Vyhledávání

Český závodník Jan Charouz nastupuje po zlatu v Le Mans Series 2009 cestu do Formule 1!!

Český závodník Jan Charouz nastupuje po zlatu v Le Mans Series 2009 cestu do Formule 1!!

Jan Charouz oficiálním testovacím a náhradním jezdcem Renault F1 Teamu - (31.01.2010)

Český závodní jezdec Jan Charouz nastupuje cestu do Formule 1. Ve svých dvaadvaceti letech se stal oficiálním testovacím a náhradním jezdcem týmu Renault F1. Jan Charouz se již etabloval jako špičkový jezdec sportovních vozů, když v roce 2009 zvítězil v Le Mans Series s týmem Aston Martin Racing. Předtím se úspěšně věnoval formulovým sériím a v roce 2006 se stal vítězem šampionátu F3000 International Masters. V sezoně 2010 bude kromě plnění povinností vyplývajících z kontraktu s týmem Renault F1 startovat ve World Series by Renault.

Jan Charouz se v posledních třech letech plně koncentroval na účast ve vytrvalostních závodech sportovních vozů a na dokončení vysokoškolského studia. Své tříleté působení v Le Mans Series a v závodě 24 hodin Le Mans (2007 - 2009), završil vítězstvím v Le Mans Series 2009 a ziskem čtvrtého místa v legendární čtyřiadvacetihodinovce spolu s továrním týmem Aston Martin Racing. Ačkoliv po celou dobu patřil k nejmladším účastníkům kategorie LMP1 a roku 2007 byl navíc vůbec nejmladším jezdcem v závodě 24 hodin Le Mans, startoval v závodech sportovních vozů vždy se statutem továrního jezdce (2007 Lola, 2008 - 2009 Aston Martin). Přes svůj nízký věk dokončil všechny tři ročníky 24 hodin Le Mans, na jejichž start se postavil, navíc vždy v první desítce.

Jako další cíl své kariéry si Jan Charouz vytyčil vstup do Formule 1. Cesta do nejprestižnějšího motoristického šampionátu měla vést – a povede – přes účast ve World Series by Renault, která je společně s GP2 považována za přímý předstupeň Formule 1. O Jana Charouze však zároveň projevil zájem Renault F1 Team, který jej jako testovacího a náhradního jezdce začlenil do jezdecké sestavy Renaultu.

Renault F1 Team budou v šampionátu Formule 1 v roce 2010 reprezentovat závodní jezdci Robert Kubica (POL) a Vitalij Petrov (RUS). Jako testovací a náhradní jezdci byli vybráni Ho-Pin Tung (CHN) a Jan Charouz (CZE).

Jan Charouz jako testovací a náhradní jezdec týmu Renault F1 bude s týmem absolvovat testy monopostu Renault. Zároveň může nastoupit do pátečních volných tréninků před Grand Prix v oficiálních barvách Renaultu a v případě potřeby také do závodu. Jan Charouz bude s týmem Renault F1 úzce spolupracovat, aby poznal fungování týmu Formule 1, a bude se rovněž účastnit jeho propagačních akcí.

Program spojený s postem testovacího a náhradního jezdce týmu Renault F1 bude Jan Charouz v sezoně 2010 kombinovat s účastí ve World Series by Renault, kde bude hájit barvy britského týmu P1 Motorsport.

Spoluprací s týmem Renault F1 i účastí ve World Series by Renault Jan Charouz naváže na období před rokem 2006, kdy působil v několika formulových šampionátech. Zkušenosti získával v německém šampionátu formule BMW a v italské sérii F3000 a roku 2006 je naplno zúročil, když v seriálu F3000 International Masters ovládl celkové hodnocení jezdců, klasifikaci nováčků a rozhodujícím způsobem přispěl i k vítězství v hodnocení týmů. Jan Charouz byl také členem českého týmu v A1GP a na podzim roku 2009 testoval monopost GP2. Ostatně závodnické úspěchy sbíral už od útlého věku. Již během svého závodění na motokárách získal Pohár prezidenta Autoklubu České republiky, roku 2002 se navíc stal historicky nejmladším vítězem Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích.

Jan Charouz se stane třetím českým jezdcem, který získal oficiální status testovacího jezdce Formule 1. Jako prvnímu Čechovi se to podařilo Tomáši Engemu, který v letech 1999 a 2000 plnil roli oficiálního testovacího a náhradního jezdce v týmu Jordan a v roce 2001 absolvoval s týmem Prost Acer tři Velké ceny Formule 1 (Grand Prix Itálie, Grand Prix USA a Grand Prix Japonska). V roce 2003 se stal oficiálním testovacím a náhradním jezdcem týmu F1 Jordan Ford Jarek Janiš. Všem třem jezdcům pomohl ke vstupu do Formule 1 jejich manažer Antonín Charouz.

Jan Charouz, testovací a náhradní jezdec týmu Renault F1: „Možnost být členem jezdeckého programu, resp. jezdecké sestavy týmu Formule 1 je snem každého mladého jezdce. Je pro mě velkou ctí, že jsem tuto šanci dostal. Pomůže mi v rozvoji mých jezdeckých dovedností a budu mít možnost poznat, jak funguje tým Formule 1. Toho, že budu součástí takového týmu, jakým je Renault, si velmi cením a udělám všechno proto, abych týmu oplatil důvěru, kterou ve mě vložil.

V sezoně 2010 budu startovat ve World Series by Renault. Na účast v této sérii se moc těším, protože vozy vypadají opravdu skvěle, navíc série letos zavítá na velmi zajímavé okruhy, jako jsou Spa a Silverstone, a její součástí bude také můj domácí závod v Brně. Po třech letech, kdy jsem se účastnil vytrvalostních závodů sportovních vozů, se těším na návrat do formule.

Také se velmi těším na spolupráci s Robertem Kubicou. Naposledy jsem se s ním setkal v závodech motokár v Itálii asi před deseti lety. V průběhu své kariéry už dosáhl řady úspěchů a já doufám, že se od něj hodně naučím. Také je skvělé, že budu mít příležitost účastnit se meetingů inženýrů a briefingů a poznám zevnitř, jak tým funguje. Samozřejmě se těším také na spolupráci s Vitalijem Petrovem, s nímž se už znám, protože v minulosti startoval také v týmu Charouz Racing System. Dobře se znám také s Ho Pin Tungem, protože jsme proti sobě závodili v A1GP. Prostředí Formule 1 pro mě bude úplně nové a já se nemohu dočkat, až ho poznám.“

Antonín Charouz, manažer Jana Charouze: „Musím říct, že v něco takového jsem ani nedoufal. Nabídka na spolupráci navíc přišla ze strany Renaultu a ne od nás. Těší mě, že Honza dostal takovou možnost, a teď už bude na něm, aby ukázal, na co má. Nebude to mít jednoduché. V posledních třech letech závodil s prototypy a samozřejmě mu bude trochu chybět, že nejezdil s formulemi. Před třemi lety se ale rozhodl, že chce dodělat školu a že se po tu dobu nebude schopen věnovat závodění na sto procent. Možná se k monopostům vrací lidově řečeno za pět minut dvanáct, přesto si myslím, že stále šanci má. Bude záležet jen na něm, jak se s touto výzvou popere. Musí si uvědomit, že vše ostatní teď musí jít stranou. Musí myslet jenom na formuli, pak může něco dokázat. Pokud to neudělá, pak to nedokáže a budeme muset tuto cestu opustit.“

Tomáš Enge, první český jezdec ve Formuli 1: „Je skvělé, že Česká republika bude mít ve světě Formule 1 dalšího zástupce. Věřím, že to ještě zvýší zájem české veřejnosti o motoristický sport. Pro Honzu to bude určitě velká zkušenost, svět Formule 1 je přeci jen jiný než zákulisí jakékoliv další motoristické disciplíny. Samozřejmě přeji Honzovi hodně štěstí v novém angažmá.“

 

KALENDÁŘ WORLD SERIES BY RENAULT 2010

 16/04-18/04    Motorland
 30/04-02/05    Spa-Francorchamps
 13/05-16/05    Monaco
 04/06-06/06    Brno
 18/06-20/06    Magny-Cours
 02/07-04/07    Hungaroring
 03/09-05/09    Nürburgring
 17/09-19/09    Silverstone
 08/10-10/10    Catalunya

 
UŽITEČNÉ INFORMACE
Profily jezdců Renault F1 Teamu - ZDE
Profil stáje Renault F1 Team - ZDE
 
UŽITEČNÉ ODKAZY:

Oficiální stránky Renault F1 Teamu  www.renaultf1.com
Oficiální stránky P1 motorsport  www.p1motorsport.com
Oficiální stránky šampionátu F1  www.formula1.com
Oficiální stránky šampionátu WSR  www.worldseriesbyrenault.com
Oficiální stránky Roberta Kubici  www.kubica.pl
Oficiální stránky Vitalije Petrova  www.vitalypetrov.ru
Oficiální stránky Ho-Pin Tunga  http://www.hopintung.com/
Agentura BPA sport marketing  www.bpa.cz

BPA

 

Fotogalerie

Jan Charouz do týmu Renault F1 Teamu, foto týmu - BPA

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu