Vyhledávání

Fantastický a postříbřený úspěch Ferrari v Mostě.

Společností HP-Exclusiv podporovaný vůz Ferrari 430 dosáhnul skvělého výsledku v podobě druhého místa ve vytrvalostním závodu českého šampionátu v Mostě, za volantem vozu se střídali Zbyněk Macháček a Hynek Charous.

Druhý závod českého šampionátu na okruzích se odehrál na mosteckém autodromu, kde vedle tradičních nároků přibyly rozmary proměnlivého počasí. Ve startovním poli opět nechyběl vůz Ferrari 430 podporovaný oficiálním dovozcem do České republiky, společností HP Exclusiv, o jehož přípravu se stará prověřený závodní tým MenX. Páteční tréninky i kvalifikace se odehrály ještě na suché trati a dvojice Macháček, Charous v nich ve srovnání s úvodním závodem v Brně předváděla další zlepšení a odměnou byl čtvrtý čas kvalifikace. Jeho autorem byl Charous, který dokázal porazit armádu Porsche a nestačil pouze na tři speciály DTM.
 
Sobotní ráno přivítala zachmuřená obloha a zahřívací trénink se jel za silného deště, který byl eventuální průpravou na samotný odpolední závod. V jeho průběhu se nad tratí honily mraky, ale až na krátkou lehkou přeháňku zůstal déšť stranou. Ze čtvrté pozice vyrazil do závodu Charous, od startu ale neuplynulo ani 10 kol a na trať musel po úniku oleje z jednoho z vozů zpomalovací vůz.
 
Tým se po rychlé kalkulaci rozhodnul pro zastávku v boxech spojenou s výměnou jezdců, aby se vyhnul eventuální kolizi s řády upravujícími maximální souvislou jízdu jednoho jezdce s ohledem na zvolenou strategii tankování. Macháček vyrazil z boxů na devátém místě, po defektu musel neplánovaně do boxů, ale pak se vyrovnanými časy přibližoval soupeřům týmu. Zhruba 15 minut po polovině závodu předával vůz na medailových místech, k čemuž napomohla také rychlá a bezchybná práce mechaniků MenX.
 
Tou dobou už byly ze hry dva ze tří vozů DTM a Charous se vydal stíhat Porsche dvojice Bezák, Studenič. Po více než hodinu se oba vozy naháněly s minimálními odstupy a Charous se dokázal dostat těsně za soupeře. Při již zmíněné krátké přeháňce se dokázal dostat na druhé místo, které však po mírném zaváhání v první zatáčce asi 10 minut před cílem ztratil. Vzápětí ale dokázal zajet několik svých nejrychlejších kol závodu a dokázal se vrátit na druhé místo, které už s přehledem udržel až do cíle.
 
Úspěch jezdců a týmu je o to cennější, že letošní startovní pole českého šampionátu získalo ve srovnání s minulými lety dále na kvalitě a vedle tří vozů DTM je v něm i řada GT3 vozů. Ferrari 430 připravovaném MenX vychází ze standardního závodního vozu F430 Challenge, který byl v rámci předpisů vylepšen pro český šampionát.
 
Za zdůraznění také stojí fakt, že Macháček s Charousem jeli s vozem podobné výkonnostní kategorie teprve druhý závod a brněnské páté místo dokázali dále vylepšit.
 
Zbyněk Macháček: „Opět je to úspěch celého týmu, vůz jel perfektně, mechanici odvedli kvalitní práci. Osobně mi bylo trochu líto, že jsem po většinu závodu jel osamoceně bez přímého kontaktu se soupeři, ale snažil jsem se do toho dát maximum a konečný výsledek je úžasný.“
 
Hynek Charous: „Nemám slov. Být na stupních vítězů v absolutním pořadí byl nádherný pocit. V takový výsledek jsme ani nedoufali. Samozřejmě, napomohlo nám odstoupení dvou vozů DTM, to je ale stejně jiná liga, a zbytek startovního pole jsme porazili po zásluze.“
 
Ivo Horn, technický ředitel MenX: „Je to pro nás vynikající výsledek. Po Brně jsme věděli, že zopakovat páté místo nebude snadné, ale jezdci se dokázali s vozem dále sžít a prakticky po celý víkend jsme byli v pozici nejrychlejšího vozu mimo DTM, což se podařilo potvrdit i v závodu. V něm jsme vsadili na odvážnou, ale pečlivě zváženou a propočítanou strategii, která slavila úspěch, ačkoliv defekt nám určitě nepomohl. Závěr nemusel být s neplánovanou zastávkou tak hektický, ale o to více jsme si ho užili. Vůz jel bez problémů, mechanici byli při zastávkách tradičně rychlí a jezdci odvedli maximum.“

MENX
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu