Vyhledávání

F1: Lewis Hamilton v Koreji přerušil kvalifikační monopol stáje Red Bull

F1: Lewis Hamilton v Koreji přerušil kvalifikační monopol stáje Red Bull

HAMILTON S POMOCÍ SUPERMĚKKÝCH P ZERO PŘERUŠIL KVALIFIKAČNÍ
MONOPOL RED BULLU.

Jeongam, 15. října 2011 – Jezdec stáje McLaren Lewis Hamilton dnes v Koreji přerušil kvalifikační
monopol stáje Red Bull díky svému času 1min 35,820s, kterého dosáhnul na superměkkých
pneumatikách Pirelli P Zero Červená. Jedná se o jeho první postavení na čele startovního pole od
loňské Velké ceny Kanady.

Dnešní vítězství v kvalifikaci navíc pro Mclaren získal při jeho jubilejní
700. velké ceně. Nově korunovaného světového šampióna Sebastiana Vettela při tom porazil o dvě
desetiny sekundy. Vůz stáje Red Bull Racing bude stát na čele startovního roštu poprvé od loňské
Velké ceny Brazílie, kde v kvalifikaci zvítězil jezdec stáje Williams Nico Hulkenberg.
Počasí na okruhu v Jeongamu bylo dnes odpoledne místního času v ostrém kontrastu s včerejším
silným deštěm. Bylo teplo a sucho, s teplotou okolního prostředí 22°C. Teplota povrchu trati
dosahovala 28°C.

Oba jezdci stáje Red Bull Racing zvolili v první části kvalifikace neobvyklou strategii, když na trať vyjeli
na superměkkých P Zero Červená. Všichni ostatní jezdci ze špičky startovního pole zvolili měkké P
Zero Žlutá. Ve zbývajících dvou segmentech kvalifikace pak už ke slovu přišly pouze pneumatiky ze
superměkké směsi.

Vzhledem k včerejšímu dešti, který znemožnil otestovat chování pneumatik na suché trati, dnes měly
všechny stáje během ranního volného tréninku spoustu práce. Bylo třeba otestovat chování pneumatik
z obou směsí homologovaných pro závod, a to při jízdě jak s malým, tak s velkým množstvím paliva
v nádrži. Tyto informace jsou kriticky důležité pro kvalifikaci a především pro vlastní závod. Vlastnosti
povrchu tratě se měnily velmi rychle s tím, jak vozy postupně pogumovávaly stopu. Během ranních
tréninkových jízd byla na trati navíc ještě vlhká místa, a tak byl její povrch kluzký. Na konci hodinového
tréninku byl na vrcholu žebříčku časů pilot McLarenu Jenson Button díky času 1min 36,910 s. Jeho
výkon byl lepší, než ekvivalentní čas z loňského roku, což jen podtrhlo formu britského týmu na
korejském okruhu.

Je pravděpodobné, že většina týmů zvolí zítra strategii tří zastávek, a tak se někteří jezdci
v závěrečné části kvalifikace soustředili spíše na ušetření pneumatik pro zítřejší závod. Zatímco Nico
Rosberg v Mercedesu vyjel na trať jen k jednomu pokusu, pilot stáje Force India Adrian Sutil na trať
ani nevyjel a jeho stájový kolega Paul di Resta objel jen instalační kolo.
Míra opotřebení pneumatik korespondovala u obou směsí s předpokládanými hodnotami. Rozdílné
způsoby, jakými stáje v kvalifikaci využily přidělených pneumatik, pak napovídají, že se zítra můžeme
dočkat zajímavých závodních strategií.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Před vlastní kvalifikací měly stáje jen velmi
málo času k tomu, aby mohly otestovat chování jak měkkých, tak superměkkých pneumatik. Podle
toho, co jsme dnes zatím viděli, můžeme usuzovat, že většina jezdců pojede na tři zastávky v boxech.
To odpovídá průměrnému počtu zastávek, který jsme očekávali u většiny závodů letošního ročníku.
V závěrečné části sezóny jsme však chtěli rovněž otestovat hranice našich jednotlivých směsí,
abychom mohli pro příští sezónu učinit některá důležitá rozhodnutí.

Superměkké pneumatiky budou
podle všeho pracovat zítra velmi efektivně po deset kol, zatímco životnost měkké směsi odhadujeme
na dvacet kol. Na základě dnešních poznatků předpokládáme, že rozdíl v časech na jedno kolo
dosahovaných na obou směsích, bude v oblasti 0,7 až 1,0 sekundy.

 

PR

 

Fotogalerie

Formule1 - VC Evropy 2011

foto Pirelli

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu