Vyhledávání

Do cíle letošních 12 hodin Sebringu dorazily oba vozy týmu Peugeot

ILMC (1/7)
12 HODIN V SEBRINGU:
12 hodin plných nových zkušeností

Do cíle letošního náročného ročníku závodu 12 hodin Sebringu dorazily oba vozy týmu Peugeot Total, Peugeot č. 8 na třetím a Peugeot č. 7 na osmém místě. Celému týmu se tak podařilo pokračovat v přípravě na letošní závod 24 hodin Le Mans a prokázat jak dobrou výkonnost, která se ukázala především v získání pole position, tak osvědčenou spolehlivost.


Na startu v čele
Sobotní ráno, prosycené očekáváním velkého závodu, začalo s převahou vozů Peugeot 908. V čele pelotonu vyrazil vůz číslo 8. Za jeho volantem seděl Franck Montagny, který získal pole position. Marc Gené s vozem č. 7 odstartoval na třetí pozici, ale brzy se dostal o místo vpřed. Oba tovární vozy Peugeot se sice ukázaly jako nejrychlejší, ale častá nasazení safety cars nedovolila vytvořit si větší odstup.

Naděje na vítězství se pro vůz č. 7 rozplynuly ve chvíli, kdy se Marc Gené a Dindo Capello, kteří se prali o druhé místo, během jednoho restartu dotkli. Stalo se tak nedlouho před koncem páté hodiny. Posádka Marc Gené / Anthony Davidson / Alexander Wurz se musela vrátit do boxů kvůli výměně přední levé polonápravy a spojky a ztratila tak skoro dvacet kol. Marc Gené o incidentu řekl: „Byl jsem na úrovni Dindo Capelly. Zabrzdil jsem dost pozdě, takže jsme se ocitli oba v zatáčce vedle sebe a ťukli jsme do sebe. Je to opravdu škoda, protože náš vůz jel velmi dobře.“

Vynikající práce
O vítězství tak poté bojoval Peugeot č. 8 (Franck Montagny / Stéphan Sarrazin / Pedro Lamy), Peugeot 908 HDi FAP týmu Oreca (Lapierre / Duval / Panis) a Honda ARX č. 01 (Pagenaud / Brabham / Franchitti). Pořadí se měnilo podle rytmu zajíždění do boxů a zásahů safety car.

Výměna přední kapoty (zlomená žaluzie) po zhruba devíti hodinách závodu stála Peugeot č. 8 několik cenných vteřin. Poslední pilot, který za volant tohoto zcela nového vozu usedl, Franck Montagny, jel velmi agresivně a cílovou pásku přetnul jako třetí v pořadí, ve stejném kole jako vítěz-vůz Peugeot 908 HDi FAP týmu Oreca. „Jel jsem naplno až dokonce, chtěl jsem zkusit urvat druhé místo. Uniklo nám jen o pár vteřin…,” pronesl Franck po příjezdu do cíle. „Auto celých 12 hodin skvěle sedělo a běželo bezchybně. Dnes jsme se neprosadili jen kvůli tomu, co se dělo na trati…“

„Ještě víc než samotný výsledek nás těší fakt, že oba naše vozy dojely do cíle,” shrnul závod Olivier Quesnel, ředitel divize Peugeot Sport. „Nesetkali jsme se s žádným technickým problémem, což je při prvním závodě tohoto vozu velmi uspokojivé. Naše posádky byly výkonné, stroje spolehlivé a celý tým Peugeot Total skvěle reagoval na různé situace, k nimž během 12 hodin závodu došlo. Přijeli jsme se sem připravovat na Le Mans a svůj úkol jsme splnili. Zaznamenali jsme rovněž důležité body v ILMC a jsme v čele hodnocení konstruktérů. Chceme upřímně poblahopřát týmu Oreca, který se prosadil s vozem Peugeot 908 HDi FAP. Zajeli bezchybně a opět prokázali výkonnost a spolehlivost tohoto auta. Dnes vyhrál Peugeot.“

Podle technického ředitele divize Peugeot Sport Bruno Famina je tento závod z hlediska 24 hodin Le Mans slibný. „Během tohoto týdne jsme posuzovali spoustu věcí a během závodu jsme nashromáždili důležité informace. Bylo horko, provoz byl silný a trať plná léček. Za různých podmínek a při různých set-upech jsme vyzkoušeli různé typy pneumatik. Objevili jsme zajímavý potenciál a úroveň spolehlivosti přesáhla naše očekávání. Pro celý tým je velkou odměnou, že oba vozy překonaly cílovou pásku. Všechny tyto údaje využijeme v červnu.“

Příprava bude pokračovat 24. dubna, kdy proběhne testovací den k závodu 24 hodin Le Mans. Nový Peugeot 908 si tuto specifickou třináctikilometrovou trať projede poprvé.

Průběh závodu
Čas Kolo Poznámka
10:30 0 Start č. 8 (Montagny) z pole position – č. 7 (Wurz) na 3. místě
11:05 15 č. 7. a č. 8 v boxech. Palivo a pneumatiky. Za volantem zůstává Montagny a Wurz.
11:50 40 č. 7, palivo, pneumatiky. Wurze střídá Davidson
11:54 41 č. 8, palivo, pneumatiky. Mantagnyho střídá Sarrazin
12:37 54 č. 7, palivo
13:15 73 č. 8, palivo
13:35 81 č. 7, palivo
14:05 97 č. 8, palivo, pneumatiky. Sarrazina střídá Lamy
14:15 100 č. 7, palivo, pneumatiky. Davidsona střídá Gené
14:55 115 č. 7 střet s Audi č. 2. Výměna přední levé nápravy a spojky
15:27 128 č. 8, palivo, pneumatiky. Lamyho střídá Mantagny
15:40 116 č. 7 se vrací na trať, za volantem je Marc Gené
16:20 115 č. 8, palivo
16:45 141 č. 7, palivo, pneumatiky. Geného střídá Wurz
17:26 186 č. 8, palivo, pneumatiky. Mantagnyho střídá Sarrazin
17:45 173 č. 7, palivo
18:40 194 č. 7, palivo, pneumatiky. Wurze střídá Davidson
18:48 216 č. 8, palivo
19:25 219 č. 7, palivo, pneumatiky
19:35 240 č. 8, palivo, pneumatiky. Sarrazina střídá Lamy. Výměna přední kapoty
19:48 230 č. 7, palivo, pneumatiky. Geného střídá Wurz
20:25 265 č. 8, palivo, pneumatiky. Lamyho střídá Mantagny
20:38 255 č. 7, palivo, pneumatiky
21:10 289 č. 8, palivo
21:25 280 č. 7, palivo, pneumatiky. Geného střídá Wurz
21:47 309 č. 8, palivo, pneumatiky
22:15 305 č. 7, palivo

Výsledné pořadí závodu 12 hodin Sebringu 2011, prvního závodu ILMC:
1. Peugeot 908 HDi FAP (Oreca), (Lapierre, Duval, Panis), 332 kol za 12 hod
2. Honda ARX 01 (Pagenaud, Brabham, Franchitti), + 31:868
3. Peugeot 908 č. 8 (Sarrazin, Montagny, Lamy), + 44:502
4. Audi R15 + (Capello, McNish, Kristensen) + 5 kol
5. Audi R15+ (Dumas, Bernhard, Rockenfeller) + 6 kol
8. Peugeot 908 č. 7 (Davidson, Gené, Wurz), + 17 kol

Pořadí International Le Mans Cup:

Konstruktéři: Týmy:
1. Peugeot, 27 bodů 1. Team Oreca Matmut, 15 bodů
2. Audi, 17 bodů 2. Team Peugeot Sport, 12 bodů
3. Audi Sport Team Joest, 9 bodů
4. Rebellion Racing, 6 bodů


Příští závod ILMC (2/7): 6 hodin ve Spa-Francorchamps (Belgie) – 8. května 2011.



Radka Matthey

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu