězil a konečně našel plnohodnotného soupeře a tím byl Ján Kolárik se svým GTR a zajetým časem 2:24,261 , ve skupině speciálních vozů spojených se skupinou méně početných formulí (C+D) zvítězil Tomáš Chabr jr. s časem 2:07,637 na formuli Tomis. Přes další mírné zdržení a opětovné problémy zanechání oleje na trati, které doprovodilo poslední kvalifikační jízdu, byl pro technickou nezpůsobilost vozu a z bezpečnostních důvodů nepřipuštěn do následujícího závodu jezdec s formulí. Po odjetí kvalifikace se na chvilku nad okruhem seběhli mraky, které ale zanedlouho zmizeli a závod mohl být odstartován. Jezdci si tentokrát vzali ponaučení z nepovedeného startu v Mostě a z DQ jednoho jezdce, a ve skupině A, B i C+D předvedli ukázkový letmý start.

Po startu skupiny C+D a odjetí jednoho kola vyjel na trať safety car, aby odklidil z tratě vůz z technickým problémem a start se poté u této skupiny musel zopakovat.

 

I při samotných závodech vypsaných na 20min. se bylo na co dívat.

Zatímco mezi formulemi a speciály se vytvořili bezpečné rozestupy a Tomáš Chabr jr. si dojel pro pohodlné vítězství i když jen těsně unikl stíhací jízdě Norberta Nagyho na Radicalu, třetí Jaroslav Novák s KTM X-BOW již ztrácel na prvního více jak třičtvrtě minuty, mezi plechovými auty to vřelo.

Ve skupině A závodních vozů se bojovalo jak jinak než plech na plech, několik jezdců zde bylo nuceno během závodu odstoupit a odstavit svou techniku. Výlety mimo trať nebyli vyjímkou, trať byla stále poznamenána uklidem po oleji a šlo také vidět, že se seriál blíží letos do svého závěru a jezdci chtějí důležité body ukořistit právě pro sebe. Náskok s více než 1 minutou na celé startovní pole si vyjel Martin Jansa na Porsche, za ním už však sváděli souboje další jezdci, Vít Smejkal na Octavii a Libor Šichtař s BMW dojeli nakonec do cíle s rozdílem 2 vteřin.

Mezi sériovými vozy B dominoval nováček Ján Kolárik se svým GTR, se kterým bojoval doposavadní leader skupiny Stanislav Šedivec na Corvettě ZR1, jenž nakonec se ztrátou 15vteřin dojel jako druhý, následován Radkem Hortem na BMW M3, který uzavřel trojici nejrychlejších jezdců civilních vozů. Třetí v pořadí již ztrácel více jak minutu na vedoucího jezdce.

 

Někteří jezdci si nedarovali ani metr, v rámci regulí přesto vybojovali vítězství a protli cílovou vlaku. Pořadí v jednotlivých skupinách bylo následující a tito jezdci si odvezli nejdůležitější body do celkového bodování za první místo a první tři nejlepší byli v každé skupině oceněni poháry.

 

Ve skupině A1 upravených cestovních vozů zvítězil jezdec Luděk Dolejš na voze Fiesta cup, v A2 si dojel pro první místo jezdec Lukáš Hrubý s vozem Renault Clio, ve skupině A3 získal body prvního místa Jan Semlbauer na BMW, skupinu A4 obsadil vítězně Vít Smejkal na Octavii, A5 ovládl Milan Kodídek a jeho Porsche GT3, ve skupině A6 se stal vítězem jezdec Dominik Valný na Ginettě G50 a v poslední skupině A7 zvítězil Martin Jansa se svým Porsche GT3.

 

Sériové vozy spadající do skupin B i zde se bojovalo o body, ve skupině B1 dojel na prvním místě Gerhard Fechner s Lotusem Elise, B2 ovládl jediný jezdec George Feilegger též s Lotusem Elise, pro body ve skupině B3 si dojel Vojtěch Chaura na voze Porsche, B4 byla pod taktovkou Zbyňka Čurdy na BMW, předposlední sériovou skupinu B5 obsadil prvním místem Radek Hort na BMW M3 a v nejsilnější skupině B6 vyhrál Ján Kolárik na Nissan GTR.

 

Ve sloučené skupině speciálů a formulí CD si ve skupině C2 dojel pro první místo Norbert Nagy na Radicalu, v C3 byl první Michal Rejman na Caterhamu, v silnější C4 si body za první místo odváží Michal Vítek též na Caterhamu, v C5 a C6 obsazené jen samými KTM X-BOW vyhrál Miroslav Šimon a Jaroslav Novák.

Skupina D1 patřila Tomáši Chabrovi s Tomis a D2 vyhrál Viktor Mechl též s Tomisem. Ve skupině D3 tentokrát chyběl dosavadní vítěz Filip Zelenský, který vinou tech. potíží do závodu nenastoupil.

 

Celý den provázeli účastníky krásné hostesky, jenž na závěr předali jezdcům ocenění ve formě pohárů, v depu probíhali také rozhovory s jezdci a natáčení dění závodů do připravovaného videa.

Hodnotíme závodní den jako velmi vydařený, počasí přálo, nyní se připravujeme už na
poslední letošní podnik, kdy Carbonia Cup bude 12 a 13. října hostit Autodrom Most. Zde se pojede ve dvoudenní závody závod sprint a také závod vytrvalostní.

 

Již teď je možné zasílat přihlášky přes náš webový formulář na www.carboniacup.cz

Těšíme se na Vás
Váš Carbonia team

 

 

 

 

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu