Vyhledávání

F1: Pilot Sebastian Vettel vítězem napínavého souboje v Barceloně

VETTEL VÍTĚZEM ŠPANĚLSKÉHO SOUBOJE V BARCELONĚ

Barcelona (Španělsko), 22. května 2011 – Pilot stáje Red Bull Sebastian Vettel se stal vítězem napínavého souboje v Barceloně, když ve strhujícím závodě porazil Lewise Hamiltona ze stáje McLaren. Jejich duel, během kterého je zpravidla dělilo jen několik sekund, ukončil až šachovnicový praporek. Jejich tempo bylo tak vysoké, že dvacet kol před cílem závodu, během kterého oba využili jak nové tvrdé stříbrné pneumatiky Pirelli PZero, tak měkké žluté PZero
, už měli všichni od sedmého místa dále jedno kolo ztráty. Od sebe je však v ten okamžik dělilo jen 1,5 sekundy. Po absolvování poslední zastávky v boxech, kdy do konce závodu zbývalo 16 kol, činil časový rozdíl mezi nimi méně než dvě sekundy.

Jezdec McLarenu, který stejně jako Vettel zastavil v boxech čtyřikrát, zajel během souboje se svým rivalem z Red Bullu nejrychlejší čas závodu na nové stříbrné pneumatice PZero. Na konci závodu o délce 307,104 km ho od Vettela dělilo jen 0,6 s. Jejich bitva během posledních deseti kol, při které se oba společně prodírali mezi pomalejšími vozy, a kdy se od sebe málokdy vzdálili víc než na délku monopostu, přinesla jeden z nejpozoruhodnějších finišů velkých cen v této sezoně.

Ve stejné době probíhal i obdobně těsný souboj o poslední místo na stupních vítězů mezi jejich stájovými kolegy Jensonem Buttonem a Markem Webberem. Třetí místo si nakonec díky strategii tří zastávek v boxech zajistil Button.

Webber odstartoval do závodu z první pozice na žlutých pneumatikách PZero, ale nové tvrdší stříbrně značené pneumatiky PZero přišly ke slovu v závěru závodu. Všichni vedoucí závodníci se rozhodli použít nové tvrdé pneumatiky v závěrečné části závodu. Bylo to dáno především výkonnostním rozdílem mezi tvrdými a rychlejšími měkkými pneumatikami, tak jak bylo původně plánováno. Tento výkonnostní rozdíl však rovněž přinesl zvýšenou trvanlivost v porovnání se starší verzí tvrdé pneumatiky, když se ukázalo, že nová verze má potenciál vydržet až 25 kol.

Její zvýšenou odolnost nejlépe demonstroval pilot týmu Lotus Renault Nick Heidfeld, který musel do závodu startovat z poslední pozice na roštu poté, co ve kvalifikaci nedokázal zajet platný čas. Heidfeld odstartoval na nových stříbrných PZero pneumatikách, které v rámci své strategie tří zastávek vyměnil v 21. kole za měkčí žluté PZero. Tato strategie mu po startu z poslední pozice vynesla vynikající osmé místo a zisk bodů.

Těsně za ním skončili jezdci týmu Sauber, který se rovněž rozhodnul pro strategii odlišnou od ostatních stájí. Jeho jezdci použili tvrdé stříbrné PZero pneumatiky během prostředního úseku závodu, který pak dokončili na pneumatikách měkkých. I tato strategie se ukázala být úspěšnou, protože oba vozy stáje skončily na bodovaných pozicích. Důležitost správné strategie zdůraznila i skutečnost, že Velkou cenu Španělska nevyhrál jezdec startující z první pozice na startu poprvé od roku 2000, kdy zvítězil Mika Hakkinen a z první pozice startoval Michael Schumacher.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Bitva mezi Vettelem a Hamiltonem jedoucími na našich stříbrných pneumatikách PZero trvala až do posledního kola a bezpochyby se postarala o dramatický závěr závodu. Oba dva jeli skvěle a nám všem připravili fantastickou podívanou. Stejně tak bylo skvělé vidět ohromující start do závodu v podání Fernanda Alonsa a Ferrari. I dále ve středu startovního pole jsme byli svědky několika dalších zajímavých strategií v použití pneumatik, především u týmů Lotus Renault a Sauber. I když jsme dnes viděli skutečně skvělý závod, nejsme ještě zcela spokojeni s představou čtyř zastávek v boxech, protože naším cílem jsou zastávky tři. Dnes to bylo způsobeno rozdílem ve výkonnosti měkkých a tvrdých pneumatik, který týmy přinutil ke strategii více krátkých úseků. To ostatně dokazuje i tempo, ve kterém se tato velká cena odjela. Stojí však za povšimnutí, že nejrychlejšího kola bylo dosaženo na našich nových tvrdých pneumatikách. Ještě se k této problematice vrátíme v budoucnosti, ale právě teď nás čeká zcela odlišná výzva: městské okruhy v Monaku a Kanadě, kde představíme naši novou superměkkou červeně značenou pneumatiku.“


PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA ŠPAĚLSKA 2011

Vettel: SU SU (9) SN (18) HU (34) HN (48) 4
Hamilton: SU SN (11) SU (23) HU (35) HN (49) 4
Button: SU SN (14) SU (30) HN (48) 3
Webber: SU SU (10) SN (19) HN (29) HN (47) 4
Alonso: SU SU (10) SU (19) HN (29) HN (39) 4
Schumacher: SU SU (10) SN (26) HN (41) 3
Rosberg: SU SU (11) SU (27) HN (42) 3
Heidfeld: HN SN (21) SN (36) SN (50) 3
Perez: SU HN (7) SN (29) SU (47) 3
Kobayashi: SU HN (1) SN (25) SU (44) 3
Petrov: SU SU (11) SU (26) HN (41) 3
Di Resta: SU SN (15) SN (32) HN (51) 3
Sutil: HN SN (13) SN (30) SU (48) 3
Buemi: SU SU (9) SN (25) HN (42) 3
Maldonado: SU SU (8) SU (20) HN (36) HN (53) 4
Alguersuari: SU SN (11) SU (24) HN (36) HN (50) 4
Barrichello: HN SN (11) SN (23) HN (35) SN (54) 4
Trulli: SN SU (15) SU (29) HN (43) 3
Glock: SU SN (16) SU (38) HN (53) 3
D’Ambrosio: SU SN (17) SU (34) HN (49) 3
Karthikeyan: SU SU (14) SU (28) HN (47) 3
Massa: SU SU (11) SU (21) HN (36) 3 (NC)
Kovalainen: SN SU (16) SU (28) HN (41) 3 (NC)
Liuzzi: SU SU (16) 1 (NC)


První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval
S = měkká směs
H = tvrdá směs
N = nová směs
U = použitá směs
* průjezd boxy
* NC = neklasifikován

Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.

Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli


***


Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech
Ing. Zdeněk Vacl
Marketingový manažer
Comunica, a.s. – komunikační agentura
Věnceslava Šlechtová
Key Account Manager

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu