Vyhledávání

Druhý závod Radicalů v Mostě nabídl ještě napínavější bitvu

Druhý závod Radicalů v Mostě nabídl ještě napínavější bitvu

TZ European R-cup
Most

Bronislav Formánek se dočkal vítězství i v Mostě

Druhý závod na mosteckém okruhu European R-cupu sportovních vozů Radical nabídl ještě napínavější bitvu, která vyvrcholila v posledním 33. kole, kdy trať opustil safety car. Ve finiši sedmi vozů nakonec udržel vedení Bronislav Formánek před druhou Karlin Stalovou s Miroslavem Formanem a třetí byli Norbert Nagy s Radkem Barešem, kteří si tak dojeli pro první vítězství v clubsportech.

Odpolední bitvu zahájil ve velkém stylu Ondřej Navrátil, který až do střídání vedl před Bronislavem Formánkem. Za touto dvojicí se ale odehrával krásný souboj skupinky, kterou dlouho tvořili Radek Bareš, Polák Marcinkiewicz, Miroslav Forman, Jirka Forman a Tom Kolinger jr. Třetí Marcinkiewicz tři kola odolával díky lepším brzdám na rovinkách rychlejšímu Barešovi, ale nakonec se neubránil. V desátém kole se Miroslav Forman dostal za Bareše a hned v následujícím už jezdil třetí. Jirka Forman to měl s Radkem podstatně těžší, ale v sedmnáctém kole se mu ho přece jen podařilo předjet.

Štěstí v neštěstí Ivo Ragana
Povinná zastávka v boxech tentokrát nic podstatného nezměnila. Josef Koller vedl před Bronislavem Formánkem, Stalová jezdila třetí a čtvrtý byl Zbyněk Passer, který doplnil ve dvojici Jirku Formana.
Pátý jezdil Norbert Nagy, šestý Ivo Ragan a sedmý Marcinkiewicz. Za nimi už s větším odstupem Tom Kolinger jr. a Ján Raška. O první vzrušení se postaral Ragan, který dostal hodiny a pak odstoupil ze závodu. „Ve stoosmdesátikilometrové rychlosti jsem se otočil a chvíli jel na trati pozpátku, pak jsem se vrátil do správného směru. Vypadalo to, že jsem měl štěstí, ale ukázalo se, že na kola to byl velký nápor. Šrouby se povolily a auto se nedalo ovládat. Nezbylo, než zajet do boxu“, řekl Ivo Ragan. Pak došlo na Zbyňka Passera, kterému z motoru vytekl olej. Na trať vyjel safety car a tři kola se dráha dávala do pořádku. Pole jezdců se tak sjelo a čekalo se, zda se ještě před vypršením hodinového limitu začne závodit. Vyšlo to akorát na jedno kolo.

Nagy s Barešem vyhráli clubsporty
Bronislav Formánek to tentokrát zvládl bezchybně a dojel si pro letošní už třetí prvenství. „S výkonem v tomto závodě jsem spokojený. Byl to hezký boj a tím, že přibylo kontaktů i zajímavý z pohledu diváků. Ve druhé části jsem si takticky počkal a pak jsem Josefa Kollera čistě podjel a šel do vedení“, řekl Bronislav Formánek z týmu Mičánek Motorsport. Josef Koller v šikaně na začátku posledního kola dostal hodiny a klesl z druhého na sedmé místo
. „Neodhadl jsem dobře situaci při nájezdu do šikany. Věřil jsem, že se dostanu před soupeře, ale on mi vyvezl ven a já skončil v hodinách“, řekl Josef Koller. Štěstí se tak konečně usmálo na sympatickou litevskou závodnici, která se dostala na druhé místo. Třetí skončil Norbert Nagy. S Radkem Barešem tak vyhráli třídu clubsportů.

„Auto v tomto druhém závodě fungovalo velmi dobře. Po safety caru jsem se dostal přes polského závodníka a dojel si pro třetí místo i prvenství v clubsportech“, řekl Norbert Nagy, který byl v cíli o šest desetinek rychlejší než Marcinkiewicz. Pátý skončil Tom Kolinger jr., který si tak zajistil bronzový stupínek mezi clubsporty. Na stupních vítězů mezi supersporty stál i celkově šestý Ján Raška. „S premiérou jsem pochopitelně hodně spokojený“, řekl slovenský pilot.

Výsledky –European R-cup (2. podnik, Most)
2.závod – absolutní pořadí: 1. Formánek 1:00:12,170 (33 kol), 2. Stalová, Forman (LIT, CZ, Geus racing) -2,618, 3. Nagy, Bareš -9,095, 4. Marcinkiewicz -9,601, 5. Tom Kolinger ml. (Geus racing) -9,988, 6. Raška -12,273
pořadí ve třídě supersport: 1. Formánek, 2. Stalová, Forman, 3. Raška,
pořadí ve třídě clubsport: 1. Nagy, Bareš, 2. Marcinkiewicz, 3. T. Kolinger jr.

 


Goodwill Media

PR

 

Fotogalerie

Jarní Most 2011 a Radicaly objektivem Mirka Beneše

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu