Eastern Europe Cup pohárových octavií zahájil na Oscherslebenu druhou polovinu šestidílného seriálu
Kvalifikace přinesla napínavou bitvu o první místo mezi Fulínem a Pekařem. Tomáš vsadil na rychlý úvod a v polovině vymezené půlhodiny byl na prvním místě v pořadí EEC. Celkově si držel čtvrtou pozici. „Zdejší technická trať se mi líbí. Na nových pneumatikách jsem měl dvě kola na zajetí rychlého času. Vypadalo to dobře, ale Petr Fulín byl v závěru nakonec přece jen rychlejší“, řekl Tomáš Pekař. Petr vsadil na taktiku, kterou si už na své oblíbené trati vyzkoušel. „Nejprve jsem zajel slušný čas a pak se už soustředil na to, abych v samém závěru trefil nejrychlejší kolo. Alfou a omegou je tady správný tlak v pneumatikách. Proto jsem auto odstavil, nechal vychladnout motor a pak nasadil zahřáté zadní pneumatiky. Sedm minut před koncem jsem vyrazil na trať. Nebýt toho, že jsme si nějak nerozuměli s Václavem Brejlou, který právě v té chvíli zajížděl do boxů a já musel zpomalit, mohl jsem být o tři desetinky ještě rychlejší. Takhle jsem druhý, ale první řada není vůbec špatná. Naopak je to příjemné překvapení, protože jsem čekal, že na tomto okruhu nás čipernější clia zcela deklasují“, poznamenal Petr Fulín.
Třetí nejlepší čas zajel Radek Bareš, který se po delší pauze vrátil do pohárové bitvy. „Moc jsem toho s octavií letos nenajel. Při startu EEC na Hockenheimu jsem měl smůlu, když mi odešel motor už v kvalifikaci. Okruh na Oscherslebenu ale dobře znám, líbí se mi a bylo to znát, i když jsem dnes dostal hodiny a zničil dvě pneumatiky. Mám z toho dobrý pocit a těším se na nedělní závody“, řekl Radek Bareš. Čtvrtý skončil Václav Brejla, který se s tratí seznamoval, a bylo to znát. Pátý se nečekaně umístil pohárový nováček Karel Čermák, který má v neděli před sebou vůbec první okruhový závod. „Premiéra to není vůbec lehká, protože trať je hodně náročná a člověk nemá ani chviličku času si odpočinout. Dostal jsem hodiny, dvakrát vyjel z trati, ale je to zážitek a užívám si to.“ řekl Karel Čermák.
Šestý se umístil Tadeáš Šimeček, který také absolvoval na Oscherslebenu nelehkou premiéru. V kvalifikaci ale nový motor šlapal dobře. „Trať je hodně technicky náročná a ve volném tréninku jsem absolvoval pouze několik kol. V kvalifikaci jsem ale na technické problémy nemyslel a soustředil se jen na svůj výkon“, doplnil Tadeáš.
PR