Vyhledávání

Chybělo málo, aby Petr Fulín při své premiéře v Seat Eurocupu vyhrál start ve WTCC

Petr Fulín na stupních vítězů Seat EuroCupu

Chybělo málo, aby Petr Fulín při své premiéře v Seat Eurocupu vyhrál start ve WTCC


Vzhledem k tomu, že Seat Leon Supercopa pokračuje až v říjnu, zpříjemnil si Petr Fulín už v minulém týdnu přestávku startem v Octavia cupu v Mostě. Tento víkend pak zavítal do Německa na svůj oblíbený Oschersleben, který hostil v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC další z podniků Seat Leon Eurocupu.

Na svoji premiérovou konfrontaci se známější pohárovou konkurencí Supercopy se Petr předem hodně těšil. Navíc na stejné trati si připsal před měsícem první vítězství v Supercopě a mnoho nechybělo, aby stejný úspěch oslavil i v Eurocupu. Bohužel zůstalo „jen“ u třetího místa v sobotním závodě. V nedělní odvetě sice Petr vedl, ale pak ho zastavila porucha převodovky.

Už v úvodních volných trénincích Petr naznačil, že v současné době je nejen ve výborné jezdecké pohodě, ale také, že německá Supercopa má svoji kvalitu. Na úvod zajel sedmý a pak šestý nejlepší čas. V kvalifikaci trochu doplatil na nezkušenost v novém poháru a připsal si desátý čas. „Největší rozdíl mezi Supercopou a Eurocupem je v pneumatikách. Vozy Eurocupu používají širší pláště, které mění jízdní vlastnosti vozu. My jsme vycházeli z našich zkušeností, a tak jsme dali nové pneumatiky jen na předek, ale vůz byl až příliš přetáčivý. Jak se ukázalo, ideální by byly čtyři nové pláště a vůz by se choval víc neutrálně. I tak jsem si ale před prvním závodem věřil, že mám na dobrý výsledek“, řekl Petr.

První závod Petrovy ambice potvrdil. Startoval sice z páté řady, ale už v nájezdu do první zatáčky se dostal na sedmé místo. Když se probojoval na pátou pozici, na trať vyjel Safety car. Po restartu se Petr dál držel v těsném závěsu za vedoucí čtveřicí a těžil ze stále se lepšících jízdních vlastností vozu. Čtyři kola před cílem měl na třetí pozici ztrátu na Lariniho ještě pět sekund, ale v cíli už byl na kufru jeho vozu a dělilo je pouhých osm desetinek sekundy. „V úvodu nebyl vůz tak rychlý, protože jsme zvolili menší odklony vpředu než soupeři. Zatímco několik z nich pak doplatilo na defekty pneumatik, můj vůz s přibývajícími koly neustále zrychloval a jet ještě jedno kolo, asi bych útočil na druhé místo. I tak jsem ale byl s výsledkem maximálně spokojený“, poznamenal Petr po sobotním závodě.

V neděli startoval černo-stříbrno-červený Seat ze šesté pozice, protože i v Eurocupu, stejně jako ve WTCC, si prvních osm jezdců z úvodního závodu mění pořadí. I tentokrát měl plzeňský jezdec velmi dobrý start a posunul se rychle na druhé místo. Navíc v té chvíli vedoucí Švýcar Barth dostal za nesportovní jízdu trestný průjezd boxy, a bylo jasné, že vedení se ujme Petr. Vypadalo to hodně slibně, protože svůj náskok před soupeři neustále zvyšoval, jenže v tu chvíli jeho cestu za vítězstvím ukončila porucha převodovky.

„Je to smůla, ale takový už je automobilový sport. Pokud bych vyhrál, tak bych získal i start ve WTCC, který získává vždy nejlepší jezdec každého podniku EuroCupu. Stačilo mi dojet i na druhém místě … Přesto jsem rád, že jsem si EuroCup vyzkoušel. Startují v něm určitě rychlí jezdci, ale Supercopa je podle mne těžší. Bojuje v ní mnohem vyrovnanější jezdecké pole“, dodal Petr Fulín.




Tiskový servis Vekra Racing týmu

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu