Vyhledávání

Carbonia Cup vstoupil do své druhé poloviny sezóny na trati Eurospeedway Lausitzring

Carbonia Cup vstoupil do své druhé poloviny sezóny na trati Eurospeedway Lausitzring

Druhou polovinu sezony 2012 zahájil Carbonia Cup závodním dnem na německém Lausitzringu, který tak nahradil původně plánovaný Slovakiaring. Tento okruh je bezesporu známý po celém světě, především díky svému unikátnímu tvaru a koncepci, kdy vnější ovál tvořený 3 klopenými zatáčkami tvoří ideální působiště pro závody amerického typu, zatímco vnitřní technická pasáž je zejména pro svou rozmanitost perfektní pro klasické okruhové závody.

Do dějiště podniku přijelo poměřit síly na 50 závodníků a týmů. K vidění znovu byla spousta krásných vozů Porsche, BMW, Shelby, speciál KTM X-BOW, vyrovnané Caterhamy i několik formulí. Právě silné cestovní vozy dosahovaly na konci roviny vskutku úctyhodných rychlostí, kdy ručička jejich tachometru lechtala hranici 240 km/h.

Prvním bodem programu dne byly volné tréninky, časový harmonogram zahrnoval pro každou ze 4 kategorií celkem 3 dvacetiminutová seznámení s tratí. Bohužel kvůli dvěma přerušením způsobeným vyteklým olejem byly kategorie speciálních vozů a formulí o 1 trénink ochuzeni. Následující kvalifikace již proběhly podle plánu a jezdci se tak mohli nerušeně poprat o co nejlepší umístění na startovním roštu.

I při samotných závodech se bylo na co dívat. Zatímco mezi formulemi se vytvořili bezpečné rozestupy a Igor Lešinský, mimochodem v nedávné minulosti patřící do špičky českého mistrovství Národní formule 1400, si dojel pro pohodlné vítězství, mezi plechovými auty i speciály to vřelo. Ve skupině A (závodní vozy) si ani metr nedarovala hned trojice jezdců (Karel Kováč - Shelby GT500, Jan Hlaváček - Porsche GT3 a Milan Kodídek - Porsche GT3) a do cíle dorazila v rozestupu 3 sekund. Mezi civilními vozy zcela jasně dominoval Stanislav Šedivec se svou Corvette ZR1, za ním ale přiváděl diváky i jezdce do varu souboj o třetí místo mezi Romanem Širokým na Porsche 997 GT3 a Radkem Hortem na BMW M3. Prvně jmenovaný nakonec pódium uhájil o pouhých 6 desetin sekundy. Ve speciálech se tvrdě bojovalo mezi Markem Bláhou a Michalem Krejčí (oba Caterham). Michalovi Krejčímu ke zdolání soupeře chyběla necelá sekunda.

Na závěr programu se na startovní rošt postavili účastníci dvouhodinového vytrvalostního závodu. I když by se mohlo zdát, že silné vozy BMW a Porsche budou mít nad speciály drtivou převahu, opak byl pravdou. Závod byl neskutečně napínavý až do samého cíle. Z vítězství se nakonec radovala posádka týmu K.O. Racing na voze Caterham, druhý dojel se ztrátou 1,25s (!) tým BP Autosport na BMW a trojici nejlepších uzavíral další Caterham týmu Lukamotorsport.

Hodnotíme závodní den jako velmi vydařený, počasí přálo, nyní se připravujeme už na předposlední podnik, kdy Carbonia Cup bude 7. října hostit Autodrom Most. Již teď je možné zasílat přihlášky přes náš webový formulář na www.carboniacup.cz

Těšíme se na Vás
Váš Carbonia team

 

Fotogalerie

Carbonia Cup - Lausitz

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu