Vyhledávání

DTM 2009: Na německé trati Motorsportarena Oschersleben Tomáš Kostka čtrnáctý !

DTM 2009: Na německé trati Motorsportarena Oschersleben Tomáš Kostka čtrnáctý !

KOSTKA NA OSCHERSLEBENU DOKONČIL ZÁVOD ČTRNÁCTÝ

Oschersleben, 2.8. 2009

Tomáš Kostka ve svém pátém vystoupení v legendární sérii DTM dokázal opět dovést speciál Audi A4 až do zdárného konce náročného závodu. Na německé trati Motorsportarena Oschersleben po startu z osmnáctého místa dojel do cíle jako čtrnáctý.

Nedělní dopolední Warm-Up proběhl bez incidentů. I když jde hlavně o ověření funkčnosti jednotlivých komponent technologicky složitých monster před ostrým závodem, nejede se určitě v rukavičkách. I v zahřívací jízdě se dosahované časy velice blížily sobotním kvalifikačním a Kostka zajel osmnáctý čas. Pak už přišel odpolední start hlavního závodu a startovní pole vyrazilo za ohlušujícího rachotu vpřed. Pochopitelně opět nebyla nouze o incidenty a kontakty, ale Kostkovi se podařilo přestát jednu z nejtěžších fází závodu bez ztráty kytičky.

„Start mi opravdu vyšel, ale byl jsem pořád obezřetný. Povedlo se mi dokonce předjet Susie Stoddart, jenže před ní zase jančil Mathias Lauda a od něj je lepší držet se raději dál. I tak tam bylo několik momentů, kdy kolem létala křidélka a další díly,“ líčil napínavé okamžiky jezdec. Už ve druhém kole ale zatáhl evidentně neplánovaně do boxů k výměně kola. Co se stalo? „V jedné ze zatáček jsem šel hodně agresivně do obrubníku a naražené kolo začalo měknout. Nebyl to přímo defekt, ale raději jsem si kolo nechal vyměnit,“ vysvětlil Tomáš.

V závodě pak už pokračoval jako jediný s vozem evoluce 2007, protože týmový kolega Seidlitz musel mezitím pro technické potíže odstoupit. Podle svých slov se pak Tomáš soustředil především na dojetí a eliminaci zbytečných chyb. V pětadvacátém kole vykonal povinný Pit-Stop s přezutím a dotankováním a hnal se dál. V daném limitu pak zajel do boxů ještě jednou a pak už jen šlo o to, aby nenastaly jakékoli nečekané komplikace. To se nestalo a Tomáš Kostka dokončil svůj pátý závod v DTM na čtrnácté pozici, když za ním byli klasifikováni soupeři na vesměs mladších vozech.

„Faktorem, který celý závod hodně ovlivnil, bylo počasí. Vedro, ne snad slunečno, spíš pod mrakem a dusno s teplotou okolo třiceti stupňů. To ovlivňovalo přilnavost kol, protože trať na Oscherslebenu má obecně dost nízký grip a ve vedru je to ještě horší. Projevovala se tu výhoda novějších evolucí, jejichž náskok je mimo jiné ve větším aerodynamickém přítlaku.

Ale je fakt, že po přezutí auto tři řtyři kola fungovalo a pak už se jen celou dobu člověk musel prát s přetáčivostí, nebo nedotáčivostí. Další fakt je, že tak od třicátého kola mi z ventilace foukal jen strašně horký vzduch a měl jsem co dělat, abych závod dokončil. Pochopil jsem taky, že obrubníky na Motorsportareně rozhodně nedovolují nějaké zásadní přejíždění. Vymstí se to okamžitě na kondici kol i zavěšení. Taková šikana snad ještě v kvalifikaci skákat jde, ale v závodě by se tak auto okamžitě zlikvidovalo,“ vypočítával pilot, který během tohoto víkendu dokázal vlastně jako jediný z celého imperia Colina Kollese dovézt stroj pod šachovnicovou vlajku.

„Takže plán spravit si v Německu chuť mi určitě vyšel. Radost mám větší ještě i o to, že značka Audi dnes ovládla kompletní stupeň vítězů. Sedačka i celé auto jsou ve skvělé kondici a už se těším za dva týdny na Nürburgring,“ uzavřel závodní víkend Tomáš Kostka.




odkazy:
http://www.dtm.com/
http://www.futurecom-tme.com/
http://www.motorsportarena.com/



Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz.

Kontakt: Petr Najman, BRT a.s., tel: 603 888 863, najman@brt.cz

PR

 

Fotogalerie

DTM na Lausitzringu 2009, foto Pavel Douša

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu