Vyhledávání

F1: Pirelli tento víkend ve Valencii představí svou zbrusu novou střední směs.

VELKÁ CENA EVROPY 2011

PIRELLI DO ŠPANĚLSKA PŘIVEZE MĚKKOU A STŘEDNÍ SMĚS

Milán, 21. června 2011

PŘÍBĚH POKRAČUJE
Unikátní nároky městského okruhu ve Valencii znamenají, že Pirelli tento víkend představí svou zbrusu novou střední směs. Ta byla poprvé testována ve volných trénincích v Kanadě před dvěma týdny. Střední směs PZero Bílá není tak odolná jako tvrdé pneumatiky používané v prvních pěti závodech, ale je rychlejší a zároveň vydrží o poznání déle než měkké pneumatiky PZero Žlutá, které jsou ve Valencii označeny jako volitelné.

Pirelli při přípravách na svou první sezonu ve formuli 1 ve Valencii dvakrát testovalo. Bylo to ovšem na permanentním okruhu na předměstí, nikoliv na 5 419 metrů dlouhé městské trati. Ta byla otevřena v roce 2008 a nachází se v ultramoderním Městě umění a věd, které je dílem architekta Santiaga Calatravy.
Valencie bude v této sezoně již třetím městským okruhem v řadě. Poslední dva závody se odehrály v Monaku a Kanadě, kde se o výsledku rozhodlo až v samotném závěru.
Trať ve Valencii má s jinými městskými okruhy jen velmi málo společného. Skládá se ze široké škály různých zatáček a relativně velká část kola se jede na plný plyn. Povrch tratě je pokryt jemným asfaltem.

Okruh má charakter brzda-plyn. Časté změny směru jízdy jsou náročné na pneumatiky při akceleraci i brzdění. Nízká úroveň adheze při průjezdu zatáčkami příliš nepomáhá. Trať je využívána pouze jednou za rok, což znamená, že se přilnavost s narůstajícím množstvím gumy ulpělé na vozovce v průběhu víkendu postupně zlepšuje.

Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery říká: „Městské závody v této sezoně byly fantastické. Velká cena Kanady byla jedním z nejsvětlejších bodů roku. Doufáme, že Valencie bude v tomto trendu pokračovat, ač je zde předjíždění nesmírně obtížné. Vzhledem k půdorysu trati, jejímu povrchu a očekávanému teplému počasí tu opotřebování pneumatik bude poměrně vysoké. Z těchto důvodů jsme zvolili střední a měkké pneumatiky. Tento výběr by měl týmům poskytnout dobrou úroveň odolnosti a mnoho různých možností pro volbu strategie. Obě směsi dělí přibližně vteřina na kolo. Pneumatiky PZero Bílá byly oproti své první verzi poněkud pozměněny. Jsou teď o něco odolnější. Podobný krok jsme udělali u tvrdých pneumatik PZero Stříbrná ve Španělsku. Střední směs si mohly týmy otestovat v pátečních volných trénincích v Kanadě, což nám poskytlo velký objem dat.“

Muž za volantem Vitantonio Liuzzi (Hispania Racing Team) říká: „Valencie je velmi dlouhý a technicky náročný okruh. Je zde potřeba najít dobré vyvážení vozu, abyste ze sebe mohli dostat to nejlepší. Z jezdecké perspektivy je nejtěžší zatáčení a současné brzdění a hledání cesty k předjíždění. Bude to náročný závod i pro pneumatiky, zejména pro ty zadní. Vzhledem k vysoké potřebě dobré trakce na ně bude kladen velký tlak. Bude důležité zadní pneumatiky nepřehřívat, což nebude díky složení asfaltu a jeho teplotě snadné. Na závod se těším, protože je to další domácí a náročná velká cena. Velkou výzvu pro pneumatiky Valencie představuje z hlediska odolnosti, ačkoliv si dosud v rozličných podmínkách vedly dobře.“

TECHNICKÉ POZNÁMKY
· Valencie čítá 25 zatáček, což je nejvíce ze všech tratí v kalendáři formule 1. V množství řazení rychlostních stupňů zaujímá páté místo. Závod čítá 57 kol.
· Očekává se, že bude teplo a sucho. Teplota vzduchu v okolí dosahuje 29 stupňů Celsia. Teploty povrchu tratě budou jedny z nejvyšších v sezoně.
· Dosavadní tři závody ve Valencii nepředvedly příliš mnoho zastávek v boxech. Loni zde proběhlo 29 pitstopů, což znamená 1,2 zastávky na jedno auto.

DOSAVADNÍ VOLBY PNEUMATIK

PZero Červená PZero Žlutá PZero Bílá PZero Stříbrná
Austrálie Měkká Tvrdá
Malajsie Měkká Tvrdá
Čína Měkká Tvrdá
Turecko Měkká Tvrdá
Španělsko Měkká Tvrdá
Monako Superměkká Měkká
Kanada Superměkká Měkká
Evropa Měkká Střední

PIRELLI VE ŠPANĚLSKU
· Pirelli je ve Španělsku nesmírně aktivní, jedná se o jedinou zemi, která pořádá dvě velké ceny v jednom roce. Místní závodník Pedro de la Rosa byl při přípravách na vstup do formule 1 oficiálním testovacím pilotem Pirelli.
· Právě ve Valencii proběhlo první testování roku 2011. V únoru si týmy na svých nových vozech mohly poprvé vyzkoušet pneumatiky Pirelli. Všechny čtyři směsi byly testovány na permanentní trati za městem.
· Španělsko také hostovalo světovou premiéru pneumatik Pirelli ’Scorpion Verde’, které jsou určeny pro vozy s pohonem všech čtyř kol a SUV. Jedná se o první pneumatiku svého typu, která byla vyvinuta za využití zelených technologií.
· Španělsko je také úspěšným teritoriem fotbalového týmu Internazionale, který je podporován společností Pirelli. V Madridu v květnu 2010 Milánský klub porazil Bayern Mnichov a zvítězil v Lize mistrů.

***









PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu