Vyhledávání

FiestaCUP se opět připomíná zájemcům : zavítal na Slovakia Ring a chystá se do Mostu

FiestaCUP se opět připomíná zájemcům :  zavítal na Slovakia Ring a chystá se do Mostu
FiestaCUP: Okruhové speciality/Slovakia Ring a Most
„Nejen rallye akcemi je živ správný fanoušek čtyř rychlých kol“ – tak i tímto heslem se řídí pořadatel seriálu závodů FiestaCUP, plzeńský ARTFordSPORT  Nabízíme Vám proto informace o asi nejnáročnější akci, na které speciály Fiesta1,3CUP startovaly - 9hod LeSlovakia Ring 7.7 2011. A protože okruhy jsou výbornou variantou jak bezpečně vyzkoušet svoje schopnosti za volantem a jak odjet stovky ostrých kilometrů, nabízíme také dvě další okruhové akce pro zájemce o svezení. A to vše i bez okruhové licence!
 
9hod LeSlovakia Ring 7. 7.2011

     Tři závodní teamy si pronajaly Fiesty a přihlásily se na závod, který měl prověřit nejen výdrž jezdců, ale zejména schopnosti a kvalitu speciálů FordFiesta1,3Cup v rámci vytrvalostní 9hodinovky na trati nového okruhu Slovakia Ring. Do závodu se registrovalo v nových boxech slovenského okruhu celkem 26 závodních teamů se svými speciály. A že zde byly vidět skutečná okruhová děla, o tom svědčí výběr z techniky – 6 x BMW M3, Audi A3, Honda Integra, Acura NSX, Porsche 911, 2x Radical SR3, několik Caterhamů, ale také speciály Lotus1,8T a Corvette s motorem 5,7l. Fiesty zde byly jasně nejslabší speciály a protože předpisy pro vytrvalostní závody s tak malou kubaturou vlastně ani nepočítají, tak se Fiesty dostaly do spojené Divize 1+2 –s obsahem do 2000ccm. Ale jak se ukázalo-ani zde se neztratily.

     Na slovensku na všechny účastníky čekal cca 5,9km dlouhý okruh s nádherným zázemím, který je postaven do velkého trojúhelníku s vnitřní technickou pasáží. Specifikou tohoto závodního okruhu jsou tři věci – první jsou jeho neskutečně dlouhé rovinky-ta nejdelší měří skoro 1000m!!! Tato cílová rovinka bylo pro Fiesty většinou skoro nekonečná J ! Druhým specifikem je jeho naopak velice technická střední pasáž, ve které je namotáno 10 naprosto odlišných zatáček. Jak jeden jezdec trefně poznamenal – „jako bys honil postřeleného zajíce…“ Třetím a asi nevětším specifikem okruhu jsou jeho horizonty. Protože okruh leží na totální placce, tak na třech místech jsou umělé horizonty, které jezdce rozhodně nenechají v klidu.

 
     Každá ze tří posádek Fiest, dorazila z jiných končin a každá měla před závodem trochu jinak nastavenou taktiku na závod. Jak se ale ukázalo – závodník míní a počasí mění. První posádku- Pebal Racing team-tvořila čtveřice v čele se známým rallyemanem Viktorem Szabo. Další jezdci byli Jaroslav Veselý, Bořivoj Kulštějn a Milan Skočovský- všichni kompletně z Plzeńska. Jejich taktika byla nastavena na minimální počet střídání, vždy při dotankování /Fiesta dokáže kroužit bez tankování cca 2hod 20min. Druhá posádka- Mustachos Racing – poskládala dokonce 7 členný team –Jan Novák, Jakub Bílek, Jiří Novák, Michal Kopáček, Petr Menzl, Vít Martinovský a Karel Potočka. Jejich taktika byla střídat cca po 45min a tankovat vždy při třetím střídání. Třetí posádka byla složena z moravských jezdců –Ciccio Motorsport –ve složení Vlastimil Machala, Jakub Vymyslický, Martin Musil a Richard Karaplát. Jejich taktika byla jasná- střídáme po cca 35min a tankování podle potřeby.

 

Pevný start byl připraven na 9.00h. Všech 26 posádek se postavilo na start a závod začal. První dvě zatáčky se obešly bez komplikací a pak se posádky již roztahaly po celém okruhu. Fiesty se dle očekávání propadly na konec startovního pole. Nicméně jak se ukázalo….to byl jen začátek. V průběhu prvních tří hodin, se všichni jezdci v Cupových Fiestách nejenom začali posouvat dopředu ve výsledcích, ale také postupně zlepšovali svoje časy na jedno kolo. Ale zejména – s rostoucím vedrem vzala za své veškerá taktika a prakticky všichni jezdci byli rádi, že mohou po cca 35-45 minutách střídat. Střídání pak vypadala tak, že členové posádky vytáhli svého jezdce ze sedačky, posadil se nový pilot a ten co vystoupil šel okamžitě do studené sprchy,aby se aspoň trochu osvěžil a probudil z úmorného vedra J .  

     Do čela se v rámci FiestaCupu dostala posádka PebalRacing Teamu, druzí s minimální ztrátou jezdili Mustachos racing a třetí byla posádka Ciccio Motorsport. A jak ubíhal čas ukázala se hlavní deviza Cupových Fiest –spolehlivost. Jak ostatní soupeři museli řešit problémy s přehříváním, s brzdami a museli také častěji měnit pneu, všechny tři Fiesty se postupně dostávaly dopředu- po třech hodinách už figurovaly na 18-20.místě.
 

    Vedro však nakonec dostalo i jednu Fiestu. Po cca 6hodinách závodu, kdy se Fiesty už pohybovaly okolo 15.místa v celkovém pořadí, došlo k jednomu tvrdšímu souboji mezi Fiestou a jedním z BMW –který logicky skončil výletem modré Fiesty přes obrubníky do kačírku. Fiesta se sice hned vrátila na trať, ale zřejmě díky tomuto kontaktu došlo k uvolnění hadice vedoucí od chladiče,která se dostala kam neměla. Během nejbližších pěti kol se navenek nic nedělo - jen vody v chladiči neustále ubývalo. Výsledek – z auta se začalo lehce kouřit a došlo k přehřátí motoru. Bohužel, poškození motoru bylo takové, že posádka musela odstupit po 6,5hod ze závodu z 2.místa v rámci Fiest a již 14.místa absolutně.

Ostatní dvě posádky však nadále úspěšně bojovaly se svými soupeři. Pebal Racing Team se v jedné chvíli dokonce dostal na bednu – když byl 3.v Divizi 1+2 do 2000ccm a 12.absolutně. Posádku červené Fiesty Ciccio Motorsport, pak ještě začala trápit převodovka – kdy nešla řadit trojka – takže poslední hodinu to již bylo pouze 2-4-5 . Přesto Fiesta i s načatou převodovkou vydržela a komplet team se dostal až do cíle.

    Po devíti hodinách úmorného vedra nakonec byly v cíli dvě Fiesty. A celkové výsledky?

Pebal Racing Team–1.místo FiestaCUP, 4.místo v Divizi 1+2 a 14.místo absolutně

Ciccio Motorsport – 2.místo FiestaCUP, 5.místo v Divizi 1+2 a 15.místo absolutně
Mustachos Racing -3.místo FiestaCUP , 7.místo v Divizi 1+2 a 19.místo absolutně.
 
A několik údajů na závěr ! Vítězná posádka složená ze čtyř jezdců ujela na Slovakia Ringu za 9hod celkem 156kol = 924 závodních kilometrů, spotřebovala 159l benzínu, 6x pneu, jedny brzdové desky a posádka celkem 24l vypité vody ! J
 
    Pokud by i Vás zajímalo okruhové ježdění, FiestaCUP přpravuje ještě dva poslední letošní starty
na okruzích. První je – 6hod LeMost 24.8 a pak na úplný závěr sezony COCAINE Most-open 3hod,
který se pojede 16.10 2011. 
 
Cena za pronájem na 6hod Le Most je jen 44.800 Kč/pro team 4 jezdců -11.200Kč/osobu. K této
ceně je ale nutné připočítat částku 22.000kč startovné za auto, které se platí pořadateli akce.
 
Cena za pronájem na COCAINE Most-open 3hod je jen 26.880 Kč/pro team 4 jezdců- 6.720Kč na
osobu - tato cena je pak konečná ,tj.neplatí se žádné další startovné.
 
V ceně pronájmu: Je zahrnuta kompletní příprava auta před akcí, servis v průběhu akce, doprava, benzín a veškeré náplně a také kompletní pneu TOYO na závod! Součástí smlouvy o pronájmu auta je také dohoda, která nabízí prostor na autě pro reklamu jezdce – každý jezdec má možnost umístit na Fiestu své reklamy. Z celkové plochy je pro jezdce vyhrazeno cca 20% vozu. Jezdec má k dispozici pro umístění reklamy kompletní dveře řidiče a spolujezdce /mimo čísla/, dále pak plochu na kapotě, plochu na zadním nárazníku a také plochu na předních blatnících.
 
V ceně pronájmu naopak není zahrnuto: zapůjčení helem, kombinéz a rukavic.
 

A  POZOR – přihlásit se mohou nejen kompletní teamy, ale také jednotlivci,kteří si chtějí okruhy vyzkoušet. Vždy minimálně jeden team na každý závod bude složen právě z jednotlivých přihlášených. Na jednotlivé závody se můžete přihlašovat již nyní na mailu: hanstoodV12@seznam.cz nebo formou sms na telefonním čísle +420 608 934 134. Další info získáte také na webech www.ARTFordSPORT.comnebo www.FIESTACUP-afs.com.

Na závěr bych chtěl poděkovat p. Vítu Martinovskému za poskytnutí fotografií z akce!

 

PR

 

Fotogalerie

Rallye Posázaví 2011 a flotila Fiest v akci

foto různých autorů Motormixu

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu