Vyhledávání

F1: Klíčem k úspěchu ve Velké ceně Evropy se stala dobrá strategie ve volbě pneumatik

PNEUMATIKY PZERO PŘEDVEDLY VE VALENCII RYCHLOST I ODOLNOST

Valencie, 26. června 2011 – Klíčem k úspěchu se ve Velké ceně Evropy stala dobrá strategie ve volbě pneumatik. Všichni tři nejúspěšnější jezdci závodu využili nejprve vysokého tempa nabízeného žlutými měkkými pneumatikami PZero a v další fázi pak těžili z odolnosti nové střední směsi bíle značených PZero.

Vedoucí jezdec světového šampionátu Sebastian Vettel odstartoval na městském okruhu ve Valencii z první pozice na startu a dokázal v závodě zvítězit, celkově letos již po šesté ze zatím osmi odjetých závodů. Na druhém místě dojel jezdec stáje Ferrari Fernando Alonso, pro kterého to po Velké ceně Monaka bylo letos druhé umístění na stupních vítězů. Závodní víkend tedy vyšel jednoznačně nejlépe právě Vettelovi. Zajel nejrychlejší kvalifikační čas, nejrychlejší kolo závodu a nakonec získal i vítězství, čímž opět zvýšil svůj náskok na čele šampionátu.

V okamžiku, kdy do konce závodu zbývalo posledních dvacet kol, dělily od sebe tři nejrychlejší jezdce pouhé tři sekundy. Výsledek závodu pak určily rozdílné strategie v načasování zastávek v boxech. Poté, co pilot stáje Ferrari Fernando Alonso překonal ve 22. kole druhého Marka Webbera, uchýlil se australský pilot týmu Red Bull Racing k taktice známé letos pod názvem „undercut“, tedy zajel do boxů pro svoji předposlední sadu pneumatik dříve, než jeho španělský rival, aby se při zastávce vrátil zpět na druhé místo.

Deset kol před cílem, během posledních zastávek v boxech, kdy přezouval na bílé pneumatiky PZero, se Alonso stejně však nakonec dokázal před Webera dostat. Sedm nejrychlejších jezdců v cíli využilo stejné strategie se třemi zastávkami v boxech, přičemž bíle značené pneumatiky PZero nasadili pouze v závěrečném úseku závodu.

Nejlepším jezdcem se strategií založenou na dvou zastávkách se stal pilot stáje Toro Rosso Jaime Alguersuari. Svůj dlouhý prostřední úsek závodu absolvoval na druhé sadě žlutě značených PZero a poté ve 42. kole přezul na bílé PZero. Naproti tomu jezdec Sauberu Sergio Pérez zvolil strategii s jedinou zastávkou. Odstartoval na bílých PZero ze střední směsi a ve 25. kole pak obul měkké žluté PZero. Na nich pak absolvoval závěrečných 32 kol závodu až do cíle v 57. kole. Mexičanovi, který se po své havárii během kvalifikace v Monaku vrátil do kokpitu po dvou vynechaných velkých cenách, uniknul mistrovský bod o pouhých šest sekund.

Přestože se závod jel za náročných klimatických podmínek, kdy teplota okolního prostředí dosahovala 28°C a teplota povrchu trati až 47°C, neodstoupil ze závodu žádný vůz pro technickou závadu. Ani jedna z použitých směsí pneumatik PZero rovněž netrpěla během závodu zvýšenou degradací.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery uvedl: „Dnes jsme určitě neviděli tak památný závod, jakými se letos staly například Velké ceny Kanady, Monaka nebo Číny. Byli jsme však opět svědky využití různých strategií ve volbě pneumatik a v počtu zastávek. Bylo zřejmé, že pro nejrychlejší vozy, které dokázaly za daných podmínek naplno využít vlastností žlutých pneumatik PZero, byla ideální strategie se třemi zastávkami. Další závod šampionátu se pojede na Silverstone, vysokorychlostním stálém okruhu, a měl by opět přinést dostatek akce na čele závodního pole.“




PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA EVROPY 2011

Vettel: SU SU (14) SU (30) MN (47) 3
Alonso: SU SU (14) SU (29) MN (45) 3
Webber: SU SU (13) SU (28) MN (42) 3
Hamilton: SU SU (12) SU (24) MN (42) 3
Massa: SU SU (15) SU (31) MN (48) 3
Button: SU SU (14) SU (30) MN (48) 3
Rosberg: SU SN (12) SU (30) MN (45) 3
Alguersuari: SN SN (19) MN (42) 2
Sutil: SU SN (12) SU (28) MN (43) 3
Heidfeld: SU SU (11) SU (27) MN (40) 3
Perez: MN SN (25) 1
Barrichello: SU SN (11) SU (28) MN (40) 3
Buemi: SU SU (14) SN (26) MN (45) 3
Di Resta: SU SU (14) SU (27) MN (44) 3
Petrov: MN SU (15) SU (27) SN (39) 3
Kobayashi: SU MN (11) SN (33) 2
Schumacher: SU SU (14) SU (15) MN (31) 3
Maldonado: MN SN (10) SN (28) SU (44) 3
Kovalainen: SN SU (14) SU (26) MN (42) 3
Trulli: SN SU (18) MN (34) 2
Glock: SN SU (17) MN (42) 2
D´Ambrosio: SN SU (18) MN (37) 2
Liuzzi: SN SU (15) SU (28) MN (43) 3
Karthikeyan: SN SU (14) SU (29) MN (44) 3

První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.
Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.

S = měkká směs
M = střední směs
N = nová směs
U = použitá směs


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***


Pirelli Tyre Press Office
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu