Vyhledávání

Carboniacup přilákal na Slovensko rekordních 83 aut

Závody na Slovakiaringu se vydařily, okruh nedaleko Dunajské Stredy přivítal hned několik zahraničních jezdců, hlavně pak potěšil tento počet jezdců na startu, čímž se zase o kus dál posunul rekord startujících, kteří i pravidelně startují v Carboniacupu, tedy poháru, jak pro začínající jezdce, tak i pro vyzrálé závodníky, kteří chtějí okusit tuto zajímavou závodní sérii. Ze zahraniční plejády rozšířilo pole 13 Slováků, 10 Rakušanů a třech jezdů od sousedů z Německa. Startovní pole bylo rozděleno opět do 4 kategoriií. Seznam čítal nejen ryze cestovní vozy, ale také speciály a formule. Po přijetí všech jezdců a technických přejímek jejich vozů si jezdci v ranních trénincích vypsaných na 3x20min testovali techniku a nastavovali svůj vůz na připravující se kvalifikaci, která byla 25min. a hlavně na ostrý 20min. závod. Počasí vládlo na Orechovej Potoni pěkné, a tak si jezdci závody užívali plnými doušky. V prvním tréninku si jezdec Chevroletu udělal výlet do svodidel, proto byli jezdci ochuzeni o jeden trénink, než se podařilo proražená svodidla opět opravit. I to je motosport. Ostatní tréninky již proběhli dle harmonogramu. V kvalifikaci je velmi důležité si zajet nejlepší pozici na startu, a tím si tedy usnadnit trochu v letmém startu místo na trati a ten jezdec pak nemá v první zatáčce po startu okolo sebe tak těsno .-) Skupinu A vyhrál celkově rakouský jezdec Michael Oliver na Porsche GT3 RS, stříbrný věnec si vyjezdil Tomáš Pospíšil s BMW Z4 a bronzový stupínek celkově obsadil Milan Valášek s Ginettou GT. Za ním dojela další plejáda rychlých vozů, třeba Michal Novák a Milan Kodídek s Porsche GT3, Radek Hort na BMW a Karel Kováč taktéž s BMW M3, Stanislav Šedivec se svou Corvette nebo Robert Hrdlička s Fordem Shelby. Samozřejmě nechyběly ani Fiesty, či Lotus Exige, kterého řídil Rakušan Karl Melmuka. Celkem 17 vozů odstartovalo ve skupině B sériových vozů. Čelo skupiny opanovaly dva vozy Nissan GTR, když lepší ale pouze těsně z dvojice byl nakonec Slovák Ján Kolárik, před Janem Marečkem a třetí místo vybojoval celkově Anton Alexejev s Corvette ZR06. Na dalších místech pak figurovali Zděnek a Zbyněk Čurda, Jiří Vaněk na BMW, či rakouský jezdec Georg Feilegger s Lotusem a Bronislav Stratil s Nissanen 350Z. Závod nedokončil další zajímavý vůz Mercedes Benz C klasse s Vojtěchem Dlouhým za volantem. Závod skupiny C+D, tedy speciály a formulové vozy ovládl zcela jasně nejrychlejší vůz startovního pole Dallara F394 Mugen Honda s Filipem Zelenským, druhý skončil prototyp Norma M20FC vrchaře Martina Šípka a bronz si ze Slovakiaringu odváží Luděk Dostál s Radicalem SR3. V dalším pořadí pak dojely dva speciály KTM X BOW Jana Ondráka a Sergeje Paulavetse. Slabší formule pak vyhrál celkově šestý Jiří Stránský na Van Diemen RF02 který jel s formulí poprvé a nezajel vůbec špatný výsledek a Catherhamům dominoval tradičně Michal Vítek z teamu RTR Projects. Celkové pořadí s nejvetším počtem bodů Carbonie vede v áčku Standa Šedivec, v béčku Luboš Sázava a C+D Filip Zelenský. Celkové výsledky jednotlivých skupin najdete zde: http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=133&parentID=39 Na překonání dalšího rekordu v účasti jezdců se budeme těšit na okruhu v Mostě, kde při letošním posledním klání předvedou vozy Carboniacupu souboje již naposledy a ke slovu se znovu přihlásí i vytrvalostní závod na 6 hodin. Na shledanou v Mostě 11.-12.10. 2014 Těšíme se na Vás. Vláďa Rožánek Carboniacup 2014
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu