Vyhledávání

Druhým dějstvím pokračuje v Barceloně šampionát formulí GP2 opět s Králem

Druhým dějstvím pokračuje v Barceloně šampionát formulí GP2 opět s Králem

STAČÍ NAVÁZAT 

Druhým dějstvím pokračuje v Barceloně letošní šampionát formulí GP2. A to včetně české účasti v osobě Josefa Krále, který startuje za tým Arden International. Úvodní závody seriálu, které se jely v Turecku, po sobě zanechaly smíšené pocity: při chybné volbě nastavení byl hlavní sobotní závod trápením, ale po startu ze třináctého místa do krátkého nedělního závodu se Josef Král probojoval až na šesté bodované umístění. To nabízí zdravý optimizmus do dalších závodních jízd.

Formát je stejný: v pátek se pojede půlhodinový trénink a stejně dlouho trvající kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu sobotního hlavního závodu. V něm boduje prvních osm v cíli. Navíc, osmý v cíli získá pole position pro nedělní sprint, ve kterém boduje už jen prvních šest.

Úvodní dějství GP2 nabídlo dva závody bohaté na předjížděcí manévry a souboje kolo na kolo. I když je Barcelona obecně obtížnější na předjíždění, díky pneumatikám Pirelli, které je letos poprvé dodavatelem pneumatik seriálu GP2, by atraktivnost závodů měla zůstat velká. Jestli totiž závody v Istanbulu něco potvrdily, pak je to malá předvídatelnost průběhu opotřebení pneumatik. To nutí inženýry týmů uchýlit se ke zvážení netradičních přístupů, jako je například malý objem jízd v pátečním tréninku, aby byly pošetřeny pneumatiky na závody, nebo větší počet zastávek v boxech. Pravdou v každém případě zůstává, že tým do Barcelony odjíždí s velkými otazníky.

„První závod v Turecku byl náročný, ale jsem přesvědčen, že nedělní sprint ukázal cestu správným směrem a že jsme se poučili,“ řekl Josef Král před odletem do Barcelony. „Není důvod, abychom na tento trend nenavázali i ve Španělsku. Jsem rád, že již do druhého závodu sezony vstupujeme s nenulovým bodovým kontem. Jak už se letos stalo zvykem, nejsilnějším faktorem, na který si budeme muset dávat pozor, jsou pneumatiky. Ty mají daleko významnější roli, než tomu bylo vloni. Pilot, který dokáže jejich životnost rozložit na délku závodu nejlépe, má výhodu. To ale neznamená, že jde o nějaký snadný úkol. Šetřit pneumatiky příliš znamená být dost pomalý, a to je také nežádoucí. S každým závodem získáváme v tomto ohledu na zkušenostech a věřím, že také díky tomu vstoupíme do španělského víkendu nadějně.“

Záznam hlavního závodu GP2 ze Španělska vysílá televizní stanice NOVA Sport ze záznamu v sobotu 21. 5. 2011 ve 20:00, nedělní sprint živě o den později od 10:30.

KALENDÁŘ GP2 2011
06.05. – 08.05. Istanbul Turecko Velká cena Turecka
20.05. – 22.05. Barcelona Španělsko Velká cena Španělska
26.05. – 29.05. Monte-Carlo Monaco Velká cena Monaka
24.06. – 26.06. Valencie Španělsko Velká cena Evropy
08.07. – 10.07. Silverstone Velká Británie Velká cena Velké Británie
22.07. – 24.07. Nürburgring Německo Velká cena Německa
29.07. – 31.08. Budapešť Maďarsko Velká cena Maďarska
26.08. – 28.08. Spa Belgie Velká cena Belgie
09.09. – 11.09. Monza Itálie Velká cena Itálie

WEB – VÝSLEDKY, FOTOGRAFIE, ZPRAVODAJSTVÍ
Aktuální informace o Josefu Královi během celé sezóny 2011 naleznete na následujících webových stránkách:
 Oficiální stránky pořadatele: http://www.gp2series.com
 Oficiální stránky Josefa Krále: http://www.josefkral.cz
 Oficiální stránky BRT: http://www.brt.cz

 

PR

 

Fotogalerie

Testy GP2 a Josefa Krále ve španělské Barceloně

duben 2011, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu